Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TAKIM SPORLARI-FUTBOL | - | Güz Dönemi | 0+3 | 1,5 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ayten GÜNEŞ ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Öğrencilere, futbol branşına özgü temel teknikleri uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır. |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Futbolun tanımı, dünyada ve Türkiye'de futbolun tarihsel gelişimi,Futbol oyun kuralları ve oyun alanı ölçüleri bilgisi,Futbola özgü ısınma ve streching,Futbolda teknik,Futbolda topa yatkınlık çalışmaları,Topsuz çalışmalar(koşma, atlama, yön değiştirme, vücut çalımı),Topla yapılan teknik hareketlerden ayak içi, ayak iç üstü ile vuruşlar,Ayak üstü ve ayak dışı ile vuruşlar,Ayak içi, üstü ile yapılan top kontrolleri,Ayak dışı, tabanı ile yapılan top kontrolleri,Diz, göğüs ve kafa ile yapılan top kontrolleri,Futbol öğretim ilke ve yöntemleri,Günlük- haftalık antrenman planlaması,Aylık antrenman planlaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| 16, 6 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Futbolun tanımı, dünyada ve Türkiye'de futbolun tarihsel gelişimi | |
2 | Futbol oyun kuralları ve oyun alanı ölçüleri bilgisi | |
3 | Futbola özgü ısınma ve streching | |
4 | Futbolda teknik | |
5 | Futbolda topa yatkınlık çalışmaları | |
6 | Topsuz çalışmalar(koşma, atlama, yön değiştirme, vücut çalımı) | |
7 | Topla yapılan teknik hareketlerden ayak içi, ayak iç üstü ile vuruşlar | |
8 | Ayak üstü ve ayak dışı ile vuruşlar | |
9 | Ayak içi, üstü ile yapılan top kontrolleri | |
10 | Ayak dışı, tabanı ile yapılan top kontrolleri | |
11 | Diz, göğüs ve kafa ile yapılan top kontrolleri | |
12 | Futbol öğretim ilke ve yöntemleri | |
13 | Günlük- haftalık antrenman planlaması | |
14 | Aylık antrenman planlaması | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | | | | | |
2 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | | | | | |
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | | | | | |
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | | | | | |
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | | | | | |
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir. | | | | | |
7 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder. | | | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | | | | | |
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | | | | | |
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | | | | | |
11 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | | | | | |
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TAKIM SPORLARI-FUTBOL | - | Güz Dönemi | 0+3 | 1,5 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ayten GÜNEŞ ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Öğrencilere, futbol branşına özgü temel teknikleri uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır. |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Futbolun tanımı, dünyada ve Türkiye'de futbolun tarihsel gelişimi,Futbol oyun kuralları ve oyun alanı ölçüleri bilgisi,Futbola özgü ısınma ve streching,Futbolda teknik,Futbolda topa yatkınlık çalışmaları,Topsuz çalışmalar(koşma, atlama, yön değiştirme, vücut çalımı),Topla yapılan teknik hareketlerden ayak içi, ayak iç üstü ile vuruşlar,Ayak üstü ve ayak dışı ile vuruşlar,Ayak içi, üstü ile yapılan top kontrolleri,Ayak dışı, tabanı ile yapılan top kontrolleri,Diz, göğüs ve kafa ile yapılan top kontrolleri,Futbol öğretim ilke ve yöntemleri,Günlük- haftalık antrenman planlaması,Aylık antrenman planlaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| 16, 6 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Futbolun tanımı, dünyada ve Türkiye'de futbolun tarihsel gelişimi | |
2 | Futbol oyun kuralları ve oyun alanı ölçüleri bilgisi | |
3 | Futbola özgü ısınma ve streching | |
4 | Futbolda teknik | |
5 | Futbolda topa yatkınlık çalışmaları | |
6 | Topsuz çalışmalar(koşma, atlama, yön değiştirme, vücut çalımı) | |
7 | Topla yapılan teknik hareketlerden ayak içi, ayak iç üstü ile vuruşlar | |
8 | Ayak üstü ve ayak dışı ile vuruşlar | |
9 | Ayak içi, üstü ile yapılan top kontrolleri | |
10 | Ayak dışı, tabanı ile yapılan top kontrolleri | |
11 | Diz, göğüs ve kafa ile yapılan top kontrolleri | |
12 | Futbol öğretim ilke ve yöntemleri | |
13 | Günlük- haftalık antrenman planlaması | |
14 | Aylık antrenman planlaması | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | | | | | |
2 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | | | | | |
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | | | | | |
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | | | | | |
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | | | | | |
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir. | | | | | |
7 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder. | | | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | | | | | |
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | | | | | |
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | | | | | |
11 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | | | | | |
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:04Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:14