Dersin amacı radyo ve televizyon alanında temel habercilik bilgilerinin aktarılıp uygulanabilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş: Dersin güzergâhı hakkında ,Radyo ve TV haberlerinin farkı,Haberin yapısı,Bülten analizi,Yayın haberlerinin dili,Yayın haberlerinin dili,Radyo ve TV haberinde sunuş,Radyo ve TV haberinde sunuş,TV haberinde görüntünün grameri,Bülten analizleri,Röportaj teknikleri,Pratik-haber hazırlama,Pratik-haber hazırlama,Hitam; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Temel teknik bilgileri edinebilmek
10, 16, 9
A, E
2.Haber yazmayı geliştirebilmek
10, 16, 9
A, E
3.Haber süreci hakkında kapsamlı bilgi edinebilmek
10, 16, 9
A
1.1. Teknik bilgiler çerçevesinde haber yazabilmek
10, 16, 9
A, E
2.2. Haberleştirebilme becerisini geliştirebilmek
10, 16, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş: Dersin güzergâhı hakkında
2
Radyo ve TV haberlerinin farkı
3
Haberin yapısı
4
Bülten analizi
5
Yayın haberlerinin dili
6
Yayın haberlerinin dili
7
Radyo ve TV haberinde sunuş
8
Radyo ve TV haberinde sunuş
9
TV haberinde görüntünün grameri
10
Bülten analizleri
11
Röportaj teknikleri
12
Pratik-haber hazırlama
13
Pratik-haber hazırlama
14
Hitam
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
4
16
64
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
141
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(141/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
RADYO VE TV HABERCİLİĞİ
-
Bahar Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN
Dersin Yardımcıları
Prof. Dr. Neşe Kars -Radyo-Televizyon Haberciliği
Dersin Amacı
Dersin amacı radyo ve televizyon alanında temel habercilik bilgilerinin aktarılıp uygulanabilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş: Dersin güzergâhı hakkında ,Radyo ve TV haberlerinin farkı,Haberin yapısı,Bülten analizi,Yayın haberlerinin dili,Yayın haberlerinin dili,Radyo ve TV haberinde sunuş,Radyo ve TV haberinde sunuş,TV haberinde görüntünün grameri,Bülten analizleri,Röportaj teknikleri,Pratik-haber hazırlama,Pratik-haber hazırlama,Hitam; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Temel teknik bilgileri edinebilmek
10, 16, 9
A, E
2.Haber yazmayı geliştirebilmek
10, 16, 9
A, E
3.Haber süreci hakkında kapsamlı bilgi edinebilmek
10, 16, 9
A
1.1. Teknik bilgiler çerçevesinde haber yazabilmek
10, 16, 9
A, E
2.2. Haberleştirebilme becerisini geliştirebilmek
10, 16, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş: Dersin güzergâhı hakkında
2
Radyo ve TV haberlerinin farkı
3
Haberin yapısı
4
Bülten analizi
5
Yayın haberlerinin dili
6
Yayın haberlerinin dili
7
Radyo ve TV haberinde sunuş
8
Radyo ve TV haberinde sunuş
9
TV haberinde görüntünün grameri
10
Bülten analizleri
11
Röportaj teknikleri
12
Pratik-haber hazırlama
13
Pratik-haber hazırlama
14
Hitam
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.