Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİSAYARLI MUHASEBE | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Gülnihal TORAMANLI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Gülnihal TORAMANLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ticari paket programların muhasebe ve ticari modüllerinin kullanılması, öğrenilmesi,e-bildirge ve ebeyanname düzenleme becerilerinin kazanılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Muhasebe ticari paket programının tanıtımı, programların kullanım amaçlarını kavramak,Stok modülünde parametre ayarlamak, stok kartı oluşturmak,Cari kart oluşturmak,Çek- senet, irsaliye fatura düzenlemek,Muhasebe modülünde alt hesap oluşturmak ve muhasebe fiş kayıtları düzenlemek,Ticari modülden entegre muhasebe fişleri ve ayrıca manuel muhasebe fişleri düzenlemek,Programdan raporlar almak ve mali tabloların oluşmasını sağlamak,Kdv beyannamesi çalışması (Vize),E- beyanname programını öğrenmek,Kdv beyannamesi düzenlemek ve e-beyanname göndermek,Muhtasar beyanname çalışması,Muhtasar beyanname düzenlemek ve e-beyanname programı ile göndermek, e-bildirge düzenlemek,BA ve BS beyannameleri düzenlemek ve e-beyanname olarak göndermek,Konuların genel tekrarını yapıp öğrenilenleri değerlendirmek; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; Ticari paket programların muhasebe ve ticari modüllerini kullanabilecektir e-bildirge ve e-beyanname düzenleyebilecektir. | 1, 13, 18, 2 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 13: Deney / Laboratuvar, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Muhasebe ticari paket programının tanıtımı, programların kullanım amaçlarını kavramak | |
2 | Stok modülünde parametre ayarlamak, stok kartı oluşturmak | |
3 | Cari kart oluşturmak | |
4 | Çek- senet, irsaliye fatura düzenlemek | |
5 | Muhasebe modülünde alt hesap oluşturmak ve muhasebe fiş kayıtları düzenlemek | |
6 | Ticari modülden entegre muhasebe fişleri ve ayrıca manuel muhasebe fişleri düzenlemek | |
7 | Programdan raporlar almak ve mali tabloların oluşmasını sağlamak | |
8 | Kdv beyannamesi çalışması (Vize) | |
9 | E- beyanname programını öğrenmek | |
10 | Kdv beyannamesi düzenlemek ve e-beyanname göndermek | |
11 | Muhtasar beyanname çalışması | |
12 | Muhtasar beyanname düzenlemek ve e-beyanname programı ile göndermek, e-bildirge düzenlemek | |
13 | BA ve BS beyannameleri düzenlemek ve e-beyanname olarak göndermek | |
14 | Konuların genel tekrarını yapıp öğrenilenleri değerlendirmek |
Kaynak |
Ticari paket program, e-bildirge ve e-beyanname programları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | ||||||
0 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | X | |||||
0 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | X | |||||
0 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | ||||||
0 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
0 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | X | |||||
0 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
0 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |