Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İKTİSADA GİRİŞ I | MLY1127660 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Numan ÖZAKPINAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, iktisat biliminin dayandığı temel ilkeleri ve bu ilkeler ışığında birey ve kurumların davranış ve karar alma süreçlerini açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ekonomiye Giriş,Piyasa Ekonomisine Genel Bir Bakış,Arz ve Talep,Esneklik ve Tüketici-Üretici Artığı,Devletin Piyasaya Müdahalesi,Tüketici Tercihi,Üretici Tercihi,Tam Rekabet Piyasası,Monopol Piyasası,Oligopol Piyasası ve Monopolcü Rekabet Piyasası,Dışsallıklar ve Piyasa Başarısızlıkları,Devletin Ekonomideki Rolü ve Kamusal Mallar,Faktör Piyasaları,Gelir Dağılımı ve Yoksulluk; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İktisat biliminin dayandığı temel ilkeleri sıralar. | 10, 16, 9 | A |
2. Ekonomide fiyat ve miktar oluşumunu açıklar. | 10, 16, 9 | A |
3. Tüketici ve firma davranışlarını çözümler | 10, 16, 9 | A |
4. Piyasaları değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
5. Gelir dağılımını ve faktör piyasalarını yorumlar | 10, 16, 9 | A |
6. Piyasalarla ilgili örnekler verir | 10, 12, 13, 16 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ekonomiye Giriş | |
2 | Piyasa Ekonomisine Genel Bir Bakış | |
3 | Arz ve Talep | |
4 | Esneklik ve Tüketici-Üretici Artığı | |
5 | Devletin Piyasaya Müdahalesi | |
6 | Tüketici Tercihi | |
7 | Üretici Tercihi | |
8 | Tam Rekabet Piyasası | |
9 | Monopol Piyasası | |
10 | Oligopol Piyasası ve Monopolcü Rekabet Piyasası | |
11 | Dışsallıklar ve Piyasa Başarısızlıkları | |
12 | Devletin Ekonomideki Rolü ve Kamusal Mallar | |
13 | Faktör Piyasaları | |
14 | Gelir Dağılımı ve Yoksulluk | |
Kaynak |
Genel Ekonomi, Prof. Dr. Osman Orhan, Prof. Dr. Seyfettin Erdoğan, Umuttepe yayınları, 7. baskı, Kocaeli, 2013.
Ertek, T. (2017). Temel Ekonomi Basından Örneklerle,(5. Baskı). Beta Basım Yayım, Ekim, İstanbul. |
Sharon M. Oster vd, Ekonominin İlkeleri, Palme Yayıncılık, Ankara, 2010.
Dinler, Z. (2023). İktisada Giriş.(28. Baskı). Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | | | | |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | | | | X | |
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | | | X | | |
4 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | | X | | | |
5 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | | X | | | |
6 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | | | | X | |
7 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | | | | | X |
8 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | | | | | X |
9 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | | | | X | |
10 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | | | | | |
11 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | | | X | | |
12 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 1 | 12 | 12 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 12 | 1 | 12 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 12 | 1 | 12 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 119 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(119/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İKTİSADA GİRİŞ I | MLY1127660 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Numan ÖZAKPINAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, iktisat biliminin dayandığı temel ilkeleri ve bu ilkeler ışığında birey ve kurumların davranış ve karar alma süreçlerini açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ekonomiye Giriş,Piyasa Ekonomisine Genel Bir Bakış,Arz ve Talep,Esneklik ve Tüketici-Üretici Artığı,Devletin Piyasaya Müdahalesi,Tüketici Tercihi,Üretici Tercihi,Tam Rekabet Piyasası,Monopol Piyasası,Oligopol Piyasası ve Monopolcü Rekabet Piyasası,Dışsallıklar ve Piyasa Başarısızlıkları,Devletin Ekonomideki Rolü ve Kamusal Mallar,Faktör Piyasaları,Gelir Dağılımı ve Yoksulluk; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İktisat biliminin dayandığı temel ilkeleri sıralar. | 10, 16, 9 | A |
2. Ekonomide fiyat ve miktar oluşumunu açıklar. | 10, 16, 9 | A |
3. Tüketici ve firma davranışlarını çözümler | 10, 16, 9 | A |
4. Piyasaları değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
5. Gelir dağılımını ve faktör piyasalarını yorumlar | 10, 16, 9 | A |
6. Piyasalarla ilgili örnekler verir | 10, 12, 13, 16 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ekonomiye Giriş | |
2 | Piyasa Ekonomisine Genel Bir Bakış | |
3 | Arz ve Talep | |
4 | Esneklik ve Tüketici-Üretici Artığı | |
5 | Devletin Piyasaya Müdahalesi | |
6 | Tüketici Tercihi | |
7 | Üretici Tercihi | |
8 | Tam Rekabet Piyasası | |
9 | Monopol Piyasası | |
10 | Oligopol Piyasası ve Monopolcü Rekabet Piyasası | |
11 | Dışsallıklar ve Piyasa Başarısızlıkları | |
12 | Devletin Ekonomideki Rolü ve Kamusal Mallar | |
13 | Faktör Piyasaları | |
14 | Gelir Dağılımı ve Yoksulluk | |
Kaynak |
Genel Ekonomi, Prof. Dr. Osman Orhan, Prof. Dr. Seyfettin Erdoğan, Umuttepe yayınları, 7. baskı, Kocaeli, 2013.
Ertek, T. (2017). Temel Ekonomi Basından Örneklerle,(5. Baskı). Beta Basım Yayım, Ekim, İstanbul. |
Sharon M. Oster vd, Ekonominin İlkeleri, Palme Yayıncılık, Ankara, 2010.
Dinler, Z. (2023). İktisada Giriş.(28. Baskı). Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | | | | |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | | | | X | |
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | | | X | | |
4 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | | X | | | |
5 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | | X | | | |
6 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | | | | X | |
7 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | | | | | X |
8 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | | | | | X |
9 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | | | | X | |
10 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | | | | | |
11 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | | | X | | |
12 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:35