Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMU MALİYESİ | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 12:45-13:30 Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 Cumartesi 11:00-11:45 Cumartesi 12:00-12:45 Cumartesi 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adem Bağış ALÇİÇEK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çağrı ALAGÖZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Devletin, hangi ekonomik faaliyetlere, neden katılması gerektiği, bu faaliyetlerin boyutları, türleri ve iktisadi etkileri anlatılarak; öğrencilerin, devletin ekonomik faaliyetleri ile kaynakların etkinliğine ve kullanım alanlarına nasıl şekil verebileceğini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Maliye ve Kamu Maliyesi,Mali olayların tarihi gelişimi,Kamu Maliyesi ve Diğer Bilimler,Kamu Maliyesi yaklaşımları,Kamu ekonomisi-özel ekonomi ayrımı,Kamu ekonomik faaliyetlerinin nedenleri,Kamu ekonomik faaliyetlerinin amaçları,Kamu ekonomik faaliyetleri hakkındaki görüşler,Kamu kesimde ekonomik etkinlik ve başarısızlık,Kamu harcamalarının tanımı,Kamu harcamalarının gelişimi ve kapsamı,Verginin tanımı,Vergileme süreci; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Maliye bilimi ile ilgili temel kavramları öğrenir. | 1, 10, 15, 17, 3 | A, E, F |
2. Kamu maliyesi ile ilgili kavramlarını ve kamu maliyesinin gelişimini öğrenir, mali olayları açıklayabilir. | 1, 10, 12, 15, 17, 2, 3 | A, E, F |
3. Kamu ekonomik faaliyetlerini öğrenir, devletin halka hangi hizmeti ne amaçla sunduğunu yorumlar | 1, 10, 12, 15, 17, 2, 3 | A, F |
4. Kamu harcamalarının çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar, Kamu harcamalarının ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar | 1, 10, 12, 14, 17, 2, 3 | A, E, F |
5. Kamu gelirlerinin çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar, Kamu gelirlerinin ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar | 1, 10, 12, 14, 15, 2, 3, 4 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 17: Yansıtıcı Düşünce, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, E: Kısa Sınav, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Maliye ve Kamu Maliyesi | |
2 | Mali olayların tarihi gelişimi | |
3 | Kamu Maliyesi ve Diğer Bilimler | |
4 | Kamu Maliyesi yaklaşımları | |
5 | Kamu ekonomisi-özel ekonomi ayrımı | |
6 | Kamu ekonomik faaliyetlerinin nedenleri | |
7 | Kamu ekonomik faaliyetlerinin amaçları | |
8 | Kamu ekonomik faaliyetleri hakkındaki görüşler | |
9 | Kamu kesimde ekonomik etkinlik ve başarısızlık | |
10 | Kamu harcamalarının tanımı | |
11 | Kamu harcamalarının gelişimi ve kapsamı | |
12 | Verginin tanımı | |
14 | Vergileme süreci |
Kaynak |
Public Finance Prof. Dr. Osman Pehlivan, Temmuz-2015 |
Kamu Maliyesi Prof. Dr. Osman Pehlivan, Temmuz-2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | X | |||||
0 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | X | |||||
0 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | X | |||||
0 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | X | |||||
0 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | X | |||||
0 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | |||||
0 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |