Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MALİ TABLOLAR ANALİZİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nuri GÜLTEKİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nuri GÜLTEKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, İşletmelerde kullanılan malî tabloları belirlenen standartlara göre düzenleyebilmesi, İşletmelerin malî analizinde kullanılan teknikleri uygulayabilmesi, Malî analiz sonuçlarına göre işletmenin mevcut durumunu ve gelişme eğilimini yorumlayabilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Mali Tablolar,Mali Analizin Yapılmasının Amacı, Kavramı Ve Çeşitleri,İşletmelerde Kullanılan Mali Tablolar ve İlkelerinin Açıklanması,Mali Tabloların Belirlenen Standartlara Göre Düzenlenmesi,Mali Analiz Teknikleri,Karşılaştırmalı Tablolar Analiz Tekniği,Dikey Yüzde Yöntemi,Trend (Eğilim) Yüzdeleri Yöntemi,Oran Analizi,Fon Akım Tablosu,Nakit Akim Tablosu,Özkaynak Değişim Tablosu,Konsolidasyon,Örnek Uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İşletmelerde kullanılan mali tabloları belirlenen standartlara göre düzenleyebilecektir. | 6, 9 | A |
2. Mali analizlerde kullanılan teknikleri uygulayabilecektir. | 6, 9 | A |
3. Mali analiz sonuçlarına göre işletmenin mevcut durumu ve gelişme eğilimini yorumlayabilecektir. | 6, 9 | A |
4. Vaka analizleri üzerinde tartışarak sorunları tespit edip çözüm önerileri geliştirebilecektir. | 6, 9 | A |
5. Disiplinlerarası bir bakış açısı geliştirerek güncel olayların mali analizini yapabilecektir. | 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Mali Tablolar | |
2 | Mali Analizin Yapılmasının Amacı, Kavramı Ve Çeşitleri | |
3 | İşletmelerde Kullanılan Mali Tablolar ve İlkelerinin Açıklanması | |
4 | Mali Tabloların Belirlenen Standartlara Göre Düzenlenmesi | |
5 | Mali Analiz Teknikleri | |
6 | Karşılaştırmalı Tablolar Analiz Tekniği | |
7 | Dikey Yüzde Yöntemi | |
8 | Trend (Eğilim) Yüzdeleri Yöntemi | |
9 | Oran Analizi | |
10 | Fon Akım Tablosu | |
11 | Nakit Akim Tablosu | |
12 | Özkaynak Değişim Tablosu | |
13 | Konsolidasyon | |
14 | Örnek Uygulama |
Kaynak |
Adem ÇABUK- İbrahim LAZOL. Mali Tablolar Analizi, Nobel Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
11 | Maliye alanındaki temel kavramları açıklar, ekonomik ve mali olayları analiz eder. | X | |||||
12 | Mevzuata uygun olarak muhasebe işlemlerini yapar, mali tabloları düzenler ve analiz eder. | ||||||
13 | Vergileme süreçleri, vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme işlemlerini açıklar ve uygular. | ||||||
14 | Kamunun harcama, vergileme, borçlanma, bütçeleme süreçlerini ve maliye politikası uygulamalarını açıklar ve sonuçlarını değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 10 | 2 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 1 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(127/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MALİ TABLOLAR ANALİZİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nuri GÜLTEKİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nuri GÜLTEKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, İşletmelerde kullanılan malî tabloları belirlenen standartlara göre düzenleyebilmesi, İşletmelerin malî analizinde kullanılan teknikleri uygulayabilmesi, Malî analiz sonuçlarına göre işletmenin mevcut durumunu ve gelişme eğilimini yorumlayabilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Mali Tablolar,Mali Analizin Yapılmasının Amacı, Kavramı Ve Çeşitleri,İşletmelerde Kullanılan Mali Tablolar ve İlkelerinin Açıklanması,Mali Tabloların Belirlenen Standartlara Göre Düzenlenmesi,Mali Analiz Teknikleri,Karşılaştırmalı Tablolar Analiz Tekniği,Dikey Yüzde Yöntemi,Trend (Eğilim) Yüzdeleri Yöntemi,Oran Analizi,Fon Akım Tablosu,Nakit Akim Tablosu,Özkaynak Değişim Tablosu,Konsolidasyon,Örnek Uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İşletmelerde kullanılan mali tabloları belirlenen standartlara göre düzenleyebilecektir. | 6, 9 | A |
2. Mali analizlerde kullanılan teknikleri uygulayabilecektir. | 6, 9 | A |
3. Mali analiz sonuçlarına göre işletmenin mevcut durumu ve gelişme eğilimini yorumlayabilecektir. | 6, 9 | A |
4. Vaka analizleri üzerinde tartışarak sorunları tespit edip çözüm önerileri geliştirebilecektir. | 6, 9 | A |
5. Disiplinlerarası bir bakış açısı geliştirerek güncel olayların mali analizini yapabilecektir. | 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Mali Tablolar | |
2 | Mali Analizin Yapılmasının Amacı, Kavramı Ve Çeşitleri | |
3 | İşletmelerde Kullanılan Mali Tablolar ve İlkelerinin Açıklanması | |
4 | Mali Tabloların Belirlenen Standartlara Göre Düzenlenmesi | |
5 | Mali Analiz Teknikleri | |
6 | Karşılaştırmalı Tablolar Analiz Tekniği | |
7 | Dikey Yüzde Yöntemi | |
8 | Trend (Eğilim) Yüzdeleri Yöntemi | |
9 | Oran Analizi | |
10 | Fon Akım Tablosu | |
11 | Nakit Akim Tablosu | |
12 | Özkaynak Değişim Tablosu | |
13 | Konsolidasyon | |
14 | Örnek Uygulama |
Kaynak |
Adem ÇABUK- İbrahim LAZOL. Mali Tablolar Analizi, Nobel Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
11 | Maliye alanındaki temel kavramları açıklar, ekonomik ve mali olayları analiz eder. | X | |||||
12 | Mevzuata uygun olarak muhasebe işlemlerini yapar, mali tabloları düzenler ve analiz eder. | ||||||
13 | Vergileme süreçleri, vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme işlemlerini açıklar ve uygular. | ||||||
14 | Kamunun harcama, vergileme, borçlanma, bütçeleme süreçlerini ve maliye politikası uygulamalarını açıklar ve sonuçlarını değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |