Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı | Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nevin ÇALIŞKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | “Örgütsel İletişim” dersinin amacı; modern dünya ile birlikte günlük yaşam büyük bir değişime uğramıştır. Bu değişim sonucunda örgütler yaşam içerisinde önemli bir yere sahip olmuştur. Bu açıdan ders kapsamında öncelikle örgütün ortaya çıkış sürecinin izleri sürülecektir. Daha sonra örgütsel davranışın oluşumu ve örgüt içerisindeki iletişim sürecinin nasıl gerçekleştirildiği sorunsallaştırılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı ve dönem boyunca işlenecek konuların mahiyeti,Yeni dünyanın doğuşu ve örgütsel dünyanın temelleri,Örgütün tarihi: Dünyanın büyüden arındırılması sonucuna “örgütsel insan”ın ortaya çıkışı,Örgüt Kavramı ve Örgüt Kültürü,Örgüt kimliğinin oluşumu,Örgütsel gruplar ve özellikleri,Örgütsel yönetimin doğası ve hiyerarşi I,Örgütsel yönetimin doğası ve hiyerarşi II,Örgütsel itibar ve yönetimi, İletişim Teknolojileri ve örgütsel iletişim,Örgüt yönetiminde medyanın kullanılması,Örgütlerde kriz yönetimi I, Örgütlerde kriz yönetimi II,Yönetime felsefi nazar ile yaklaşmak; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Modern toplumu bir yönüyle değerlendirebilme | 1, 10, 17, 2 | A |
2. Örgütsel yapıların ortaya çıkışını öğrenme | 1, 10, 15, 3 | A |
3. Teorik olarak görülen bir sürecin varoluşa yansımalarını görebilme | 1, 10, 15, 19, 2 | |
4. Teorik metinleri kavrama kabiliyetinin gelişimi | 1, 14, 19, 2 | B |
5. Örgütsel iletişim sürecinin nasıl gerçekleştiğini öğrenme | 1, 10, 15, 2, 3 | |
6. Örgüt içi iletişimi ve bu bağlamda örgüt içi davranışı öğrenme | 10, 14, 2 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 17: Yansıtıcı Düşünce, 19: Kavram Haritası, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanımı ve dönem boyunca işlenecek konuların mahiyeti | |
2 | Yeni dünyanın doğuşu ve örgütsel dünyanın temelleri | |
3 | Örgütün tarihi: Dünyanın büyüden arındırılması sonucuna “örgütsel insan”ın ortaya çıkışı | |
4 | Örgüt Kavramı ve Örgüt Kültürü | |
5 | Örgüt kimliğinin oluşumu | |
6 | Örgütsel gruplar ve özellikleri | |
7 | Örgütsel yönetimin doğası ve hiyerarşi I | |
8 | Örgütsel yönetimin doğası ve hiyerarşi II | |
9 | Örgütsel itibar ve yönetimi | |
10 | İletişim Teknolojileri ve örgütsel iletişim | |
11 | Örgüt yönetiminde medyanın kullanılması | |
12 | Örgütlerde kriz yönetimi I | |
13 | Örgütlerde kriz yönetimi II | |
14 | Yönetime felsefi nazar ile yaklaşmak |
Kaynak |
1. Leo Huberman, Feodal Toplumdan Yirminci Yüzyıla, çev. Murat Belge, İletişim Yayınları, 2015. 2. Eric J. Hobsbawm, Sanayi ve İmparatorluk, çev. Abdullah Ersoy, Dost Kitapevi, Ankara, 2013. 3. Hans Van der Loo-Willem Van Reijen, Modernleşmenin Paradoksları,çev. Kadir Canatan, İnsan Yayınları, İstanbul, 2006. 4. Andre Groz, İktisadi Aklın Eleştirisi, çev. Işık Ergüden, Ayrıntı Yayınları, İstanbul. 5. Max Weber, Bürokrasi ve Otorite, çev. H. Bahadır Akın, Adres Yayınları, Ankara, 2014. 6. Anthony Giddens, Modernliğin Sonuçları, çev. Ersin Kuşdil, Ayrıtı Yayınları, İstanbul, 2014. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
0 | Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme. | ||||||
0 | Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme. | ||||||
0 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme. | ||||||
0 | Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma. | ||||||
0 | Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
0 | Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme. | ||||||
0 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
0 | Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |