Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GENEL MUHASEBELJK1127620Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Nuri GÜLTEKİN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nuri GÜLTEKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİşletmelerin mali durumunu izlemek, kontrol etmek, yönetmek ve yöneticilerin alacağı kararlara ışık tutmak üzere ticari işlemlerinin kayıtlanması ve raporlanmasına dönük yapılması gereken işlemlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Dersin sonunda öğrencinin her hangi bir ticari işlemin muhasebe kaydını yapabilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Muhasebenin tanımı, muhasebe ilke ve kavramları, muhasebe kayıtları yapılırken uyulması gereken kanunlar ve prensipler,,Tekdüzen hesap planı, şirket kuruluş kayıtlarından başlanarak muhasebedeki kayıt sistemi ve yıllık sürecin işleyişi, mali tablolar,,Dönen varlık hesapları, alış ve satış muhasebe kayıtları, kdv hesapları ve kdv beyannamesi hakkında bilgilendirme, aylık mizan.,Dönen varlık hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Duran varlık hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Amortisman hesaplamaları,Stok maliyetleri ile ilgili örnek uygulamalar,,Fatura yerine geçen belgeler hesaplama ve muhasebe kayıtları, ücret bordrosu, muhtasar beyanname hakkında bilgilendirme,Kısa vadeli ve uzun vadeli borç hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Öz kaynak hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Gelir hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Gider hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Maliyet hesaplarının dönem sonu yansıtılarak kapatılması, Tek düzen hesap planındaki 7/A ve 7/B farkının nedeninin öğretilmesi, Bilanço ve gelir tablosu oluşturulması,,Açılıştan kapanışa bir yıllık işlem akışının uygulanıp kesin mizan ve mali tabloların oluşturulması.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Muhasebenin temel ilkelerini ve kavramlarını yorumlayabilecektir. 6, 9A
2. İşletmelerin finansal raporlarını ve mali tablolarını oluşturabilecektir.6, 9A
3. Muhasebe belgelerini ve defterlerini kullanabilecektir.6, 9A
4. Muhasebe bilgi sistemlerini tanımlayabilecektir.6, 9A
5. İşlemlerden mali tabloların hazırlanıp sunulmasına kadar olan muhasebe süreçlerini ve döngülerini gösterebilecektir.6, 9A
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Muhasebenin tanımı, muhasebe ilke ve kavramları, muhasebe kayıtları yapılırken uyulması gereken kanunlar ve prensipler,
2Tekdüzen hesap planı, şirket kuruluş kayıtlarından başlanarak muhasebedeki kayıt sistemi ve yıllık sürecin işleyişi, mali tablolar,
3Dönen varlık hesapları, alış ve satış muhasebe kayıtları, kdv hesapları ve kdv beyannamesi hakkında bilgilendirme, aylık mizan.
4Dönen varlık hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,
5Duran varlık hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,
6Amortisman hesaplamaları
7Stok maliyetleri ile ilgili örnek uygulamalar,
8Fatura yerine geçen belgeler hesaplama ve muhasebe kayıtları, ücret bordrosu, muhtasar beyanname hakkında bilgilendirme
9Kısa vadeli ve uzun vadeli borç hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,
10Öz kaynak hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,
11Gelir hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,
12Gider hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,
13Maliyet hesaplarının dönem sonu yansıtılarak kapatılması, Tek düzen hesap planındaki 7/A ve 7/B farkının nedeninin öğretilmesi, Bilanço ve gelir tablosu oluşturulması,
14Açılıştan kapanışa bir yıllık işlem akışının uygulanıp kesin mizan ve mali tabloların oluşturulması.
Kaynak
FEYİZ, Mehmet Ali, Genel Muhasebe, Ekin Yayınları, 2014

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki (lojistik sistemlerin analizi, satın alma, üretim, envanter yönetimi, depo ve nakliye yönetimi, satış ve dağıtım, stratejik ortaklıklar, risk yönetimi, müşteri hizmetleri vb.) temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrar.
2
Uluslararası lojistik ve yerel lojistik ortamındaki başlıca oyuncuları, koşul ve dinamikleri anlar.
3
Genel İşletme, Genel İktisat, Hukuk, Matematik, Muhasebe, İstatistik ve Dış Ticaret gibi alanlarda teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
X
4
Modern Lojistik faaliyetlerini ve bu konularla ilgili temel mevzuatı bilir.
5
Uygun teori, araç ve yöntemleri kullanarak etkin lojistik ve tedarik zinciri stratejileri geliştirir.
6
Uluslararası lojistik faaliyetlerini şekillendiren hukuki çerçeve ve bunun faaliyetlerinin ulusal ve uluslararası mevzuat ve kanunlara uygunluğunu değerlendirir.
7
Lojistik ve tedarik zinciri yönetim ve uygulamalarını eleştirel bir biçimde değerlendirir.
8
Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlar.
9
Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer alır.
10
Lojistik ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirir.
11
Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
12
Lojistik ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir.
13
Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar.
14
Meslektaşları ile lojistik konularında Türkçe ve öngörülen düzeyde İngilizce olarak yazılı ve sözlü iletişim kurar.
15
İşletmeleri yönetimsel bir bakış açısıyla analiz eder.
X
16
Lojistik alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı geliştirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı177
Genel Sınav ve Hazırlığı11414
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)119
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(119/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GENEL MUHASEBELJK1127620Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Nuri GÜLTEKİN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nuri GÜLTEKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİşletmelerin mali durumunu izlemek, kontrol etmek, yönetmek ve yöneticilerin alacağı kararlara ışık tutmak üzere ticari işlemlerinin kayıtlanması ve raporlanmasına dönük yapılması gereken işlemlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Dersin sonunda öğrencinin her hangi bir ticari işlemin muhasebe kaydını yapabilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Muhasebenin tanımı, muhasebe ilke ve kavramları, muhasebe kayıtları yapılırken uyulması gereken kanunlar ve prensipler,,Tekdüzen hesap planı, şirket kuruluş kayıtlarından başlanarak muhasebedeki kayıt sistemi ve yıllık sürecin işleyişi, mali tablolar,,Dönen varlık hesapları, alış ve satış muhasebe kayıtları, kdv hesapları ve kdv beyannamesi hakkında bilgilendirme, aylık mizan.,Dönen varlık hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Duran varlık hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Amortisman hesaplamaları,Stok maliyetleri ile ilgili örnek uygulamalar,,Fatura yerine geçen belgeler hesaplama ve muhasebe kayıtları, ücret bordrosu, muhtasar beyanname hakkında bilgilendirme,Kısa vadeli ve uzun vadeli borç hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Öz kaynak hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Gelir hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Gider hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,,Maliyet hesaplarının dönem sonu yansıtılarak kapatılması, Tek düzen hesap planındaki 7/A ve 7/B farkının nedeninin öğretilmesi, Bilanço ve gelir tablosu oluşturulması,,Açılıştan kapanışa bir yıllık işlem akışının uygulanıp kesin mizan ve mali tabloların oluşturulması.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Muhasebenin temel ilkelerini ve kavramlarını yorumlayabilecektir. 6, 9A
2. İşletmelerin finansal raporlarını ve mali tablolarını oluşturabilecektir.6, 9A
3. Muhasebe belgelerini ve defterlerini kullanabilecektir.6, 9A
4. Muhasebe bilgi sistemlerini tanımlayabilecektir.6, 9A
5. İşlemlerden mali tabloların hazırlanıp sunulmasına kadar olan muhasebe süreçlerini ve döngülerini gösterebilecektir.6, 9A
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Muhasebenin tanımı, muhasebe ilke ve kavramları, muhasebe kayıtları yapılırken uyulması gereken kanunlar ve prensipler,
2Tekdüzen hesap planı, şirket kuruluş kayıtlarından başlanarak muhasebedeki kayıt sistemi ve yıllık sürecin işleyişi, mali tablolar,
3Dönen varlık hesapları, alış ve satış muhasebe kayıtları, kdv hesapları ve kdv beyannamesi hakkında bilgilendirme, aylık mizan.
4Dönen varlık hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,
5Duran varlık hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,
6Amortisman hesaplamaları
7Stok maliyetleri ile ilgili örnek uygulamalar,
8Fatura yerine geçen belgeler hesaplama ve muhasebe kayıtları, ücret bordrosu, muhtasar beyanname hakkında bilgilendirme
9Kısa vadeli ve uzun vadeli borç hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,
10Öz kaynak hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,
11Gelir hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,
12Gider hesapları ile ilgili örnek çözümler ve monografi,
13Maliyet hesaplarının dönem sonu yansıtılarak kapatılması, Tek düzen hesap planındaki 7/A ve 7/B farkının nedeninin öğretilmesi, Bilanço ve gelir tablosu oluşturulması,
14Açılıştan kapanışa bir yıllık işlem akışının uygulanıp kesin mizan ve mali tabloların oluşturulması.
Kaynak
FEYİZ, Mehmet Ali, Genel Muhasebe, Ekin Yayınları, 2014

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki (lojistik sistemlerin analizi, satın alma, üretim, envanter yönetimi, depo ve nakliye yönetimi, satış ve dağıtım, stratejik ortaklıklar, risk yönetimi, müşteri hizmetleri vb.) temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrar.
2
Uluslararası lojistik ve yerel lojistik ortamındaki başlıca oyuncuları, koşul ve dinamikleri anlar.
3
Genel İşletme, Genel İktisat, Hukuk, Matematik, Muhasebe, İstatistik ve Dış Ticaret gibi alanlarda teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
X
4
Modern Lojistik faaliyetlerini ve bu konularla ilgili temel mevzuatı bilir.
5
Uygun teori, araç ve yöntemleri kullanarak etkin lojistik ve tedarik zinciri stratejileri geliştirir.
6
Uluslararası lojistik faaliyetlerini şekillendiren hukuki çerçeve ve bunun faaliyetlerinin ulusal ve uluslararası mevzuat ve kanunlara uygunluğunu değerlendirir.
7
Lojistik ve tedarik zinciri yönetim ve uygulamalarını eleştirel bir biçimde değerlendirir.
8
Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlar.
9
Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer alır.
10
Lojistik ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirir.
11
Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
12
Lojistik ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir.
13
Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar.
14
Meslektaşları ile lojistik konularında Türkçe ve öngörülen düzeyde İngilizce olarak yazılı ve sözlü iletişim kurar.
15
İşletmeleri yönetimsel bir bakış açısıyla analiz eder.
X
16
Lojistik alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı geliştirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:41Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:51