Borçlar Kanunu'nun kişiler arasındaki borç ilişkilerini modern hukukun verileri ışığında teori ve uygulamada oluşan
gelişmelerin gözetilmesi suretiyle incelemek , Borçlar Hukukunun kaynaklarını ve temel kavramlarını pratik
çalışmalarla birlikte açıklayabilmek.
Dersin İçeriği
Bu ders; Borçlar hukukunun temel kavramları,Borcun kaynakları,Sözleşmeden doğan borçlar, Sözleşme özgürlüğü, Sözleşme öncesi sorumluluk,Sözleşmenin geçerliliği- İrade ve beyan arasındaki uyum,Temsil,Sözleşmelerin yorumlanması-sözleşme vaadi- ilan yoluyla ödül,Haksız fiilden doğan borçlar,Kusursuz Sorumluluk halleri,Haksız fiilin hüküm ve sonuçları,Sebepsiz zenginleşmeden doğan borçlar,İfa,Borç ilişkisinde özel durumlar,Borcu sona erdiren haller; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Borcun kaynaklarını öğrenebilecekler.
12, 13, 16, 9
A
1.1. Borcun kaynaklarını bilir ve yorumlar.
12, 13, 16, 9
A
1.2. Kanundan doğan yükümlülükler yerine getirilmediğinde yaptırımlarının neler olduğunu bilir.
12, 13, 16, 9
A
2. Haksız fiil kavramını tanımlayabilecektir.
12, 13, 16, 9
A
2.1. Haksız fiil hukukuna ilişkin problemleri çözebilir.
12, 13, 16, 9
A
2.2. Haksız fiilin anlamını bilir ve ortaya çıkan problemleri çözer.
12, 13, 16, 9
A
3. Borçlar hakkındaki hukuksal sorunları çözümleme yeteneği kazanabilecektir.
12, 13, 16, 9
A
3.1. Borçtan kaynaklanan hukuksal problemlerin neler olduğunu bilir.
12, 13, 16, 9
A
3.2. Borca aykırılık durumunda başvuru yapılabilecek yargı organları hakkında bilgi sahibi olur.
12, 13, 16, 9
A
4. Sebepsiz zenginleşmenin ne olduğunu anlayabilecektir.
12, 13, 16, 9
A
4.1 Sebepsiz zenginleşme durumunda ortaya çıkan iade yükümlülüğünü yorumlar.
12, 13, 16, 9
A
4.2. Sebepsiz zenginleşme teşkil eden durumlarda iade yükümlülüğü için aranan şartları ifade edebilir.
12, 13, 16, 9
A
5. Borçlar hukuku kaynaklı sözleşmelerin neler olduğunu anlayabilecektir.
12, 13, 16, 9
A
5.1 Sözleşmelerin kuruluşu ve gerçeklik şartlarının neler olduğunu bilir.
12, 13, 16, 9
A
5.2. Sözleşmeye aykırılık durumunda doğacak sonuçları anlatır.
12, 13, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Borçlar hukukunun temel kavramları
2
Borcun kaynakları
3
Sözleşmeden doğan borçlar, Sözleşme özgürlüğü, Sözleşme öncesi sorumluluk
4
Sözleşmenin geçerliliği- İrade ve beyan arasındaki uyum
5
Temsil
6
Sözleşmelerin yorumlanması-sözleşme vaadi- ilan yoluyla ödül
8
Haksız fiilden doğan borçlar
9
Kusursuz Sorumluluk halleri
10
Haksız fiilin hüküm ve sonuçları
11
Sebepsiz zenginleşmeden doğan borçlar
12
İfa
13
Borç ilişkisinde özel durumlar
14
Borcu sona erdiren haller
Kaynak
1. Prof.Dr. Haluk N.NOMER, Borçlar Kanunu Genel Hükümler, Beta Basım, İstanbul.
2. Türk Borçlar Kanunu
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
X
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma.
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
X
4
Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme.
X
5
Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme.
X
6
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme.
X
7
Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma.
X
8
Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
X
9
Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme.
X
10
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
11
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
X
12
Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
5
2
10
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
36
36
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
52
52
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
126
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Borçlar Kanunu'nun kişiler arasındaki borç ilişkilerini modern hukukun verileri ışığında teori ve uygulamada oluşan
gelişmelerin gözetilmesi suretiyle incelemek , Borçlar Hukukunun kaynaklarını ve temel kavramlarını pratik
çalışmalarla birlikte açıklayabilmek.
Dersin İçeriği
Bu ders; Borçlar hukukunun temel kavramları,Borcun kaynakları,Sözleşmeden doğan borçlar, Sözleşme özgürlüğü, Sözleşme öncesi sorumluluk,Sözleşmenin geçerliliği- İrade ve beyan arasındaki uyum,Temsil,Sözleşmelerin yorumlanması-sözleşme vaadi- ilan yoluyla ödül,Haksız fiilden doğan borçlar,Kusursuz Sorumluluk halleri,Haksız fiilin hüküm ve sonuçları,Sebepsiz zenginleşmeden doğan borçlar,İfa,Borç ilişkisinde özel durumlar,Borcu sona erdiren haller; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Borcun kaynaklarını öğrenebilecekler.
12, 13, 16, 9
A
1.1. Borcun kaynaklarını bilir ve yorumlar.
12, 13, 16, 9
A
1.2. Kanundan doğan yükümlülükler yerine getirilmediğinde yaptırımlarının neler olduğunu bilir.
12, 13, 16, 9
A
2. Haksız fiil kavramını tanımlayabilecektir.
12, 13, 16, 9
A
2.1. Haksız fiil hukukuna ilişkin problemleri çözebilir.
12, 13, 16, 9
A
2.2. Haksız fiilin anlamını bilir ve ortaya çıkan problemleri çözer.
12, 13, 16, 9
A
3. Borçlar hakkındaki hukuksal sorunları çözümleme yeteneği kazanabilecektir.
12, 13, 16, 9
A
3.1. Borçtan kaynaklanan hukuksal problemlerin neler olduğunu bilir.
12, 13, 16, 9
A
3.2. Borca aykırılık durumunda başvuru yapılabilecek yargı organları hakkında bilgi sahibi olur.
12, 13, 16, 9
A
4. Sebepsiz zenginleşmenin ne olduğunu anlayabilecektir.
12, 13, 16, 9
A
4.1 Sebepsiz zenginleşme durumunda ortaya çıkan iade yükümlülüğünü yorumlar.
12, 13, 16, 9
A
4.2. Sebepsiz zenginleşme teşkil eden durumlarda iade yükümlülüğü için aranan şartları ifade edebilir.
12, 13, 16, 9
A
5. Borçlar hukuku kaynaklı sözleşmelerin neler olduğunu anlayabilecektir.
12, 13, 16, 9
A
5.1 Sözleşmelerin kuruluşu ve gerçeklik şartlarının neler olduğunu bilir.
12, 13, 16, 9
A
5.2. Sözleşmeye aykırılık durumunda doğacak sonuçları anlatır.
12, 13, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Borçlar hukukunun temel kavramları
2
Borcun kaynakları
3
Sözleşmeden doğan borçlar, Sözleşme özgürlüğü, Sözleşme öncesi sorumluluk
4
Sözleşmenin geçerliliği- İrade ve beyan arasındaki uyum
5
Temsil
6
Sözleşmelerin yorumlanması-sözleşme vaadi- ilan yoluyla ödül
8
Haksız fiilden doğan borçlar
9
Kusursuz Sorumluluk halleri
10
Haksız fiilin hüküm ve sonuçları
11
Sebepsiz zenginleşmeden doğan borçlar
12
İfa
13
Borç ilişkisinde özel durumlar
14
Borcu sona erdiren haller
Kaynak
1. Prof.Dr. Haluk N.NOMER, Borçlar Kanunu Genel Hükümler, Beta Basım, İstanbul.
2. Türk Borçlar Kanunu
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
X
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma.
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
X
4
Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme.
X
5
Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme.
X
6
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme.
X
7
Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma.
X
8
Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
X
9
Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme.
X
10
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
11
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
X
12
Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma.