Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DEPO VE ENVANTER YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bura Sabiha KELEK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehmet Ramazan ERGENE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Depolama, tedarik ve stok yönetimiyle ilgili temel kavramların kavranarak, uygun depolama sistemleri yönetimi, tedarik yönetimi ve stok yönetimi becerilerinin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Stok ve depo kavramları,Depolamanın lojistikteki yeri,Depolama süreçleri,Depo sınıflandırması ve depo türleri,Depo sınıflandırması ve depo türleri,Depo yer seçimi,Depo yer seçimi,Depolama ekipmanları,Elleçleme ekipmanları,Kaplar ve Diğer ekipmanlar,Raf sistemleri,Depo binası ve iç çevresi,Depo dış çevresi,Depolamada iş güvenliği ve emniyet; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Depolamanın lojistikteki yerini geliştirebilecektir. | 10, 16, 9 | A |
1.1 Depolama süreç kavramını yorumlar. | ||
1.2 Depolama süreç kavramını değerlendirir. | ||
2. Depolama süreç kavramını tanımlayabilecektir. | 10, 14, 16, 19, 9 | A |
2.1 Depolama da uygun yer belirleme yapar. | ||
3. Depo yer seçimi kriterlerini yorumlayabilecektir. | 10, 12, 13, 16, 4, 9 | A |
3.1 Depo sınıflarını kavrar. | ||
3.2 Depo sınıflandırmasına örnek verir. | ||
4. Depo sınıflandırmasını tanımlayabilecektir. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
5. Raf sistemlerini düzenleyebilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
6. Raf sistemlerini kategorize edebilecektir. | 10, 16, 9 | A |
6.1 Raf sistemlerini kategorize eder. | ||
7. Depo binası ve depo tasarımıyla ilgili temel bilgileri analiz edebilecektir. | 12, 16, 4, 9 | A |
8. Depo tasarımı planlayabilecektir. | 10, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Stok ve depo kavramları | |
2 | Depolamanın lojistikteki yeri | |
3 | Depolama süreçleri | |
4 | Depo sınıflandırması ve depo türleri | |
5 | Depo sınıflandırması ve depo türleri | |
6 | Depo yer seçimi | |
7 | Depo yer seçimi | |
8 | Depolama ekipmanları | |
9 | Elleçleme ekipmanları | |
10 | Kaplar ve Diğer ekipmanlar | |
11 | Raf sistemleri | |
12 | Depo binası ve iç çevresi | |
13 | Depo dış çevresi | |
14 | Depolamada iş güvenliği ve emniyet |
Kaynak |
Öğretim Görevlisi Ders Notları |
Depo ve Envanter Yönetimi Ömer Faruk Görçün |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki (lojistik sistemlerin analizi, satın alma, üretim, envanter yönetimi, depo ve nakliye yönetimi, satış ve dağıtım, stratejik ortaklıklar, risk yönetimi, müşteri hizmetleri vb.) temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrar. | X | |||||
2 | Uluslararası lojistik ve yerel lojistik ortamındaki başlıca oyuncuları, koşul ve dinamikleri anlar. | X | |||||
3 | Genel İşletme, Genel İktisat, Hukuk, Matematik, Muhasebe, İstatistik ve Dış Ticaret gibi alanlarda teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. | X | |||||
4 | Modern Lojistik faaliyetlerini ve bu konularla ilgili temel mevzuatı bilir. | X | |||||
5 | Uygun teori, araç ve yöntemleri kullanarak etkin lojistik ve tedarik zinciri stratejileri geliştirir. | X | |||||
6 | Uluslararası lojistik faaliyetlerini şekillendiren hukuki çerçeve ve bunun faaliyetlerinin ulusal ve uluslararası mevzuat ve kanunlara uygunluğunu değerlendirir. | ||||||
7 | Lojistik ve tedarik zinciri yönetim ve uygulamalarını eleştirel bir biçimde değerlendirir. | X | |||||
8 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlar. | X | |||||
9 | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer alır. | X | |||||
10 | Lojistik ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
11 | Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
12 | Lojistik ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir. | X | |||||
13 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
14 | Meslektaşları ile lojistik konularında Türkçe ve öngörülen düzeyde İngilizce olarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | ||||||
15 | İşletmeleri yönetimsel bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
16 | Lojistik alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı geliştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 10 | 2 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 2 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 15 | 30 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(143/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DEPO VE ENVANTER YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bura Sabiha KELEK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehmet Ramazan ERGENE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Depolama, tedarik ve stok yönetimiyle ilgili temel kavramların kavranarak, uygun depolama sistemleri yönetimi, tedarik yönetimi ve stok yönetimi becerilerinin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Stok ve depo kavramları,Depolamanın lojistikteki yeri,Depolama süreçleri,Depo sınıflandırması ve depo türleri,Depo sınıflandırması ve depo türleri,Depo yer seçimi,Depo yer seçimi,Depolama ekipmanları,Elleçleme ekipmanları,Kaplar ve Diğer ekipmanlar,Raf sistemleri,Depo binası ve iç çevresi,Depo dış çevresi,Depolamada iş güvenliği ve emniyet; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Depolamanın lojistikteki yerini geliştirebilecektir. | 10, 16, 9 | A |
1.1 Depolama süreç kavramını yorumlar. | ||
1.2 Depolama süreç kavramını değerlendirir. | ||
2. Depolama süreç kavramını tanımlayabilecektir. | 10, 14, 16, 19, 9 | A |
2.1 Depolama da uygun yer belirleme yapar. | ||
3. Depo yer seçimi kriterlerini yorumlayabilecektir. | 10, 12, 13, 16, 4, 9 | A |
3.1 Depo sınıflarını kavrar. | ||
3.2 Depo sınıflandırmasına örnek verir. | ||
4. Depo sınıflandırmasını tanımlayabilecektir. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
5. Raf sistemlerini düzenleyebilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
6. Raf sistemlerini kategorize edebilecektir. | 10, 16, 9 | A |
6.1 Raf sistemlerini kategorize eder. | ||
7. Depo binası ve depo tasarımıyla ilgili temel bilgileri analiz edebilecektir. | 12, 16, 4, 9 | A |
8. Depo tasarımı planlayabilecektir. | 10, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Stok ve depo kavramları | |
2 | Depolamanın lojistikteki yeri | |
3 | Depolama süreçleri | |
4 | Depo sınıflandırması ve depo türleri | |
5 | Depo sınıflandırması ve depo türleri | |
6 | Depo yer seçimi | |
7 | Depo yer seçimi | |
8 | Depolama ekipmanları | |
9 | Elleçleme ekipmanları | |
10 | Kaplar ve Diğer ekipmanlar | |
11 | Raf sistemleri | |
12 | Depo binası ve iç çevresi | |
13 | Depo dış çevresi | |
14 | Depolamada iş güvenliği ve emniyet |
Kaynak |
Öğretim Görevlisi Ders Notları |
Depo ve Envanter Yönetimi Ömer Faruk Görçün |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki (lojistik sistemlerin analizi, satın alma, üretim, envanter yönetimi, depo ve nakliye yönetimi, satış ve dağıtım, stratejik ortaklıklar, risk yönetimi, müşteri hizmetleri vb.) temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrar. | X | |||||
2 | Uluslararası lojistik ve yerel lojistik ortamındaki başlıca oyuncuları, koşul ve dinamikleri anlar. | X | |||||
3 | Genel İşletme, Genel İktisat, Hukuk, Matematik, Muhasebe, İstatistik ve Dış Ticaret gibi alanlarda teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. | X | |||||
4 | Modern Lojistik faaliyetlerini ve bu konularla ilgili temel mevzuatı bilir. | X | |||||
5 | Uygun teori, araç ve yöntemleri kullanarak etkin lojistik ve tedarik zinciri stratejileri geliştirir. | X | |||||
6 | Uluslararası lojistik faaliyetlerini şekillendiren hukuki çerçeve ve bunun faaliyetlerinin ulusal ve uluslararası mevzuat ve kanunlara uygunluğunu değerlendirir. | ||||||
7 | Lojistik ve tedarik zinciri yönetim ve uygulamalarını eleştirel bir biçimde değerlendirir. | X | |||||
8 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlar. | X | |||||
9 | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer alır. | X | |||||
10 | Lojistik ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
11 | Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
12 | Lojistik ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir. | X | |||||
13 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
14 | Meslektaşları ile lojistik konularında Türkçe ve öngörülen düzeyde İngilizce olarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | ||||||
15 | İşletmeleri yönetimsel bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
16 | Lojistik alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı geliştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |