Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI | İŞY2133160 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üye. M. Selami AKIN |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin; tüketici davranışını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.Bu ders tüketici davranışları teorilerini, tüketici satın alma sürecini ve bu süreçte etki eden psikolojik, bireysel, kültürel, sosyal unsurları, tutum oluşumunu, algı ve öğrenme gibi konuları kapsamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tüketici Davranışına Giriş,Tüketici Davranışı Teorileri,Algı,Öğrenme ve Hafıza,Motivasyon ve Global değerler,Kişilik ve Psikografik Etmenler,Tutum ve İkna,Referans Gruplar ve Aile etkisi,Kültür ve Altkültür,Sosyal Sınıflar,Tüketici Davranışı Araştırmaları,Tüketici Davranışlarında Yeni Eğilimler,Tüketim Kültürü ve Postmodernizm,Örnek Olay İncelemeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tüketici davranışlarına ilişkin temel kavramları ve teorileri açıklayacaktır. | 13, 16, 9 | A |
1.1 Müşteri ve tüketici kavramlarını öğrenir. | 13, 16, 9 | A |
1.2 Tüketici davranışları temel kavramlarını bilir. | 13, 16, 9 | A |
1.3 Diğer disiplinlerle ilişkisini açıklar. | 13, 16, 9 | A |
1.4 Tüketici davranışı teorilerini bilir. | 13, 16, 9 | A |
2. Tüketici davranışını etkileyen unsurları öğrenecektir. | 13, 16, 9 | A |
2.1 Psikolojik unsurları kavrar. | 13, 16, 9 | A |
2.2 Bireysel unsurları kavrar. | 13, 16, 9 | A |
2.3 Kültürel unsurları kavrar. | 13, 16, 9 | A |
2.4 Sosyolojik unsurları kavrar. | 13, 16, 9 | A |
3. Tüketici satın alma sürecini açıklayacaktır. | 13, 16, 9 | A |
3.1 Tüketici satın alma sürecini kavrar. | 13, 16, 9 | A |
3.2 Tüketici satın alma sonrası süreci bilir. | 13, 16, 9 | A |
4. Tüketici araştırmasını açıklayabilecektir. | 13, 16, 9 | A |
5. Tüketici davranışlarında yeni trendleri tanıyabilecektir. | 16, 9 | A |
5.1. Sürdürülebilir tüketim tanımlanır. | ||
5.2. Tüketici istismarını engellemek açıklanır. |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tüketici Davranışına Giriş | |
2 | Tüketici Davranışı Teorileri | |
3 | Algı | |
4 | Öğrenme ve Hafıza | |
5 | Motivasyon ve Global değerler | |
6 | Kişilik ve Psikografik Etmenler | |
7 | Tutum ve İkna | |
8 | Referans Gruplar ve Aile etkisi | |
9 | Kültür ve Altkültür | |
10 | Sosyal Sınıflar | |
11 | Tüketici Davranışı Araştırmaları | |
12 | Tüketici Davranışlarında Yeni Eğilimler | |
13 | Tüketim Kültürü ve Postmodernizm | |
14 | Örnek Olay İncelemeleri |
Kaynak |
1. Tüketici Davranışı. Odabaşı, Y., Barış, G. Mediacat Yayıncılık. 2. Tüketici Davranışları. Altunışık, R. Beta Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme fonksiyonlarının bütününü ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir. | X | |||||
3 | İşletme faaliyetlerini ilgilendiren matematiksel hesaplamaları, muhasebe kayıtlarını ve finansal analizleri tanır ve yorumlar. | ||||||
4 | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek bilgi ve donanıma sahiptir. | ||||||
5 | İşletmenin kaynaklarını etkin şekilde yönetebilecek iktisadi donanıma sahiptir. | ||||||
6 | Üretim, yönetim ve pazarlama konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmada sorunları tanımlar, analiz eder ve bu sorunlara çözüm önerileri getirir. | X | |||||
8 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir. | X | |||||
9 | İşletme faaliyetlerine yönelik ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
10 | Fikirlerini ve bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin şekilde kullanır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir | ||||||
13 | İş hayatında faydalanabileceği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir. | X | |||||
14 | İşletme faaliyetlerinde kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincindedir ve uygulamalarında yer verir. | X | |||||
15 | Kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
16 | İşletme faaliyetlerinin halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularını da gözetmesi gerektiği konusunda bilinç sahibidir ve uygulamalarında yer verir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 1 | 1 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 25 | 25 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI | İŞY2133160 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut Selami AKIN |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üye. M. Selami AKIN |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin; tüketici davranışını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.Bu ders tüketici davranışları teorilerini, tüketici satın alma sürecini ve bu süreçte etki eden psikolojik, bireysel, kültürel, sosyal unsurları, tutum oluşumunu, algı ve öğrenme gibi konuları kapsamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tüketici Davranışına Giriş,Tüketici Davranışı Teorileri,Algı,Öğrenme ve Hafıza,Motivasyon ve Global değerler,Kişilik ve Psikografik Etmenler,Tutum ve İkna,Referans Gruplar ve Aile etkisi,Kültür ve Altkültür,Sosyal Sınıflar,Tüketici Davranışı Araştırmaları,Tüketici Davranışlarında Yeni Eğilimler,Tüketim Kültürü ve Postmodernizm,Örnek Olay İncelemeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tüketici davranışlarına ilişkin temel kavramları ve teorileri açıklayacaktır. | 13, 16, 9 | A |
1.1 Müşteri ve tüketici kavramlarını öğrenir. | 13, 16, 9 | A |
1.2 Tüketici davranışları temel kavramlarını bilir. | 13, 16, 9 | A |
1.3 Diğer disiplinlerle ilişkisini açıklar. | 13, 16, 9 | A |
1.4 Tüketici davranışı teorilerini bilir. | 13, 16, 9 | A |
2. Tüketici davranışını etkileyen unsurları öğrenecektir. | 13, 16, 9 | A |
2.1 Psikolojik unsurları kavrar. | 13, 16, 9 | A |
2.2 Bireysel unsurları kavrar. | 13, 16, 9 | A |
2.3 Kültürel unsurları kavrar. | 13, 16, 9 | A |
2.4 Sosyolojik unsurları kavrar. | 13, 16, 9 | A |
3. Tüketici satın alma sürecini açıklayacaktır. | 13, 16, 9 | A |
3.1 Tüketici satın alma sürecini kavrar. | 13, 16, 9 | A |
3.2 Tüketici satın alma sonrası süreci bilir. | 13, 16, 9 | A |
4. Tüketici araştırmasını açıklayabilecektir. | 13, 16, 9 | A |
5. Tüketici davranışlarında yeni trendleri tanıyabilecektir. | 16, 9 | A |
5.1. Sürdürülebilir tüketim tanımlanır. | ||
5.2. Tüketici istismarını engellemek açıklanır. |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tüketici Davranışına Giriş | |
2 | Tüketici Davranışı Teorileri | |
3 | Algı | |
4 | Öğrenme ve Hafıza | |
5 | Motivasyon ve Global değerler | |
6 | Kişilik ve Psikografik Etmenler | |
7 | Tutum ve İkna | |
8 | Referans Gruplar ve Aile etkisi | |
9 | Kültür ve Altkültür | |
10 | Sosyal Sınıflar | |
11 | Tüketici Davranışı Araştırmaları | |
12 | Tüketici Davranışlarında Yeni Eğilimler | |
13 | Tüketim Kültürü ve Postmodernizm | |
14 | Örnek Olay İncelemeleri |
Kaynak |
1. Tüketici Davranışı. Odabaşı, Y., Barış, G. Mediacat Yayıncılık. 2. Tüketici Davranışları. Altunışık, R. Beta Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme fonksiyonlarının bütününü ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir. | X | |||||
3 | İşletme faaliyetlerini ilgilendiren matematiksel hesaplamaları, muhasebe kayıtlarını ve finansal analizleri tanır ve yorumlar. | ||||||
4 | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek bilgi ve donanıma sahiptir. | ||||||
5 | İşletmenin kaynaklarını etkin şekilde yönetebilecek iktisadi donanıma sahiptir. | ||||||
6 | Üretim, yönetim ve pazarlama konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmada sorunları tanımlar, analiz eder ve bu sorunlara çözüm önerileri getirir. | X | |||||
8 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir. | X | |||||
9 | İşletme faaliyetlerine yönelik ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
10 | Fikirlerini ve bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin şekilde kullanır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir | ||||||
13 | İş hayatında faydalanabileceği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir. | X | |||||
14 | İşletme faaliyetlerinde kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincindedir ve uygulamalarında yer verir. | X | |||||
15 | Kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
16 | İşletme faaliyetlerinin halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularını da gözetmesi gerektiği konusunda bilinç sahibidir ve uygulamalarında yer verir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |