Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ HAYATINA GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş ortamındaki ilişkileri, iş yapma kültürünü ve iş süreçlerini tanıyarak, iletişim becerisi, kariyer planlama gibi beceriler için yetkinlik kazanmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mezuniyet Sonrası Profesyonel İş Hayatına Geçiş, İş Hayatına Adaptasyon ,Kariyer Planlama, CV Hazırlama Teknikleri ,Mülakat Teknikleri, Beden Dili ,Çalışma yaşamındaki güncel sorunlar ,Teknolojik gelişmelerin oluşturduğu yeni yönetim yapısı ,İş monotonluğu ,Etkili İletişim ve Nezaket Kuralları ,Liderlik Yetkinlikleri ,Profesyonel İş Hayatında Kişisel İmaj ve Kişisel Gelişim ,Kadın çalışanlara yönelik cam tavan uygulaması ,İş tatmini ve iş tatminsizliğinin sonuçları ,Aşırı iş yükü, yorgunluk ve iş kazalarına etkisi ,Psikolojik sözleşme ,Yabancılaşma ve mesleki tükenmişlik ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Çalışma hayatı ile ilgili temel kavramlarını öğrenir. | 10, 23, 9 | A |
1.1. Etkili iletişim ve nezaket kurallarını anlar. | ||
1.2. Türkiye’de çalışma hayatı ile ilgili değişimleri anlar. | ||
2. Çalışma yaşamının temel aktörlerini öğrenir. | 10, 23, 9 | A |
2.1. Teknolojik gelişmelerin oluşturduğu yeni yönetim yapısını anlar. | ||
2.2. Kariyer Planlama, CV Hazırlama Tekniklerini anlar. | ||
3. Profesyonel iş hayatında gelişim adımlarını öğrenir. | 10, 16, 19, 9 | A |
3.1. Liderlik Yetkinliklerini anlar. | ||
3.2. Beden dilini anlar. | ||
4. Mobbing kavramını öğrenir. | 10, 16, 9 | A |
4.1. İş tatminsizliğinin sonuçlarını anlar. | ||
4.2. Kadın çalışanlara yönelik cam tavan uygulamasını anlar. | ||
5. Çalışma yaşamındaki son gelişmeleri ve sorunları öğrenir. | 10, 9 | A |
5.1. Yabancılaşma ve mesleki tükenmişliği anlar. | ||
5.2. Aşırı iş yükünün sonuçlarını anlar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mezuniyet Sonrası Profesyonel İş Hayatına Geçiş, İş Hayatına Adaptasyon | |
2 | Kariyer Planlama, CV Hazırlama Teknikleri | |
3 | Mülakat Teknikleri, Beden Dili | |
4 | Çalışma yaşamındaki güncel sorunlar | |
5 | Teknolojik gelişmelerin oluşturduğu yeni yönetim yapısı | |
6 | İş monotonluğu | |
7 | Etkili İletişim ve Nezaket Kuralları | |
8 | Liderlik Yetkinlikleri | |
9 | Profesyonel İş Hayatında Kişisel İmaj ve Kişisel Gelişim | |
10 | Kadın çalışanlara yönelik cam tavan uygulaması | |
11 | İş tatmini ve iş tatminsizliğinin sonuçları | |
12 | Aşırı iş yükü, yorgunluk ve iş kazalarına etkisi | |
13 | Psikolojik sözleşme | |
14 | Yabancılaşma ve mesleki tükenmişlik |
Kaynak |
- KESER Aşkın, Çalışma Psikolojisi, Ekin Yayınları, Bursa, 2022 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 7 | 1 | 7 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ HAYATINA GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş ortamındaki ilişkileri, iş yapma kültürünü ve iş süreçlerini tanıyarak, iletişim becerisi, kariyer planlama gibi beceriler için yetkinlik kazanmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mezuniyet Sonrası Profesyonel İş Hayatına Geçiş, İş Hayatına Adaptasyon ,Kariyer Planlama, CV Hazırlama Teknikleri ,Mülakat Teknikleri, Beden Dili ,Çalışma yaşamındaki güncel sorunlar ,Teknolojik gelişmelerin oluşturduğu yeni yönetim yapısı ,İş monotonluğu ,Etkili İletişim ve Nezaket Kuralları ,Liderlik Yetkinlikleri ,Profesyonel İş Hayatında Kişisel İmaj ve Kişisel Gelişim ,Kadın çalışanlara yönelik cam tavan uygulaması ,İş tatmini ve iş tatminsizliğinin sonuçları ,Aşırı iş yükü, yorgunluk ve iş kazalarına etkisi ,Psikolojik sözleşme ,Yabancılaşma ve mesleki tükenmişlik ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Çalışma hayatı ile ilgili temel kavramlarını öğrenir. | 10, 23, 9 | A |
1.1. Etkili iletişim ve nezaket kurallarını anlar. | ||
1.2. Türkiye’de çalışma hayatı ile ilgili değişimleri anlar. | ||
2. Çalışma yaşamının temel aktörlerini öğrenir. | 10, 23, 9 | A |
2.1. Teknolojik gelişmelerin oluşturduğu yeni yönetim yapısını anlar. | ||
2.2. Kariyer Planlama, CV Hazırlama Tekniklerini anlar. | ||
3. Profesyonel iş hayatında gelişim adımlarını öğrenir. | 10, 16, 19, 9 | A |
3.1. Liderlik Yetkinliklerini anlar. | ||
3.2. Beden dilini anlar. | ||
4. Mobbing kavramını öğrenir. | 10, 16, 9 | A |
4.1. İş tatminsizliğinin sonuçlarını anlar. | ||
4.2. Kadın çalışanlara yönelik cam tavan uygulamasını anlar. | ||
5. Çalışma yaşamındaki son gelişmeleri ve sorunları öğrenir. | 10, 9 | A |
5.1. Yabancılaşma ve mesleki tükenmişliği anlar. | ||
5.2. Aşırı iş yükünün sonuçlarını anlar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mezuniyet Sonrası Profesyonel İş Hayatına Geçiş, İş Hayatına Adaptasyon | |
2 | Kariyer Planlama, CV Hazırlama Teknikleri | |
3 | Mülakat Teknikleri, Beden Dili | |
4 | Çalışma yaşamındaki güncel sorunlar | |
5 | Teknolojik gelişmelerin oluşturduğu yeni yönetim yapısı | |
6 | İş monotonluğu | |
7 | Etkili İletişim ve Nezaket Kuralları | |
8 | Liderlik Yetkinlikleri | |
9 | Profesyonel İş Hayatında Kişisel İmaj ve Kişisel Gelişim | |
10 | Kadın çalışanlara yönelik cam tavan uygulaması | |
11 | İş tatmini ve iş tatminsizliğinin sonuçları | |
12 | Aşırı iş yükü, yorgunluk ve iş kazalarına etkisi | |
13 | Psikolojik sözleşme | |
14 | Yabancılaşma ve mesleki tükenmişlik |
Kaynak |
- KESER Aşkın, Çalışma Psikolojisi, Ekin Yayınları, Bursa, 2022 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |