Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YÖNETİM VE ORGANİZASYON | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nagehan UZUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yönetim ve organizasyon kapsamında teorik bilgi birikimini kazandırmak ve çalışma hayatında sahip olması gereken yönetsel becerilere ulaşmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yönetim ve Organizasyon ile ilgili Temel Kavramlar,Yöneticilik ve Liderlik,Yönetimin Fonksiyonları- Planlama ve Organizasyon,Yönetimin Fonksiyonları-Yöneltme, Koordinasyon ve Kontrol,Yönetimin Tarihsel Gelişimi- Klasik Yönetim,Yönetimin Tarihsel Gelişimi- Neo Klasik Yönetim,Yönetimin Tarihsel Gelişimi-Modern Yönetim Teorileri,Çağdaş Yaklaşımlar- Z Teorisi,Çağdaş Örgüt Yapıları,Çağdaş Yönetim: Bilgi Yönetimi- Çatışma Yönetimi,Çağdaş Yönetim: Farklılık Yönetimi- Kriz Yönetimi,Çağdaş Yönetim: İtibar Yönetimi- Risk Yönetimi,Çağdaş Yönetim: Stres Yönetimi- Değişim Yönetimi,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavramları ve teorileri tanıyabilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A |
2. Yönetim yaklaşımlarını yorumlar ve farklarını açıklayacaktır. | 10, 14, 16, 19, 9 | A |
3. Yönetimin süreci ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olacaktır. | 10, 14, 16, 9 | A |
4. Örgütsel davranışın yönetimi için gerekli kavramlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. | 10, 14, 16, 9 | A |
5. Temel yönetim tekniklerini açıklayabilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim ve Organizasyon ile ilgili Temel Kavramlar | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
2 | Yöneticilik ve Liderlik | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
3 | Yönetimin Fonksiyonları- Planlama ve Organizasyon | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
4 | Yönetimin Fonksiyonları-Yöneltme, Koordinasyon ve Kontrol | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
5 | Yönetimin Tarihsel Gelişimi- Klasik Yönetim | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
6 | Yönetimin Tarihsel Gelişimi- Neo Klasik Yönetim | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
7 | Yönetimin Tarihsel Gelişimi-Modern Yönetim Teorileri | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
8 | Çağdaş Yaklaşımlar- Z Teorisi | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
9 | Çağdaş Örgüt Yapıları | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
10 | Çağdaş Yönetim: Bilgi Yönetimi- Çatışma Yönetimi | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
11 | Çağdaş Yönetim: Farklılık Yönetimi- Kriz Yönetimi | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
12 | Çağdaş Yönetim: İtibar Yönetimi- Risk Yönetimi | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
13 | Çağdaş Yönetim: Stres Yönetimi- Değişim Yönetimi | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
14 | Genel Tekrar |
Kaynak |
Ders notları MEBİSe yüklenecektir. |
Prof. Dr. Erol Eren, Yönetim ve Organizasyon: Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar, Beta yay. 2022. Prof. Dr. Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Evi 2020. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki (lojistik sistemlerin analizi, satın alma, üretim, envanter yönetimi, depo ve nakliye yönetimi, satış ve dağıtım, stratejik ortaklıklar, risk yönetimi, müşteri hizmetleri vb.) temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrar. | ||||||
2 | Uluslararası lojistik ve yerel lojistik ortamındaki başlıca oyuncuları, koşul ve dinamikleri anlar. | ||||||
3 | Genel İşletme, Genel İktisat, Hukuk, Matematik, Muhasebe, İstatistik ve Dış Ticaret gibi alanlarda teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. | ||||||
4 | Modern Lojistik faaliyetlerini ve bu konularla ilgili temel mevzuatı bilir. | ||||||
5 | Uygun teori, araç ve yöntemleri kullanarak etkin lojistik ve tedarik zinciri stratejileri geliştirir. | X | |||||
6 | Uluslararası lojistik faaliyetlerini şekillendiren hukuki çerçeve ve bunun faaliyetlerinin ulusal ve uluslararası mevzuat ve kanunlara uygunluğunu değerlendirir. | ||||||
7 | Lojistik ve tedarik zinciri yönetim ve uygulamalarını eleştirel bir biçimde değerlendirir. | ||||||
8 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlar. | ||||||
9 | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer alır. | ||||||
10 | Lojistik ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
11 | Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
12 | Lojistik ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir. | ||||||
13 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
14 | Meslektaşları ile lojistik konularında Türkçe ve öngörülen düzeyde İngilizce olarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | ||||||
15 | İşletmeleri yönetimsel bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
16 | Lojistik alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 45 | 45 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YÖNETİM VE ORGANİZASYON | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nagehan UZUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yönetim ve organizasyon kapsamında teorik bilgi birikimini kazandırmak ve çalışma hayatında sahip olması gereken yönetsel becerilere ulaşmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yönetim ve Organizasyon ile ilgili Temel Kavramlar,Yöneticilik ve Liderlik,Yönetimin Fonksiyonları- Planlama ve Organizasyon,Yönetimin Fonksiyonları-Yöneltme, Koordinasyon ve Kontrol,Yönetimin Tarihsel Gelişimi- Klasik Yönetim,Yönetimin Tarihsel Gelişimi- Neo Klasik Yönetim,Yönetimin Tarihsel Gelişimi-Modern Yönetim Teorileri,Çağdaş Yaklaşımlar- Z Teorisi,Çağdaş Örgüt Yapıları,Çağdaş Yönetim: Bilgi Yönetimi- Çatışma Yönetimi,Çağdaş Yönetim: Farklılık Yönetimi- Kriz Yönetimi,Çağdaş Yönetim: İtibar Yönetimi- Risk Yönetimi,Çağdaş Yönetim: Stres Yönetimi- Değişim Yönetimi,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavramları ve teorileri tanıyabilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A |
2. Yönetim yaklaşımlarını yorumlar ve farklarını açıklayacaktır. | 10, 14, 16, 19, 9 | A |
3. Yönetimin süreci ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olacaktır. | 10, 14, 16, 9 | A |
4. Örgütsel davranışın yönetimi için gerekli kavramlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. | 10, 14, 16, 9 | A |
5. Temel yönetim tekniklerini açıklayabilecektir. | 10, 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim ve Organizasyon ile ilgili Temel Kavramlar | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
2 | Yöneticilik ve Liderlik | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
3 | Yönetimin Fonksiyonları- Planlama ve Organizasyon | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
4 | Yönetimin Fonksiyonları-Yöneltme, Koordinasyon ve Kontrol | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
5 | Yönetimin Tarihsel Gelişimi- Klasik Yönetim | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
6 | Yönetimin Tarihsel Gelişimi- Neo Klasik Yönetim | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
7 | Yönetimin Tarihsel Gelişimi-Modern Yönetim Teorileri | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
8 | Çağdaş Yaklaşımlar- Z Teorisi | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
9 | Çağdaş Örgüt Yapıları | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
10 | Çağdaş Yönetim: Bilgi Yönetimi- Çatışma Yönetimi | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
11 | Çağdaş Yönetim: Farklılık Yönetimi- Kriz Yönetimi | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
12 | Çağdaş Yönetim: İtibar Yönetimi- Risk Yönetimi | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
13 | Çağdaş Yönetim: Stres Yönetimi- Değişim Yönetimi | MEBİSteki notların ilgili kısımların okunarak derse gelinmesi |
14 | Genel Tekrar |
Kaynak |
Ders notları MEBİSe yüklenecektir. |
Prof. Dr. Erol Eren, Yönetim ve Organizasyon: Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar, Beta yay. 2022. Prof. Dr. Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Evi 2020. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki (lojistik sistemlerin analizi, satın alma, üretim, envanter yönetimi, depo ve nakliye yönetimi, satış ve dağıtım, stratejik ortaklıklar, risk yönetimi, müşteri hizmetleri vb.) temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrar. | ||||||
2 | Uluslararası lojistik ve yerel lojistik ortamındaki başlıca oyuncuları, koşul ve dinamikleri anlar. | ||||||
3 | Genel İşletme, Genel İktisat, Hukuk, Matematik, Muhasebe, İstatistik ve Dış Ticaret gibi alanlarda teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. | ||||||
4 | Modern Lojistik faaliyetlerini ve bu konularla ilgili temel mevzuatı bilir. | ||||||
5 | Uygun teori, araç ve yöntemleri kullanarak etkin lojistik ve tedarik zinciri stratejileri geliştirir. | X | |||||
6 | Uluslararası lojistik faaliyetlerini şekillendiren hukuki çerçeve ve bunun faaliyetlerinin ulusal ve uluslararası mevzuat ve kanunlara uygunluğunu değerlendirir. | ||||||
7 | Lojistik ve tedarik zinciri yönetim ve uygulamalarını eleştirel bir biçimde değerlendirir. | ||||||
8 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlar. | ||||||
9 | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer alır. | ||||||
10 | Lojistik ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
11 | Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
12 | Lojistik ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir. | ||||||
13 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
14 | Meslektaşları ile lojistik konularında Türkçe ve öngörülen düzeyde İngilizce olarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | ||||||
15 | İşletmeleri yönetimsel bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
16 | Lojistik alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |