Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL MATEMATİK-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıProgramın bilmesi gereken matematik hesaplamalarını anlatmak ve öğrencilerin temel düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kümeler, sayı kümeleri,Sayılarla İşlemler,Denklemler, denklem çeşitleri,Üslü ve köklü çokluklar,Çarpanlara ayırma,Oran ve orantı,Polinomlar,Sayma işlemi, permütasyon, kombinasyon,Basit lineer fonksiyonlar,Eşitsizliklerin kartezyen düzlemde grafikleri,Lineer olmayan fonksiyonlar,Basit polinom fonksiyonlar,Fonksiyon çeşitleri,Fonksiyonların grafik çizimleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kümeler ve sayı kümeleri ile ilgili temel bilgileri edinecektir. 12, 9A
1.1. Kümelerin özelliklerini, iki kümenin kesişimini, birleşimini ve farkını bilir.
1.2. Küme özelinde, doğal sayılar, tam sayılar rasyonel ve irrasyonel sayılarla reel sayı kümelerin özelliklerini bilir. Aralık kavramını bilir. Kapalı aralık. açık aralık, yarı açık aralıklarla ilgili problemleri yapar. Mutlak değer ve mutlak değerle ilgili problemleri çözer.
2. Sayılarla ilgili işlemleri, belirli hesaplamaları yapacaktır. 12, 9A
2.1. İşlemlerin önceliklerine dikkat eder. Toplama, çıkarma, çarpma ve bölme işlemlerini yapar.
3. Denklemleri, denklem çeşitlerini kavrayacaktır. 12, 9A
3.1. Birinci ve ikinci dereceden polinom denklemlerin(lineer-non lineer) çözümünü yapar.
3.2. Üstel ve logaritmik denklemlerin(non-lineer) çözümünü yapar.
4. Üslü ve Köklü çoklukların özelliklerini kavrayacaktır. 12, 9A
4.1. Üslü ve köklü çoklukların özelliklerini bilir, birbiriyle ilgi ve ilişkilerini bilir ve konu ile ilgili problemleri çözer.
5. Çarpanlara ayırma ve yöntemlerini öğrenecektir. 12, 9A
5.1. Çarpanlara ayırma ile sadeleştirme işlemlerini yapar.
6. Oran orantı kavramlarını örneklendirecektir ve hesaplamalarda ters orantı doğru orantı durumlarını yorumlayacaktır.12, 9A
6.1. Oran ve Orantı kavramlarını bilir.
6.2. Doğru orantı, ters orantı kavramlarını bilir ve uygulamaları yapar.
7. Matematik problemlerin denklemlerini kuracaktır ve çözecektir. 12, 9A
7.1. Günlük yaşam problemlerini denklem ve denklem sistemlerine aktarır ve çözer.
8. Sayma işlemi, kombinasyon ve permütasyonu öğrenecektir. 12, 9A
8.1. Sayma işlemi, belli sıralarda bulunmanın mantığını kurar ve kombinasyon, permütasyon kavramlarıyla bu problemlere çözüm üretir.
9. Basit lineer fonksiyonları tanıyacaktır.12, 9A
9.1. Doğru ve doğru denklemini bilir.
9.2. Doğruda eğim, paralel ve dik doğruları, bunların birbiriyle ilgi ve ilişkilerini kavrar.
10. Eşitsizliklerin çözümlerini kartezyen düzlemde göstermeyi öğrenecektir. 12, 9A
10.1. Eşitsizliklerin çözümünü, denklemlerden faydalanarak öğrenir.
10.2. Tek değişkenli eşitsizlikleri reel eksende; eşitsizlik takımlarını kartezyen düzlemde göstermeyi öğrenir.
11. Lineer olmayan(non-lineer) fonksiyonları öğrenecektir.12, 9A
11.1. Polinom fonksiyon dışında kalan diğer lineer olmayan fonksiyonları öğrenir: Trigonometrik fonksiyonlar, logaritmik fonksiyonlar, üstel fonksiyonlar...
12. Polinom fonksiyonları öğrenecektir. 12, 9A
12.1. Lineer veya non-lineer polinom fonksiyonları öğrenir.
13. Diğer fonksiyon çeşitlerini kavrayacaktır.12, 9A
14. Fonksiyonlarda grafik çizimini öğrenecektir. 12, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kümeler, sayı kümeleriOkuma
2Sayılarla İşlemlerOkuma
3Denklemler, denklem çeşitleriOkuma
4Üslü ve köklü çokluklarOkuma
5Çarpanlara ayırmaOkuma
6Oran ve orantıOkuma
7PolinomlarOkuma
8Sayma işlemi, permütasyon, kombinasyonOkuma
9Basit lineer fonksiyonlarOkuma
10Eşitsizliklerin kartezyen düzlemde grafikleriOkuma
11Lineer olmayan fonksiyonlarOkuma
12Basit polinom fonksiyonlarOkuma
13Fonksiyon çeşitleriOkuma
14Fonksiyonların grafik çizimleriOkuma
Kaynak
Quick Business Math, Steve Slavin, Matematik Yrd.Doç.Dr. Ali Erdoğan, Nobel Yayıncılık.
Temel Matematik, Prof.Dr. Mahmut Kartal, Doç.Dr. Yalçın Karagöz, Yrd.Doç.Dr. Zafer Kartal, Nobel Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İşletme fonksiyonlarının bütününü ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir.
X
3
İşletme faaliyetlerini ilgilendiren matematiksel hesaplamaları, muhasebe kayıtlarını ve finansal analizleri tanır ve yorumlar.
X
4
İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek bilgi ve donanıma sahiptir.
X
5
İşletmenin kaynaklarını etkin şekilde yönetebilecek iktisadi donanıma sahiptir.
X
6
Üretim, yönetim ve pazarlama konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
X
7
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmada sorunları tanımlar, analiz eder ve bu sorunlara çözüm önerileri getirir.
X
8
Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir.
X
9
İşletme faaliyetlerine yönelik ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
10
Fikirlerini ve bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir.
X
11
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin şekilde kullanır.
X
12
Alanı ile ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir
X
13
İş hayatında faydalanabileceği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir.
X
14
İşletme faaliyetlerinde kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincindedir ve uygulamalarında yer verir.
X
15
Kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
16
İşletme faaliyetlerinin halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularını da gözetmesi gerektiği konusunda bilinç sahibidir ve uygulamalarında yer verir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme31236
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2612
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL MATEMATİK-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıProgramın bilmesi gereken matematik hesaplamalarını anlatmak ve öğrencilerin temel düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kümeler, sayı kümeleri,Sayılarla İşlemler,Denklemler, denklem çeşitleri,Üslü ve köklü çokluklar,Çarpanlara ayırma,Oran ve orantı,Polinomlar,Sayma işlemi, permütasyon, kombinasyon,Basit lineer fonksiyonlar,Eşitsizliklerin kartezyen düzlemde grafikleri,Lineer olmayan fonksiyonlar,Basit polinom fonksiyonlar,Fonksiyon çeşitleri,Fonksiyonların grafik çizimleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kümeler ve sayı kümeleri ile ilgili temel bilgileri edinecektir. 12, 9A
1.1. Kümelerin özelliklerini, iki kümenin kesişimini, birleşimini ve farkını bilir.
1.2. Küme özelinde, doğal sayılar, tam sayılar rasyonel ve irrasyonel sayılarla reel sayı kümelerin özelliklerini bilir. Aralık kavramını bilir. Kapalı aralık. açık aralık, yarı açık aralıklarla ilgili problemleri yapar. Mutlak değer ve mutlak değerle ilgili problemleri çözer.
2. Sayılarla ilgili işlemleri, belirli hesaplamaları yapacaktır. 12, 9A
2.1. İşlemlerin önceliklerine dikkat eder. Toplama, çıkarma, çarpma ve bölme işlemlerini yapar.
3. Denklemleri, denklem çeşitlerini kavrayacaktır. 12, 9A
3.1. Birinci ve ikinci dereceden polinom denklemlerin(lineer-non lineer) çözümünü yapar.
3.2. Üstel ve logaritmik denklemlerin(non-lineer) çözümünü yapar.
4. Üslü ve Köklü çoklukların özelliklerini kavrayacaktır. 12, 9A
4.1. Üslü ve köklü çoklukların özelliklerini bilir, birbiriyle ilgi ve ilişkilerini bilir ve konu ile ilgili problemleri çözer.
5. Çarpanlara ayırma ve yöntemlerini öğrenecektir. 12, 9A
5.1. Çarpanlara ayırma ile sadeleştirme işlemlerini yapar.
6. Oran orantı kavramlarını örneklendirecektir ve hesaplamalarda ters orantı doğru orantı durumlarını yorumlayacaktır.12, 9A
6.1. Oran ve Orantı kavramlarını bilir.
6.2. Doğru orantı, ters orantı kavramlarını bilir ve uygulamaları yapar.
7. Matematik problemlerin denklemlerini kuracaktır ve çözecektir. 12, 9A
7.1. Günlük yaşam problemlerini denklem ve denklem sistemlerine aktarır ve çözer.
8. Sayma işlemi, kombinasyon ve permütasyonu öğrenecektir. 12, 9A
8.1. Sayma işlemi, belli sıralarda bulunmanın mantığını kurar ve kombinasyon, permütasyon kavramlarıyla bu problemlere çözüm üretir.
9. Basit lineer fonksiyonları tanıyacaktır.12, 9A
9.1. Doğru ve doğru denklemini bilir.
9.2. Doğruda eğim, paralel ve dik doğruları, bunların birbiriyle ilgi ve ilişkilerini kavrar.
10. Eşitsizliklerin çözümlerini kartezyen düzlemde göstermeyi öğrenecektir. 12, 9A
10.1. Eşitsizliklerin çözümünü, denklemlerden faydalanarak öğrenir.
10.2. Tek değişkenli eşitsizlikleri reel eksende; eşitsizlik takımlarını kartezyen düzlemde göstermeyi öğrenir.
11. Lineer olmayan(non-lineer) fonksiyonları öğrenecektir.12, 9A
11.1. Polinom fonksiyon dışında kalan diğer lineer olmayan fonksiyonları öğrenir: Trigonometrik fonksiyonlar, logaritmik fonksiyonlar, üstel fonksiyonlar...
12. Polinom fonksiyonları öğrenecektir. 12, 9A
12.1. Lineer veya non-lineer polinom fonksiyonları öğrenir.
13. Diğer fonksiyon çeşitlerini kavrayacaktır.12, 9A
14. Fonksiyonlarda grafik çizimini öğrenecektir. 12, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kümeler, sayı kümeleriOkuma
2Sayılarla İşlemlerOkuma
3Denklemler, denklem çeşitleriOkuma
4Üslü ve köklü çokluklarOkuma
5Çarpanlara ayırmaOkuma
6Oran ve orantıOkuma
7PolinomlarOkuma
8Sayma işlemi, permütasyon, kombinasyonOkuma
9Basit lineer fonksiyonlarOkuma
10Eşitsizliklerin kartezyen düzlemde grafikleriOkuma
11Lineer olmayan fonksiyonlarOkuma
12Basit polinom fonksiyonlarOkuma
13Fonksiyon çeşitleriOkuma
14Fonksiyonların grafik çizimleriOkuma
Kaynak
Quick Business Math, Steve Slavin, Matematik Yrd.Doç.Dr. Ali Erdoğan, Nobel Yayıncılık.
Temel Matematik, Prof.Dr. Mahmut Kartal, Doç.Dr. Yalçın Karagöz, Yrd.Doç.Dr. Zafer Kartal, Nobel Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İşletme fonksiyonlarının bütününü ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir.
X
3
İşletme faaliyetlerini ilgilendiren matematiksel hesaplamaları, muhasebe kayıtlarını ve finansal analizleri tanır ve yorumlar.
X
4
İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek bilgi ve donanıma sahiptir.
X
5
İşletmenin kaynaklarını etkin şekilde yönetebilecek iktisadi donanıma sahiptir.
X
6
Üretim, yönetim ve pazarlama konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
X
7
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmada sorunları tanımlar, analiz eder ve bu sorunlara çözüm önerileri getirir.
X
8
Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir.
X
9
İşletme faaliyetlerine yönelik ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
10
Fikirlerini ve bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir.
X
11
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin şekilde kullanır.
X
12
Alanı ile ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir
X
13
İş hayatında faydalanabileceği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir.
X
14
İşletme faaliyetlerinde kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincindedir ve uygulamalarında yer verir.
X
15
Kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
16
İşletme faaliyetlerinin halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularını da gözetmesi gerektiği konusunda bilinç sahibidir ve uygulamalarında yer verir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:29Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:44