Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MEDYA PLANLAMA VE SATIN ALMA | HİT2132910 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Üsame Talha BAŞARAN, Öğr.Gör. Sonıa LOTFI, Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Medya Planlama ve Satın alma dersi kapsamında; öğrencinin medya planlama ve satın almanın temel prensiplerini kavraması, medya planlama ve satın alma ajanslarının işlevlerini öğrenmesi, medya planlama ve satın alma süreci hakkında detaylı bilgiye sahip olması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Reklam ve Reklamcılık Sektörüne Genel Bakış,Reklam Türleri ve Reklam Kampanya Süreçleri,Reklam Mecraları,Medya Planlama ve Satın Alma Kavramı,Medya Planlama ve Satın Alma Sektörüne Genel Bakış,Medya Planlama ve Satın Alma Stratejisi Oluşturma,Medya Planlama ve Satın Almada Temel Kavramlar-1,Medya Planlama ve Satın Almada Temel Kavramlar-2,Medya Planlama ve Satın Almada Kullanılan Ölçüm Teknikleri-1,Medya Planlama ve Satın Almada Kullanılan Ölçüm Teknikleri-2,Medya Planlama Modelleri,Medya Planı Oluşturma - Medya Planı Örneklerinin İncelenmesi,Medya Satın Alma Süreçleri- Medya Satın Alma Örneklerinin İncelenmesi,Medya Planlama ve Satın Alma Süreçlerinde Ortaya Çıkan Problemler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Reklamcılıkta medya planlamanın rolünü ve önemini kavrar.
| 16, 9 | A |
2.Medya planlama ve satın alma süreçlerini tanımlar. | 16, 9 | A |
3.Medya planlama araç ve yöntemlerini kavrar. | 16, 9 | A |
4.Medya planlama ve satın alma stratejilerini tanımlar. | 16, 9 | A |
5. Araştırma sonuçlarını stratejik planlamaya sayısız gerçek hayat vaka çalışmalarıyla uygulayabilme becerisi kazanır. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Reklam ve Reklamcılık Sektörüne Genel Bakış | |
2 | Reklam Türleri ve Reklam Kampanya Süreçleri | |
3 | Reklam Mecraları | |
4 | Medya Planlama ve Satın Alma Kavramı | |
5 | Medya Planlama ve Satın Alma Sektörüne Genel Bakış | |
6 | Medya Planlama ve Satın Alma Stratejisi Oluşturma | |
7 | Medya Planlama ve Satın Almada Temel Kavramlar-1 | |
8 | Medya Planlama ve Satın Almada Temel Kavramlar-2 | |
9 | Medya Planlama ve Satın Almada Kullanılan Ölçüm Teknikleri-1 | |
10 | Medya Planlama ve Satın Almada Kullanılan Ölçüm Teknikleri-2 | |
11 | Medya Planlama Modelleri | |
12 | Medya Planı Oluşturma - Medya Planı Örneklerinin İncelenmesi | |
13 | Medya Satın Alma Süreçleri- Medya Satın Alma Örneklerinin İncelenmesi | |
14 | Medya Planlama ve Satın Alma Süreçlerinde Ortaya Çıkan Problemler | |
Kaynak |
Reklamda Rekabetin Anahtarı Medya Planlama, Belma Güneri Fırlar, Nobel Yayınları, Ankara, 2012.
Medya Planı Nasıl Hazırlanır?, Jack Z. Sissors ve Roger B. Baron, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2008. |
Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Nobel Yayınları, Ankara, 2016.
Reklam ve Medya Planlaması, Gülbuğ Erol, Beta Yayınları, Ankara, 2007.
Medya Planlaması, Bilgen Başal, Çantay Kitabevi, İstanbul, 1998.
Reyting Gerçeği, Başar Hatırnaz, Nobel Yayınları, Ankara, 2007. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | | | | |
2 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | | X | | | |
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | | X | | | |
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | | | X | | |
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | | X | | | |
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir. | X | | | | |
7 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder. | X | | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | | | | |
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | | | | |
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | | | X | | |
11 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | | X | | | |
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 4 | 7 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MEDYA PLANLAMA VE SATIN ALMA | HİT2132910 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Üsame Talha BAŞARAN, Öğr.Gör. Sonıa LOTFI, Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Medya Planlama ve Satın alma dersi kapsamında; öğrencinin medya planlama ve satın almanın temel prensiplerini kavraması, medya planlama ve satın alma ajanslarının işlevlerini öğrenmesi, medya planlama ve satın alma süreci hakkında detaylı bilgiye sahip olması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Reklam ve Reklamcılık Sektörüne Genel Bakış,Reklam Türleri ve Reklam Kampanya Süreçleri,Reklam Mecraları,Medya Planlama ve Satın Alma Kavramı,Medya Planlama ve Satın Alma Sektörüne Genel Bakış,Medya Planlama ve Satın Alma Stratejisi Oluşturma,Medya Planlama ve Satın Almada Temel Kavramlar-1,Medya Planlama ve Satın Almada Temel Kavramlar-2,Medya Planlama ve Satın Almada Kullanılan Ölçüm Teknikleri-1,Medya Planlama ve Satın Almada Kullanılan Ölçüm Teknikleri-2,Medya Planlama Modelleri,Medya Planı Oluşturma - Medya Planı Örneklerinin İncelenmesi,Medya Satın Alma Süreçleri- Medya Satın Alma Örneklerinin İncelenmesi,Medya Planlama ve Satın Alma Süreçlerinde Ortaya Çıkan Problemler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Reklamcılıkta medya planlamanın rolünü ve önemini kavrar.
| 16, 9 | A |
2.Medya planlama ve satın alma süreçlerini tanımlar. | 16, 9 | A |
3.Medya planlama araç ve yöntemlerini kavrar. | 16, 9 | A |
4.Medya planlama ve satın alma stratejilerini tanımlar. | 16, 9 | A |
5. Araştırma sonuçlarını stratejik planlamaya sayısız gerçek hayat vaka çalışmalarıyla uygulayabilme becerisi kazanır. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Reklam ve Reklamcılık Sektörüne Genel Bakış | |
2 | Reklam Türleri ve Reklam Kampanya Süreçleri | |
3 | Reklam Mecraları | |
4 | Medya Planlama ve Satın Alma Kavramı | |
5 | Medya Planlama ve Satın Alma Sektörüne Genel Bakış | |
6 | Medya Planlama ve Satın Alma Stratejisi Oluşturma | |
7 | Medya Planlama ve Satın Almada Temel Kavramlar-1 | |
8 | Medya Planlama ve Satın Almada Temel Kavramlar-2 | |
9 | Medya Planlama ve Satın Almada Kullanılan Ölçüm Teknikleri-1 | |
10 | Medya Planlama ve Satın Almada Kullanılan Ölçüm Teknikleri-2 | |
11 | Medya Planlama Modelleri | |
12 | Medya Planı Oluşturma - Medya Planı Örneklerinin İncelenmesi | |
13 | Medya Satın Alma Süreçleri- Medya Satın Alma Örneklerinin İncelenmesi | |
14 | Medya Planlama ve Satın Alma Süreçlerinde Ortaya Çıkan Problemler | |
Kaynak |
Reklamda Rekabetin Anahtarı Medya Planlama, Belma Güneri Fırlar, Nobel Yayınları, Ankara, 2012.
Medya Planı Nasıl Hazırlanır?, Jack Z. Sissors ve Roger B. Baron, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2008. |
Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Nobel Yayınları, Ankara, 2016.
Reklam ve Medya Planlaması, Gülbuğ Erol, Beta Yayınları, Ankara, 2007.
Medya Planlaması, Bilgen Başal, Çantay Kitabevi, İstanbul, 1998.
Reyting Gerçeği, Başar Hatırnaz, Nobel Yayınları, Ankara, 2007. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | | | | |
2 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | | X | | | |
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | | X | | | |
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | | | X | | |
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | | X | | | |
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir. | X | | | | |
7 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder. | X | | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | | | | |
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | | | | |
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | | | X | | |
11 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | | X | | | |
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:04Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:14