Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması,Etik ve ahlak kavramları,Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler,Etik düzeyleri,Etik kuralları,Etik sistemleri,Etik Davranış,Meslek etiği,Meslek etiği,İş hayatında etik ve etik dışı davranışlar,Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçları,İşletme etiği,Sosyal sorumluluk kavramı,Etik Liderlik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Etik ve ahlak kavramlarını tanımlayabilecektir.
10, 12, 16, 19, 9
A, E
1.1. Etik ve ahlak farklarını anlar.
1.2. Etik ve hukuk arasındaki farkı anlar.
2. Etik sistemlerini sınıflandırabilecektir.
10, 14, 16, 19, 9
A, E
2.1. Etik teorilerini açıklar.
2.2. Etik teorilerini karşılaştırır.
3. Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri sıralayabilecektir.
10, 12, 16, 19, 9
A, E
3.1. Ahlak felsefesini anlar.
3.2. Ahlak norm ve değerleri anlar.
4. Meslek etiği ve sosyal sorumluluk kavramlarını tanımlayabilecektir.
10, 12, 16, 19, 9
A, E
4.1. Mesleki etik normlarını anlar.
4.2. Toplum refahı açısından sosyal sorumluluğun faydasını açıklar.
5. Meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını yorumlayabilecektir.
10, 12, 16, 19, 9
A, E
5.1. Yeni meslek etiği tartışmalarını açıklar.
5.2. Yeni melek etiği yaklaşımlarını anlar.
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması
2
Etik ve ahlak kavramları
3
Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler
4
Etik düzeyleri
5
Etik kuralları
6
Etik sistemleri
7
Etik Davranış
8
Meslek etiği
9
Meslek etiği
10
İş hayatında etik ve etik dışı davranışlar
11
Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçları
12
İşletme etiği
13
Sosyal sorumluluk kavramı
14
Etik Liderlik
Kaynak
Meslek etiği, Prof. Dr. Menşure KOLÇAK, Ekin Yayınevi, 5. baskı
Yrd.Doç. Dr. Emel Bahar, Detay Yayıncılık
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
4
4
16
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
2
2
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
25
25
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
40
40
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
111
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
İŞ VE MESLEK ETİĞİ
-
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Masoud SHEIKHI
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Zeynep TÜRKYILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması,Etik ve ahlak kavramları,Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler,Etik düzeyleri,Etik kuralları,Etik sistemleri,Etik Davranış,Meslek etiği,Meslek etiği,İş hayatında etik ve etik dışı davranışlar,Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçları,İşletme etiği,Sosyal sorumluluk kavramı,Etik Liderlik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Etik ve ahlak kavramlarını tanımlayabilecektir.
10, 12, 16, 19, 9
A, E
1.1. Etik ve ahlak farklarını anlar.
1.2. Etik ve hukuk arasındaki farkı anlar.
2. Etik sistemlerini sınıflandırabilecektir.
10, 14, 16, 19, 9
A, E
2.1. Etik teorilerini açıklar.
2.2. Etik teorilerini karşılaştırır.
3. Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri sıralayabilecektir.
10, 12, 16, 19, 9
A, E
3.1. Ahlak felsefesini anlar.
3.2. Ahlak norm ve değerleri anlar.
4. Meslek etiği ve sosyal sorumluluk kavramlarını tanımlayabilecektir.
10, 12, 16, 19, 9
A, E
4.1. Mesleki etik normlarını anlar.
4.2. Toplum refahı açısından sosyal sorumluluğun faydasını açıklar.
5. Meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını yorumlayabilecektir.
10, 12, 16, 19, 9
A, E
5.1. Yeni meslek etiği tartışmalarını açıklar.
5.2. Yeni melek etiği yaklaşımlarını anlar.
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması
2
Etik ve ahlak kavramları
3
Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler
4
Etik düzeyleri
5
Etik kuralları
6
Etik sistemleri
7
Etik Davranış
8
Meslek etiği
9
Meslek etiği
10
İş hayatında etik ve etik dışı davranışlar
11
Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçları
12
İşletme etiği
13
Sosyal sorumluluk kavramı
14
Etik Liderlik
Kaynak
Meslek etiği, Prof. Dr. Menşure KOLÇAK, Ekin Yayınevi, 5. baskı
Yrd.Doç. Dr. Emel Bahar, Detay Yayıncılık
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.