Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bura Sabiha KELEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Serap TEPE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tedarik zincirlerinde görülen sorunları tanımlayarak analitik çözüm yetisi kazandırmak ve tedarik zinciri yapısı ve tasarımındaki temel bileşenleri belirleme ve kullanım gücü sağlamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Stok- Depo Geçişi,Stok- Depo Geçişi,Konsolidasyon Merkezi Seçimi, Konsolidasyon Merkezi Seçimi,ABC Analizi,Depo Yer Seçimi,Depo Yer Seçimi,Cross-docking- Çapraz Sevkiyat,Cross-docking- Çapraz Sevkiyat,Milk Run,Oyun Teorisi,Oyun Teorisi,Tedarik Zinciri Tasarımı,Tedarik Zinciri Tasarımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Tedarik zinciri yönetiminde karşılaşılan sorunlara analitik çözümler önerebilecektir. | 10, 12, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9 | A |
1.1 Tedarik zinciri yönetimindeki süreçler için analitik düşünmeyi tanımlar. | ||
1.2 Tedarik zinciri yönetiminde karşılaşılan sorunları tanımlar. | ||
1.3 Tedarik zinciri yönetiminde karşılaşılan sorunları analiz eder. | ||
2. Tedarik zincir tasarımında kullanılan temel bileşenleri tanımlayabilecek ve kullanabilecektir. | 10, 12, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9 | A |
2.1 Temel bileşenleri tanımlar. | ||
2.2 Temel bileşenleri kullanarak tedarik zinciri tasarlar. | ||
3. Tedarik zinciri ve lojistik fonksiyonlarının performansını ölçümleyebilecektir. | 12, 13, 14, 16, 4, 6, 9 | A |
3.1 Performans ölçümü yorumlar. | ||
3.2 Tedarik zinciri ve lojistik fonksiyonlarının performansını ölçümler. | ||
4. Tedarik zinciri içinde yeni veya farklı lojistik uygulamalarını araştırarak iş gelişimi önerileri sunabilecektir | 10, 12, 13, 16, 4, 6, 9 | A |
4.1 İş geliştirme yapar. | ||
4.2 İş gelişimi önerileri hazırlar. | ||
4.3 Farklı lojistik uygulamalar için iş gelişimi önerileri tanımlar. | ||
5. Tedarik zinciri içerisindeki süreçlere ilişkin temel düzeyde optimizasyon yapabilecektir. | 10, 12, 13, 14, 16, 17, 8, 9 | A |
5.1 Optimizasyon yapar. | ||
5.2 Tedarik zinciri içerisindeki süreçleri tanımlar. | ||
5.3 Tedarik zinciri içerisindeki süreçlere ilişkin temel düzeyde optimizasyon yapar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Stok- Depo Geçişi | |
2 | Stok- Depo Geçişi | |
3 | Konsolidasyon Merkezi Seçimi | |
4 | Konsolidasyon Merkezi Seçimi | |
5 | ABC Analizi | |
6 | Depo Yer Seçimi | |
7 | Depo Yer Seçimi | |
8 | Cross-docking- Çapraz Sevkiyat | |
9 | Cross-docking- Çapraz Sevkiyat | |
10 | Milk Run | |
11 | Oyun Teorisi | |
12 | Oyun Teorisi | |
13 | Tedarik Zinciri Tasarımı | |
14 | Tedarik Zinciri Tasarımı |
Kaynak |
Öğretim Görevlisi Ders Notları |
Managing Supply Chains A Logistics Approach 8th Edition, Canada: South Western Cengage Learning. Langley,C.J., Coyle, J.J., Gibson, B.J., Novak, R.A., Bardi, E.J. (2009) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki (lojistik sistemlerin analizi, satın alma, üretim, envanter yönetimi, depo ve nakliye yönetimi, satış ve dağıtım, stratejik ortaklıklar, risk yönetimi, müşteri hizmetleri vb.) temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrar. | X | |||||
2 | Uluslararası lojistik ve yerel lojistik ortamındaki başlıca oyuncuları, koşul ve dinamikleri anlar. | X | |||||
3 | Genel İşletme, Genel İktisat, Hukuk, Matematik, Muhasebe, İstatistik ve Dış Ticaret gibi alanlarda teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. | X | |||||
4 | Modern Lojistik faaliyetlerini ve bu konularla ilgili temel mevzuatı bilir. | X | |||||
5 | Uygun teori, araç ve yöntemleri kullanarak etkin lojistik ve tedarik zinciri stratejileri geliştirir. | X | |||||
6 | Uluslararası lojistik faaliyetlerini şekillendiren hukuki çerçeve ve bunun faaliyetlerinin ulusal ve uluslararası mevzuat ve kanunlara uygunluğunu değerlendirir. | ||||||
7 | Lojistik ve tedarik zinciri yönetim ve uygulamalarını eleştirel bir biçimde değerlendirir. | X | |||||
8 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlar. | X | |||||
9 | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer alır. | X | |||||
10 | Lojistik ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
11 | Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
12 | Lojistik ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir. | X | |||||
13 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
14 | Meslektaşları ile lojistik konularında Türkçe ve öngörülen düzeyde İngilizce olarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | X | |||||
15 | İşletmeleri yönetimsel bir bakış açısıyla analiz eder. | ||||||
16 | Lojistik alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı geliştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 12 | 36 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 113 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(113/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bura Sabiha KELEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Serap TEPE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tedarik zincirlerinde görülen sorunları tanımlayarak analitik çözüm yetisi kazandırmak ve tedarik zinciri yapısı ve tasarımındaki temel bileşenleri belirleme ve kullanım gücü sağlamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Stok- Depo Geçişi,Stok- Depo Geçişi,Konsolidasyon Merkezi Seçimi, Konsolidasyon Merkezi Seçimi,ABC Analizi,Depo Yer Seçimi,Depo Yer Seçimi,Cross-docking- Çapraz Sevkiyat,Cross-docking- Çapraz Sevkiyat,Milk Run,Oyun Teorisi,Oyun Teorisi,Tedarik Zinciri Tasarımı,Tedarik Zinciri Tasarımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Tedarik zinciri yönetiminde karşılaşılan sorunlara analitik çözümler önerebilecektir. | 10, 12, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9 | A |
1.1 Tedarik zinciri yönetimindeki süreçler için analitik düşünmeyi tanımlar. | ||
1.2 Tedarik zinciri yönetiminde karşılaşılan sorunları tanımlar. | ||
1.3 Tedarik zinciri yönetiminde karşılaşılan sorunları analiz eder. | ||
2. Tedarik zincir tasarımında kullanılan temel bileşenleri tanımlayabilecek ve kullanabilecektir. | 10, 12, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9 | A |
2.1 Temel bileşenleri tanımlar. | ||
2.2 Temel bileşenleri kullanarak tedarik zinciri tasarlar. | ||
3. Tedarik zinciri ve lojistik fonksiyonlarının performansını ölçümleyebilecektir. | 12, 13, 14, 16, 4, 6, 9 | A |
3.1 Performans ölçümü yorumlar. | ||
3.2 Tedarik zinciri ve lojistik fonksiyonlarının performansını ölçümler. | ||
4. Tedarik zinciri içinde yeni veya farklı lojistik uygulamalarını araştırarak iş gelişimi önerileri sunabilecektir | 10, 12, 13, 16, 4, 6, 9 | A |
4.1 İş geliştirme yapar. | ||
4.2 İş gelişimi önerileri hazırlar. | ||
4.3 Farklı lojistik uygulamalar için iş gelişimi önerileri tanımlar. | ||
5. Tedarik zinciri içerisindeki süreçlere ilişkin temel düzeyde optimizasyon yapabilecektir. | 10, 12, 13, 14, 16, 17, 8, 9 | A |
5.1 Optimizasyon yapar. | ||
5.2 Tedarik zinciri içerisindeki süreçleri tanımlar. | ||
5.3 Tedarik zinciri içerisindeki süreçlere ilişkin temel düzeyde optimizasyon yapar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Stok- Depo Geçişi | |
2 | Stok- Depo Geçişi | |
3 | Konsolidasyon Merkezi Seçimi | |
4 | Konsolidasyon Merkezi Seçimi | |
5 | ABC Analizi | |
6 | Depo Yer Seçimi | |
7 | Depo Yer Seçimi | |
8 | Cross-docking- Çapraz Sevkiyat | |
9 | Cross-docking- Çapraz Sevkiyat | |
10 | Milk Run | |
11 | Oyun Teorisi | |
12 | Oyun Teorisi | |
13 | Tedarik Zinciri Tasarımı | |
14 | Tedarik Zinciri Tasarımı |
Kaynak |
Öğretim Görevlisi Ders Notları |
Managing Supply Chains A Logistics Approach 8th Edition, Canada: South Western Cengage Learning. Langley,C.J., Coyle, J.J., Gibson, B.J., Novak, R.A., Bardi, E.J. (2009) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki (lojistik sistemlerin analizi, satın alma, üretim, envanter yönetimi, depo ve nakliye yönetimi, satış ve dağıtım, stratejik ortaklıklar, risk yönetimi, müşteri hizmetleri vb.) temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrar. | X | |||||
2 | Uluslararası lojistik ve yerel lojistik ortamındaki başlıca oyuncuları, koşul ve dinamikleri anlar. | X | |||||
3 | Genel İşletme, Genel İktisat, Hukuk, Matematik, Muhasebe, İstatistik ve Dış Ticaret gibi alanlarda teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. | X | |||||
4 | Modern Lojistik faaliyetlerini ve bu konularla ilgili temel mevzuatı bilir. | X | |||||
5 | Uygun teori, araç ve yöntemleri kullanarak etkin lojistik ve tedarik zinciri stratejileri geliştirir. | X | |||||
6 | Uluslararası lojistik faaliyetlerini şekillendiren hukuki çerçeve ve bunun faaliyetlerinin ulusal ve uluslararası mevzuat ve kanunlara uygunluğunu değerlendirir. | ||||||
7 | Lojistik ve tedarik zinciri yönetim ve uygulamalarını eleştirel bir biçimde değerlendirir. | X | |||||
8 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlar. | X | |||||
9 | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer alır. | X | |||||
10 | Lojistik ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
11 | Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
12 | Lojistik ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir. | X | |||||
13 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
14 | Meslektaşları ile lojistik konularında Türkçe ve öngörülen düzeyde İngilizce olarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | X | |||||
15 | İşletmeleri yönetimsel bir bakış açısıyla analiz eder. | ||||||
16 | Lojistik alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı geliştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |