Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ VE ÖRGÜTSEL ÖĞRENME | İŞY2133010 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yönetim ve Organizasyon meseleleri ile Örgüt Kültürü arasındaki bağlantıları kurarak Örgütsel Öğrenme yoluyla sürdürülebilir firma konusunda teorik ve pratik becerileri edinmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yönetim ve Organizasyon; İş ve İşletme; Varsayımlar ve Kabuller; Literatür,İşletme, İş Gücü ve Üretim/Hizmet Süreci İlişkileri,Yönetim ve Organizasyon Teorilerinde Metafor,Çalışmanın 10 Kavramsallaştırılması,İş Yaşamının Boyutları,İş Yaşamının Boyutları,Ulusal Kültürler ve Şirket Kültürü,Türk Kültüründe Yönetmek,Aile İşletmesi Kültürü,Öğrenen Organizasyon Teorisi,Öğrenen Organizasyon Uygulaması,Öğrenen Organizasyon Uygulaması,Yönetim ve Organizasyon Literatürü,Dönemin Yorumlanması: Yönetim ve Organizasyonu Nasıl Düşünmeliyiz?; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3.3.Aile İşletmesi Kültürünü bilir, açıklar ve yorumlar. | 9 | A |
5.1.Yönetim ve Organizasyon Literatürü ile Türkiye uygulamaları arasındaki ilişkileri yorumlar. | 13, 19, 9 | A |
1. Yönetim ve Organizasyon Disiplinlerinin doğuş, gelişme, yapı ve işlevlerini tarihsel arka planlarıyla bilir | 19, 9 | A, E |
1.1 Yönetim ve Organizasyonla ilgili temel kavramlar ve teorilerin ardındaki varsayımları bilir, yorumlar ve açıklar. | 19, 9 | A, E |
1.2. İş Yönetimi ve İşletme Yönetimi arasındaki farkı ve önemini bilir, yorumlar ve açıklar. | 13, 9 | A, E |
1.3. Yönetim ve Organizasyon Literatürünün firma/yönetim odaklılığını bilir, yorumlar ve açıklar. | 19, 9 | A |
2. Örgüt, çalışma ve iş yaşamının boyutları arasındaki ilişkileri bilir ve tanımlar. | 19, 9 | A |
2.1. Yönetim ve Organizasyon Teorilerindeki örgüt kavramsallaştırmalarını bilir, yorumlar ve açıklar. | 19, 9 | A |
2.2. Yönetim ve Sosyal Bilimler literatüründeki çalışmanın 10 kavramsallaştırılmasıı bilir, yorumlar ve açıklar. | 10, 9 | A |
2.3. Felsefenin Örgüt Düşüncesine katkısı olarak İş Yaşamının Boyutlarını bilir, açıklar ve yorumlar. | 19, 9 | A |
3. Örgüt Kültürü Kavramını bilir, açıklar ve yorumlar. | 9 | A |
3.1. Ulusal Kültürlerin Şirket Kültürleri üzerindeki etkisini bilir, açıklar ve yorumlar. | ||
3.2. Türk Kültürünün Şirket Kültürü üzerindeki etkini bilir, açıklar ve yorumlar. | 13, 19, 9 | A |
3.4. Örgüt Kültürü ile Örgütsel Başarı arasındaki ilişkileri bilir, açıklar ve yorumlar | ||
4. Örgütsel Öğrenme kavramını teorik ve pratik olarak bilir ve açıklar. | 19, 9 | A, E |
4.1. Üç ana öğrenme yetkinliğini (Beş Disiplin), yedi öğrenme yetersizliğini, üç açıklama düzeyini bilir. | 19, 9 | A |
4.2. Sistem Düşüncesini bilir, açıklar ve yorumlar. | 19, 9 | A |
4.3. Çekirdek Disiplinleri bilir. | 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 2, 20, 21, 23, 3, 37, 38, 4, 5, 6, 8, 9 | A, D, E, F, G, H |
4.4. Öğrenen Organzasyon uygulamaları ve kullanılan teknikler hakkında bilgi sahibidir. | 19, 9 | A |
4.5. Örgüt Kültürü, Örgütsel Öğrenme ve Örgütsel Başarı arasındaki ilişkileri bilir ve yorumlar. | 19, 9 | A |
5. Yönetim ve Organizasyonla ilgili disiplinler, kurumlar ve teoriler ile örgütlerin gerçek dünyası arasındaki ilişkileri açıklar ve yorumlar. | 19, 9 | A |
5.2. Yönetim ve Organizasyon Literatürünün çeşitlerini, uygulamacılara katkılarını ve Türkiyede üretilen literatürün özelliklerini bilir ve yorumlar. | 19, 4, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim ve Organizasyon; İş ve İşletme; Varsayımlar ve Kabuller; Literatür | Yönetim ve Organizasyon Teorilerinde Metafor; Gareth Morgan, Mess, 1998 Sayfa: 7-19 |
2 | İşletme, İş Gücü ve Üretim/Hizmet Süreci İlişkileri | Çalışma Düşüncesi; John W. Budd, Ayrıntı, 2016 Sayfa: 14-48 |
3 | Yönetim ve Organizasyon Teorilerinde Metafor | Aristo General Motors'u Yönetseydi; Tom Morris, Alteo, 2004 (Sayfa: 1-10) |
4 | Çalışmanın 10 Kavramsallaştırılması | Küresel İş Yönetimi ve Kültürel Çeşitlilik; Charles Hampden-Turner, Alfons Trompenaars, Anadolu Grubu Yayınları, 1998 (Sayfa: 11-31,188-216) |
5 | İş Yaşamının Boyutları | Türk Kültüründe Yönetmek; Acar Baltaş, Remzi Kitabevi, 2011 (Sayfa: 13-15, 26, 34-40. 41-48, 81-84, 165-175, 176-178, 185, 189, 196-201, 205, 214-217, 218, 227-229) |
6 | İş Yaşamının Boyutları | Aile Kültürünün Aile İşletmesi Kültürü Üzerindeki Etkileri; Prof. Dr. Canan Çetin vd, İTO, 2010 (Sayfa: 31-55, 107-114) |
7 | Ulusal Kültürler ve Şirket Kültürü | Beşinci Disiplin: Peter M. Senge, YKY, 2013 (Sayfa: 9-36) |
8 | Türk Kültüründe Yönetmek | Kapitalizmin Yedi Kültürü; Charles Hampden-Turner, Alfons Trompenaars, Sabah Yayınları, 1995 (Sayfa: 1-15) |
9 | Aile İşletmesi Kültürü | Şimdi Ne Yapıyoruz; Gary Hamel, Optimist, 2013 (Sayfa: 9-59) |
10 | Öğrenen Organizasyon Teorisi | Kurum Kimliği; Ayla Okay, Mediacat, 2005 (Sayfa: 211-240) |
11 | Öğrenen Organizasyon Uygulaması | Süper Yönetim; Charles Handy, İlgi, 1989 (Sayfa: 7-14) |
12 | Öğrenen Organizasyon Uygulaması | Başarılı Yönetimin 12 Temel İlkesi: RoddWagner, James K. Harter, Remzi Kitabevi, 2009 (Sayfa: 9-18) |
13 | Yönetim ve Organizasyon Literatürü | Önce Bütün Kuralları Yıkın; Marcus Buckingham, Curt Coffman, Remzi Kitapevi, 2006 (Sayfa: 11-30) |
14 | Dönemin Yorumlanması: Yönetim ve Organizasyonu Nasıl Düşünmeliyiz? | Kültürler Arası Farklılaşma ve Yönetim; A. Selami Sargut, İmge, 2001 (Sayfa: 97-106, 135-136, 219-235) |
Kaynak |
Yönetim ve Organizasyon Teorilerinde Metafor; Gareth Morgan, Mess, 1998 Sayfa: 7-19 Çalışma Düşüncesi; John W. Budd, Ayrıntı, 2016 Sayfa: 14-48 Aristo General Motors'u Yönetseydi; Tom Morris, Alteo, 2004 (Sayfa: 1-10) Küresel İş Yönetimi ve Kültürel Çeşitlilik; Charles Hampden-Turner, Alfons Trompenaars, Anadolu Grubu Yayınları, 1998 (Sayfa: 11-31,188-216) Türk Kültüründe Yönetmek; Acar Baltaş, Remzi Kitabevi, 2011 (Sayfa: 13-15, 26, 34-40. 41-48, 81-84, 165-175, 176-178, 185, 189, 196-201, 205, 214-217, 218, 227-229) Aile Kültürünün Aile İşletmesi Kültürü Üzerindeki Etkileri; Prof. Dr. Canan Çetin vd, İTO, 2010 (Sayfa: 31-55, 107-114) Beşinci Disiplin: Peter M. Senge, YKY, 2013 (Sayfa: 9-36) Kapitalizmin Yedi Kültürü; Charles Hampden-Turner, Alfons Trompenaars, Sabah Yayınları, 1995 (Sayfa: 1-15) Şimdi Ne Yapıyoruz; Gary Hamel, Optimist, 2013 (Sayfa: 9-59) Kurum Kimliği; Ayla Okay, Mediacat, 2005 (Sayfa: 211-240) Süper Yönetim; Charles Handy, İlgi, 1989 (Sayfa: 7-14) Başarılı Yönetimin 12 Temel İlkesi: RoddWagner, James K. Harter, Remzi Kitabevi, 2009 (Sayfa: 9-18) Önce Bütün Kuralları Yıkın; Marcus Buckingham, Curt Coffman, Remzi Kitapevi, 2006 (Sayfa: 11-30) Kültürler Arası Farklılaşma ve Yönetim; A. Selami Sargut, İmge, 2001 (Sayfa: 97-106, 135-136, 219-235) Yönetim ve Organizasyon; Polat Tunçer, Beta, 2012 (sayfa: 416-428) Öğrenen Organizasyon Yolculuğu; Evrim Çalkavur, Remzi Kitabevi, 2006 (Ders Kitabı Olarak Kullanılacaktır.) |
İşletme Hastalığına Tutulmuş Toplum; Vincent de Gulejac, Ayrıntı, 2013 Tavsiye Edilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme fonksiyonlarının bütününü ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir. | X | |||||
3 | İşletme faaliyetlerini ilgilendiren matematiksel hesaplamaları, muhasebe kayıtlarını ve finansal analizleri tanır ve yorumlar. | ||||||
4 | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek bilgi ve donanıma sahiptir. | ||||||
5 | İşletmenin kaynaklarını etkin şekilde yönetebilecek iktisadi donanıma sahiptir. | ||||||
6 | Üretim, yönetim ve pazarlama konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmada sorunları tanımlar, analiz eder ve bu sorunlara çözüm önerileri getirir. | X | |||||
8 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir. | X | |||||
9 | İşletme faaliyetlerine yönelik ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
10 | Fikirlerini ve bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin şekilde kullanır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir | ||||||
13 | İş hayatında faydalanabileceği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir. | ||||||
14 | İşletme faaliyetlerinde kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincindedir ve uygulamalarında yer verir. | X | |||||
15 | Kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
16 | İşletme faaliyetlerinin halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularını da gözetmesi gerektiği konusunda bilinç sahibidir ve uygulamalarında yer verir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 14 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 5 | 5 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 26 | 26 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ VE ÖRGÜTSEL ÖĞRENME | İŞY2133010 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yönetim ve Organizasyon meseleleri ile Örgüt Kültürü arasındaki bağlantıları kurarak Örgütsel Öğrenme yoluyla sürdürülebilir firma konusunda teorik ve pratik becerileri edinmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yönetim ve Organizasyon; İş ve İşletme; Varsayımlar ve Kabuller; Literatür,İşletme, İş Gücü ve Üretim/Hizmet Süreci İlişkileri,Yönetim ve Organizasyon Teorilerinde Metafor,Çalışmanın 10 Kavramsallaştırılması,İş Yaşamının Boyutları,İş Yaşamının Boyutları,Ulusal Kültürler ve Şirket Kültürü,Türk Kültüründe Yönetmek,Aile İşletmesi Kültürü,Öğrenen Organizasyon Teorisi,Öğrenen Organizasyon Uygulaması,Öğrenen Organizasyon Uygulaması,Yönetim ve Organizasyon Literatürü,Dönemin Yorumlanması: Yönetim ve Organizasyonu Nasıl Düşünmeliyiz?; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3.3.Aile İşletmesi Kültürünü bilir, açıklar ve yorumlar. | 9 | A |
5.1.Yönetim ve Organizasyon Literatürü ile Türkiye uygulamaları arasındaki ilişkileri yorumlar. | 13, 19, 9 | A |
1. Yönetim ve Organizasyon Disiplinlerinin doğuş, gelişme, yapı ve işlevlerini tarihsel arka planlarıyla bilir | 19, 9 | A, E |
1.1 Yönetim ve Organizasyonla ilgili temel kavramlar ve teorilerin ardındaki varsayımları bilir, yorumlar ve açıklar. | 19, 9 | A, E |
1.2. İş Yönetimi ve İşletme Yönetimi arasındaki farkı ve önemini bilir, yorumlar ve açıklar. | 13, 9 | A, E |
1.3. Yönetim ve Organizasyon Literatürünün firma/yönetim odaklılığını bilir, yorumlar ve açıklar. | 19, 9 | A |
2. Örgüt, çalışma ve iş yaşamının boyutları arasındaki ilişkileri bilir ve tanımlar. | 19, 9 | A |
2.1. Yönetim ve Organizasyon Teorilerindeki örgüt kavramsallaştırmalarını bilir, yorumlar ve açıklar. | 19, 9 | A |
2.2. Yönetim ve Sosyal Bilimler literatüründeki çalışmanın 10 kavramsallaştırılmasıı bilir, yorumlar ve açıklar. | 10, 9 | A |
2.3. Felsefenin Örgüt Düşüncesine katkısı olarak İş Yaşamının Boyutlarını bilir, açıklar ve yorumlar. | 19, 9 | A |
3. Örgüt Kültürü Kavramını bilir, açıklar ve yorumlar. | 9 | A |
3.1. Ulusal Kültürlerin Şirket Kültürleri üzerindeki etkisini bilir, açıklar ve yorumlar. | ||
3.2. Türk Kültürünün Şirket Kültürü üzerindeki etkini bilir, açıklar ve yorumlar. | 13, 19, 9 | A |
3.4. Örgüt Kültürü ile Örgütsel Başarı arasındaki ilişkileri bilir, açıklar ve yorumlar | ||
4. Örgütsel Öğrenme kavramını teorik ve pratik olarak bilir ve açıklar. | 19, 9 | A, E |
4.1. Üç ana öğrenme yetkinliğini (Beş Disiplin), yedi öğrenme yetersizliğini, üç açıklama düzeyini bilir. | 19, 9 | A |
4.2. Sistem Düşüncesini bilir, açıklar ve yorumlar. | 19, 9 | A |
4.3. Çekirdek Disiplinleri bilir. | 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 2, 20, 21, 23, 3, 37, 38, 4, 5, 6, 8, 9 | A, D, E, F, G, H |
4.4. Öğrenen Organzasyon uygulamaları ve kullanılan teknikler hakkında bilgi sahibidir. | 19, 9 | A |
4.5. Örgüt Kültürü, Örgütsel Öğrenme ve Örgütsel Başarı arasındaki ilişkileri bilir ve yorumlar. | 19, 9 | A |
5. Yönetim ve Organizasyonla ilgili disiplinler, kurumlar ve teoriler ile örgütlerin gerçek dünyası arasındaki ilişkileri açıklar ve yorumlar. | 19, 9 | A |
5.2. Yönetim ve Organizasyon Literatürünün çeşitlerini, uygulamacılara katkılarını ve Türkiyede üretilen literatürün özelliklerini bilir ve yorumlar. | 19, 4, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim ve Organizasyon; İş ve İşletme; Varsayımlar ve Kabuller; Literatür | Yönetim ve Organizasyon Teorilerinde Metafor; Gareth Morgan, Mess, 1998 Sayfa: 7-19 |
2 | İşletme, İş Gücü ve Üretim/Hizmet Süreci İlişkileri | Çalışma Düşüncesi; John W. Budd, Ayrıntı, 2016 Sayfa: 14-48 |
3 | Yönetim ve Organizasyon Teorilerinde Metafor | Aristo General Motors'u Yönetseydi; Tom Morris, Alteo, 2004 (Sayfa: 1-10) |
4 | Çalışmanın 10 Kavramsallaştırılması | Küresel İş Yönetimi ve Kültürel Çeşitlilik; Charles Hampden-Turner, Alfons Trompenaars, Anadolu Grubu Yayınları, 1998 (Sayfa: 11-31,188-216) |
5 | İş Yaşamının Boyutları | Türk Kültüründe Yönetmek; Acar Baltaş, Remzi Kitabevi, 2011 (Sayfa: 13-15, 26, 34-40. 41-48, 81-84, 165-175, 176-178, 185, 189, 196-201, 205, 214-217, 218, 227-229) |
6 | İş Yaşamının Boyutları | Aile Kültürünün Aile İşletmesi Kültürü Üzerindeki Etkileri; Prof. Dr. Canan Çetin vd, İTO, 2010 (Sayfa: 31-55, 107-114) |
7 | Ulusal Kültürler ve Şirket Kültürü | Beşinci Disiplin: Peter M. Senge, YKY, 2013 (Sayfa: 9-36) |
8 | Türk Kültüründe Yönetmek | Kapitalizmin Yedi Kültürü; Charles Hampden-Turner, Alfons Trompenaars, Sabah Yayınları, 1995 (Sayfa: 1-15) |
9 | Aile İşletmesi Kültürü | Şimdi Ne Yapıyoruz; Gary Hamel, Optimist, 2013 (Sayfa: 9-59) |
10 | Öğrenen Organizasyon Teorisi | Kurum Kimliği; Ayla Okay, Mediacat, 2005 (Sayfa: 211-240) |
11 | Öğrenen Organizasyon Uygulaması | Süper Yönetim; Charles Handy, İlgi, 1989 (Sayfa: 7-14) |
12 | Öğrenen Organizasyon Uygulaması | Başarılı Yönetimin 12 Temel İlkesi: RoddWagner, James K. Harter, Remzi Kitabevi, 2009 (Sayfa: 9-18) |
13 | Yönetim ve Organizasyon Literatürü | Önce Bütün Kuralları Yıkın; Marcus Buckingham, Curt Coffman, Remzi Kitapevi, 2006 (Sayfa: 11-30) |
14 | Dönemin Yorumlanması: Yönetim ve Organizasyonu Nasıl Düşünmeliyiz? | Kültürler Arası Farklılaşma ve Yönetim; A. Selami Sargut, İmge, 2001 (Sayfa: 97-106, 135-136, 219-235) |
Kaynak |
Yönetim ve Organizasyon Teorilerinde Metafor; Gareth Morgan, Mess, 1998 Sayfa: 7-19 Çalışma Düşüncesi; John W. Budd, Ayrıntı, 2016 Sayfa: 14-48 Aristo General Motors'u Yönetseydi; Tom Morris, Alteo, 2004 (Sayfa: 1-10) Küresel İş Yönetimi ve Kültürel Çeşitlilik; Charles Hampden-Turner, Alfons Trompenaars, Anadolu Grubu Yayınları, 1998 (Sayfa: 11-31,188-216) Türk Kültüründe Yönetmek; Acar Baltaş, Remzi Kitabevi, 2011 (Sayfa: 13-15, 26, 34-40. 41-48, 81-84, 165-175, 176-178, 185, 189, 196-201, 205, 214-217, 218, 227-229) Aile Kültürünün Aile İşletmesi Kültürü Üzerindeki Etkileri; Prof. Dr. Canan Çetin vd, İTO, 2010 (Sayfa: 31-55, 107-114) Beşinci Disiplin: Peter M. Senge, YKY, 2013 (Sayfa: 9-36) Kapitalizmin Yedi Kültürü; Charles Hampden-Turner, Alfons Trompenaars, Sabah Yayınları, 1995 (Sayfa: 1-15) Şimdi Ne Yapıyoruz; Gary Hamel, Optimist, 2013 (Sayfa: 9-59) Kurum Kimliği; Ayla Okay, Mediacat, 2005 (Sayfa: 211-240) Süper Yönetim; Charles Handy, İlgi, 1989 (Sayfa: 7-14) Başarılı Yönetimin 12 Temel İlkesi: RoddWagner, James K. Harter, Remzi Kitabevi, 2009 (Sayfa: 9-18) Önce Bütün Kuralları Yıkın; Marcus Buckingham, Curt Coffman, Remzi Kitapevi, 2006 (Sayfa: 11-30) Kültürler Arası Farklılaşma ve Yönetim; A. Selami Sargut, İmge, 2001 (Sayfa: 97-106, 135-136, 219-235) Yönetim ve Organizasyon; Polat Tunçer, Beta, 2012 (sayfa: 416-428) Öğrenen Organizasyon Yolculuğu; Evrim Çalkavur, Remzi Kitabevi, 2006 (Ders Kitabı Olarak Kullanılacaktır.) |
İşletme Hastalığına Tutulmuş Toplum; Vincent de Gulejac, Ayrıntı, 2013 Tavsiye Edilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme fonksiyonlarının bütününü ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir. | X | |||||
3 | İşletme faaliyetlerini ilgilendiren matematiksel hesaplamaları, muhasebe kayıtlarını ve finansal analizleri tanır ve yorumlar. | ||||||
4 | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek bilgi ve donanıma sahiptir. | ||||||
5 | İşletmenin kaynaklarını etkin şekilde yönetebilecek iktisadi donanıma sahiptir. | ||||||
6 | Üretim, yönetim ve pazarlama konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmada sorunları tanımlar, analiz eder ve bu sorunlara çözüm önerileri getirir. | X | |||||
8 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir. | X | |||||
9 | İşletme faaliyetlerine yönelik ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
10 | Fikirlerini ve bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin şekilde kullanır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir | ||||||
13 | İş hayatında faydalanabileceği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir. | ||||||
14 | İşletme faaliyetlerinde kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincindedir ve uygulamalarında yer verir. | X | |||||
15 | Kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
16 | İşletme faaliyetlerinin halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularını da gözetmesi gerektiği konusunda bilinç sahibidir ve uygulamalarında yer verir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |