Öğr.Gör. Üsame Talha BAŞARAN, Öğr.Gör. Sonıa LOTFI, Öğr.Gör. Ceyda SARI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Medya Planlama ve Satın alma dersi kapsamında; öğrencinin medya planlama ve satın almanın temel prensiplerini kavraması, medya planlama ve satın alma ajanslarının işlevlerini öğrenmesi, medya planlama ve satın alma süreci hakkında detaylı bilgiye sahip olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Reklam ve Reklamcılık Sektörüne Genel Bakış,Reklam Türleri ve Reklam Kampanya Süreçleri,Reklam Mecraları,Medya Planlama ve Satın Alma Kavramı,Medya Planlama ve Satın Alma Sektörüne Genel Bakış,Medya Planlama ve Satın Alma Stratejisi Oluşturma,Medya Planlama ve Satın Almada Temel Kavramlar-1,Medya Planlama ve Satın Almada Temel Kavramlar-2,Medya Planlama ve Satın Almada Kullanılan Ölçüm Teknikleri-1,Medya Planlama ve Satın Almada Kullanılan Ölçüm Teknikleri-2,Medya Planlama Modelleri,Medya Planı Oluşturma - Medya Planı Örneklerinin İncelenmesi,Medya Satın Alma Süreçleri- Medya Satın Alma Örneklerinin İncelenmesi,Medya Planlama ve Satın Alma Süreçlerinde Ortaya Çıkan Problemler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Reklamcılıkta medya planlamanın rolünü ve önemini kavrar.
16, 9
A
2.Medya planlama ve satın alma süreçlerini tanımlar.
16, 9
A
3.Medya planlama araç ve yöntemlerini kavrar.
16, 9
A
4.Medya planlama ve satın alma stratejilerini tanımlar.
16, 9
A
5. Araştırma sonuçlarını stratejik planlamaya sayısız gerçek hayat vaka çalışmalarıyla uygulayabilme becerisi kazanır.
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Reklam ve Reklamcılık Sektörüne Genel Bakış
2
Reklam Türleri ve Reklam Kampanya Süreçleri
3
Reklam Mecraları
4
Medya Planlama ve Satın Alma Kavramı
5
Medya Planlama ve Satın Alma Sektörüne Genel Bakış
6
Medya Planlama ve Satın Alma Stratejisi Oluşturma
7
Medya Planlama ve Satın Almada Temel Kavramlar-1
8
Medya Planlama ve Satın Almada Temel Kavramlar-2
9
Medya Planlama ve Satın Almada Kullanılan Ölçüm Teknikleri-1
10
Medya Planlama ve Satın Almada Kullanılan Ölçüm Teknikleri-2
11
Medya Planlama Modelleri
12
Medya Planı Oluşturma - Medya Planı Örneklerinin İncelenmesi
13
Medya Satın Alma Süreçleri- Medya Satın Alma Örneklerinin İncelenmesi
14
Medya Planlama ve Satın Alma Süreçlerinde Ortaya Çıkan Problemler
Kaynak
Reklamda Rekabetin Anahtarı Medya Planlama, Belma Güneri Fırlar, Nobel Yayınları, Ankara, 2012.
Medya Planı Nasıl Hazırlanır?, Jack Z. Sissors ve Roger B. Baron, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2008.
Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Nobel Yayınları, Ankara, 2016.
Reklam ve Medya Planlaması, Gülbuğ Erol, Beta Yayınları, Ankara, 2007.
Medya Planlaması, Bilgen Başal, Çantay Kitabevi, İstanbul, 1998.
Reyting Gerçeği, Başar Hatırnaz, Nobel Yayınları, Ankara, 2007.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
4
7
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
56
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
MEDYA PLANLAMA VE SATIN ALMA
-
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Üsame Talha BAŞARAN, Öğr.Gör. Sonıa LOTFI, Öğr.Gör. Ceyda SARI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Medya Planlama ve Satın alma dersi kapsamında; öğrencinin medya planlama ve satın almanın temel prensiplerini kavraması, medya planlama ve satın alma ajanslarının işlevlerini öğrenmesi, medya planlama ve satın alma süreci hakkında detaylı bilgiye sahip olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Reklam ve Reklamcılık Sektörüne Genel Bakış,Reklam Türleri ve Reklam Kampanya Süreçleri,Reklam Mecraları,Medya Planlama ve Satın Alma Kavramı,Medya Planlama ve Satın Alma Sektörüne Genel Bakış,Medya Planlama ve Satın Alma Stratejisi Oluşturma,Medya Planlama ve Satın Almada Temel Kavramlar-1,Medya Planlama ve Satın Almada Temel Kavramlar-2,Medya Planlama ve Satın Almada Kullanılan Ölçüm Teknikleri-1,Medya Planlama ve Satın Almada Kullanılan Ölçüm Teknikleri-2,Medya Planlama Modelleri,Medya Planı Oluşturma - Medya Planı Örneklerinin İncelenmesi,Medya Satın Alma Süreçleri- Medya Satın Alma Örneklerinin İncelenmesi,Medya Planlama ve Satın Alma Süreçlerinde Ortaya Çıkan Problemler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Reklamcılıkta medya planlamanın rolünü ve önemini kavrar.
16, 9
A
2.Medya planlama ve satın alma süreçlerini tanımlar.
16, 9
A
3.Medya planlama araç ve yöntemlerini kavrar.
16, 9
A
4.Medya planlama ve satın alma stratejilerini tanımlar.
16, 9
A
5. Araştırma sonuçlarını stratejik planlamaya sayısız gerçek hayat vaka çalışmalarıyla uygulayabilme becerisi kazanır.
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Reklam ve Reklamcılık Sektörüne Genel Bakış
2
Reklam Türleri ve Reklam Kampanya Süreçleri
3
Reklam Mecraları
4
Medya Planlama ve Satın Alma Kavramı
5
Medya Planlama ve Satın Alma Sektörüne Genel Bakış
6
Medya Planlama ve Satın Alma Stratejisi Oluşturma
7
Medya Planlama ve Satın Almada Temel Kavramlar-1
8
Medya Planlama ve Satın Almada Temel Kavramlar-2
9
Medya Planlama ve Satın Almada Kullanılan Ölçüm Teknikleri-1
10
Medya Planlama ve Satın Almada Kullanılan Ölçüm Teknikleri-2
11
Medya Planlama Modelleri
12
Medya Planı Oluşturma - Medya Planı Örneklerinin İncelenmesi
13
Medya Satın Alma Süreçleri- Medya Satın Alma Örneklerinin İncelenmesi
14
Medya Planlama ve Satın Alma Süreçlerinde Ortaya Çıkan Problemler
Kaynak
Reklamda Rekabetin Anahtarı Medya Planlama, Belma Güneri Fırlar, Nobel Yayınları, Ankara, 2012.
Medya Planı Nasıl Hazırlanır?, Jack Z. Sissors ve Roger B. Baron, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2008.
Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Nobel Yayınları, Ankara, 2016.
Reklam ve Medya Planlaması, Gülbuğ Erol, Beta Yayınları, Ankara, 2007.
Medya Planlaması, Bilgen Başal, Çantay Kitabevi, İstanbul, 1998.
Reyting Gerçeği, Başar Hatırnaz, Nobel Yayınları, Ankara, 2007.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.