Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TÜRKİYE EKONOMİSİ | MLY1228010 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Cumhuriyet döneminden günümüze Türkiye'nin ekonomik gelişimi hakkında bilgi edinmek ve kıyaslama yapmak.Ayrıca yaşanan ekonomik gelişmeleri Dünya ekonomisi ekseninde değerlendirmek.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Türkiye’nin İktisat Tarihi,Türkiye Ekonomisinde Büyüme: Sorunlar, Dinamikler ve Kaynaklar,Türkiye Ekonomisinde Önde Gelen Sektörler,Türkiye Ekonomisinde Ödemeler Dengesi ve Cari İşlemler Açığı,Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası ve Para Politikaları,Türkiye’de Döviz Piyasası ve Politikaları,Türkiye’de Finans Piyasaları,Türkiye'de Enflasyon Gelişmeleri,Türkiye’nin İstihdam Yapısı ve İşsizlik Sorunu,Türkiye'de Borçlanma ve Borç Yapısı,Türkiye’de Kamu Ekonomisi ve Maliye Politikaları,Ekonomik Krizler ve Türkiye,Dünya Ekonomisi Ekseninde Türkiye Ekonomisinin Durumu,Türkiye’de Gelir Dağılımı ve Yoksulluk; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Türk ekonomisinin yapısını tanıyabilecektir. | 10, 19, 9 | A, E |
1.1. Türk ekonomisinin yapısı hakkında yorum yapar. | | |
1.2. Türk ekonomisinin tarihsel sürecini bilir. | | |
2. Türkiye ekonomisinde uygulanan iktisat politikalarının analizini yapabilecektir.
| 10, 19, 9 | A |
2.1. Türkiye'de uygulanan ekonomi politikalarının dönemsel analizini yapar. | | |
2.2. Türkiye ekonomisinin sektörel yapı ve gelişimini araştırır. | | |
3. Türkiye’de güncel iktisadi verilerin ve sorunların incelemesini yapabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
3.1. Türkiye'de iktisadi verilerin değerlendirmesini yapar. | | |
3.2. Türkiye'de iktisadi sorunların çözümü hakkında bilgi edinir. | | |
4. Uluslararası ekonomi kıyaslama yapabilecektir. | 10, 16, 9 | A, E |
4.1. Amerika, Asya ve Avrupa Ekonomileri hakkında bilgi edinir. | | |
4.2. Türkiye ile diğer ülkeler arasında ekonomik veriler üzerinden karşılaştırma ve değerlendirme yapar. | | |
5. Uygulanan iktisat politikaları ile ilgili analiz ve yorumlama yetisi kazanabilecektir. | 10, 9 | A |
5.1. Merkez Bankası ve para politikası değerlendirmesi yapar. | | |
5.2. Maliye politikalarını değerlendirir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Türkiye’nin İktisat Tarihi | |
2 | Türkiye Ekonomisinde Büyüme: Sorunlar, Dinamikler ve Kaynaklar | |
3 | Türkiye Ekonomisinde Önde Gelen Sektörler | |
4 | Türkiye Ekonomisinde Ödemeler Dengesi ve Cari İşlemler Açığı | |
5 | Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası ve Para Politikaları | |
6 | Türkiye’de Döviz Piyasası ve Politikaları | |
7 | Türkiye’de Finans Piyasaları | |
8 | Türkiye'de Enflasyon Gelişmeleri | |
9 | Türkiye’nin İstihdam Yapısı ve İşsizlik Sorunu | |
10 | Türkiye'de Borçlanma ve Borç Yapısı | |
11 | Türkiye’de Kamu Ekonomisi ve Maliye Politikaları | |
12 | Ekonomik Krizler ve Türkiye | |
13 | Dünya Ekonomisi Ekseninde Türkiye Ekonomisinin Durumu | |
14 | Türkiye’de Gelir Dağılımı ve Yoksulluk | |
Kaynak |
Ersin, İ. (2018). Temel Kavram ve Analizlerle Türkiye Ekononmisi. Ekin Yayınevi,1. Basım, Bursa |
Eğilmez, M. (2020). Türkiye Ekonomisi. Remzi Kitabevi.1. Basım, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | | | X | | |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | | | | X | |
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | | | X | | |
4 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | | | X | | |
5 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | | | X | | |
6 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | | | X | | |
7 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | | | | | |
8 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | | | X | | |
9 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | | | X | | |
10 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | | | | | |
11 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | | | | | |
12 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(110/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TÜRKİYE EKONOMİSİ | MLY1228010 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Cumhuriyet döneminden günümüze Türkiye'nin ekonomik gelişimi hakkında bilgi edinmek ve kıyaslama yapmak.Ayrıca yaşanan ekonomik gelişmeleri Dünya ekonomisi ekseninde değerlendirmek.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Türkiye’nin İktisat Tarihi,Türkiye Ekonomisinde Büyüme: Sorunlar, Dinamikler ve Kaynaklar,Türkiye Ekonomisinde Önde Gelen Sektörler,Türkiye Ekonomisinde Ödemeler Dengesi ve Cari İşlemler Açığı,Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası ve Para Politikaları,Türkiye’de Döviz Piyasası ve Politikaları,Türkiye’de Finans Piyasaları,Türkiye'de Enflasyon Gelişmeleri,Türkiye’nin İstihdam Yapısı ve İşsizlik Sorunu,Türkiye'de Borçlanma ve Borç Yapısı,Türkiye’de Kamu Ekonomisi ve Maliye Politikaları,Ekonomik Krizler ve Türkiye,Dünya Ekonomisi Ekseninde Türkiye Ekonomisinin Durumu,Türkiye’de Gelir Dağılımı ve Yoksulluk; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Türk ekonomisinin yapısını tanıyabilecektir. | 10, 19, 9 | A, E |
1.1. Türk ekonomisinin yapısı hakkında yorum yapar. | | |
1.2. Türk ekonomisinin tarihsel sürecini bilir. | | |
2. Türkiye ekonomisinde uygulanan iktisat politikalarının analizini yapabilecektir.
| 10, 19, 9 | A |
2.1. Türkiye'de uygulanan ekonomi politikalarının dönemsel analizini yapar. | | |
2.2. Türkiye ekonomisinin sektörel yapı ve gelişimini araştırır. | | |
3. Türkiye’de güncel iktisadi verilerin ve sorunların incelemesini yapabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
3.1. Türkiye'de iktisadi verilerin değerlendirmesini yapar. | | |
3.2. Türkiye'de iktisadi sorunların çözümü hakkında bilgi edinir. | | |
4. Uluslararası ekonomi kıyaslama yapabilecektir. | 10, 16, 9 | A, E |
4.1. Amerika, Asya ve Avrupa Ekonomileri hakkında bilgi edinir. | | |
4.2. Türkiye ile diğer ülkeler arasında ekonomik veriler üzerinden karşılaştırma ve değerlendirme yapar. | | |
5. Uygulanan iktisat politikaları ile ilgili analiz ve yorumlama yetisi kazanabilecektir. | 10, 9 | A |
5.1. Merkez Bankası ve para politikası değerlendirmesi yapar. | | |
5.2. Maliye politikalarını değerlendirir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Türkiye’nin İktisat Tarihi | |
2 | Türkiye Ekonomisinde Büyüme: Sorunlar, Dinamikler ve Kaynaklar | |
3 | Türkiye Ekonomisinde Önde Gelen Sektörler | |
4 | Türkiye Ekonomisinde Ödemeler Dengesi ve Cari İşlemler Açığı | |
5 | Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası ve Para Politikaları | |
6 | Türkiye’de Döviz Piyasası ve Politikaları | |
7 | Türkiye’de Finans Piyasaları | |
8 | Türkiye'de Enflasyon Gelişmeleri | |
9 | Türkiye’nin İstihdam Yapısı ve İşsizlik Sorunu | |
10 | Türkiye'de Borçlanma ve Borç Yapısı | |
11 | Türkiye’de Kamu Ekonomisi ve Maliye Politikaları | |
12 | Ekonomik Krizler ve Türkiye | |
13 | Dünya Ekonomisi Ekseninde Türkiye Ekonomisinin Durumu | |
14 | Türkiye’de Gelir Dağılımı ve Yoksulluk | |
Kaynak |
Ersin, İ. (2018). Temel Kavram ve Analizlerle Türkiye Ekononmisi. Ekin Yayınevi,1. Basım, Bursa |
Eğilmez, M. (2020). Türkiye Ekonomisi. Remzi Kitabevi.1. Basım, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | | | X | | |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | | | | X | |
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | | | X | | |
4 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | | | X | | |
5 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | | | X | | |
6 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | | | X | | |
7 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | | | | | |
8 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | | | X | | |
9 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | | | X | | |
10 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | | | | | |
11 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | | | | | |
12 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:35