Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STAJ IIDŞT2213943Bahar Dönemi0+0-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Masoud SHEIKHI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Masoud SHEIKHI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencilerin teorik olarak aldıkları eğitimlerini pratiğe dökmeleri hedeflenmektedir. Program süresi boyunca derslerde aktarılan unsurların günlük hayatta karşılıklarını görmeleri ile edindikleri kazanımların kalıcılığı amaçlanmaktadır. Ayrıca staj süresi boyunca problem çözme, mesleğe dair inceliklerin öğrenilmesi ve sosyal becerilerinin artırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Üniversite eğitimlerinde elde ettikleri kuramsal bilginin uygulamaya dönük yansımalarını değerlendirebilecektir.13, 14, 16, 2, 21, 5, 6F, H
1.1. Staj süresi boyunca üniversite eğitiminde verilmemiş yeni bilgi/beceri kazanır.
1.2. Uygulamada hiyerarşik düzeni öğrenir.
2. Staj yaptığı kurumda çeşitli programları kullanarak uygulamalı kazanıma sahip olacaktır.3, 6, 8F, H
2.1. Bilişim sistemlerin çalışma serüvenini öğrenir.
2.2. Bilişim sistemlerinin kullanma avantajlarını öğrenir.
3. Edindiği bilgileri çalıştığı kurumdaki amirlerine resmi bir rapor halinde sunabilecektir.14, 3, 6F, H
3.1. Raporlama yeteneğini geliştirir.
3.2. Resmi raporda nelerin olması gerektiğini öğrenir.
4. Uygulamada karşılaştığı sorunları çözmek için tek başına ya da takım olarak seçenekler üretebilecektir. 14, 2, 5, 6F, H
4.1. Takım çalışmayı uygulamalı olarak öğrenir.
4.2. Çözüm üretme kabiliyetini geliştirir.
5. Staj yapılan kurum/şirkette birimler arasındaki ilişkileri tanımlayabilecektir.16, 6F, H
5.1. Kurumdaki birimlerin işleyişini öğrenir.
5.2. Kurum içi departman farklılıklarını anlar.
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dış Ticaret ile ilgili bilinmesi gereken temel kavram ve uygulama bilgisini tanımlar.
X
2
İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olur.
X
3
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur.
X
4
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanır, pazar araştırmaları yapabilir ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilir.
X
5
Uluslararası ticaret oluşumları, uluslararası pazarlama stratejileri ve uluslararası ticaret politikaları hakkında bilgi sahibi olur.
X
6
Dış ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olur.
X
7
Dış ticaretin finansmanı bilgisine sahip olur.
X
8
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olur.
X
9
Mesleği ile ilgili temel hukuk bilgilerine sahip olur.
X
10
Dış ticaret alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular.
X
11
Yaşam boyu öğrenme tutumu çerçevesinde, sektördeki değişime adapte olması gerektiği bilincine sahiptir.
X
12
Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri paydaş kişi ve kurumları bilgilendirmede kullanır.
X
13
Çalıştığı alanda sosyal sorumluluk ile ilgili proje gerçekleştirir.
X
14
Meslektaşlarıyla iletişiminde ve müşteri ilişkilerinde meslek etik kurallarını uygular.
X
15
Dış ticaret ile ilgili edinmiş olduğu bilgiyi çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler1210120
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)144
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(144/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STAJ IIDŞT2213943Bahar Dönemi0+0-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Masoud SHEIKHI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Masoud SHEIKHI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencilerin teorik olarak aldıkları eğitimlerini pratiğe dökmeleri hedeflenmektedir. Program süresi boyunca derslerde aktarılan unsurların günlük hayatta karşılıklarını görmeleri ile edindikleri kazanımların kalıcılığı amaçlanmaktadır. Ayrıca staj süresi boyunca problem çözme, mesleğe dair inceliklerin öğrenilmesi ve sosyal becerilerinin artırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Üniversite eğitimlerinde elde ettikleri kuramsal bilginin uygulamaya dönük yansımalarını değerlendirebilecektir.13, 14, 16, 2, 21, 5, 6F, H
1.1. Staj süresi boyunca üniversite eğitiminde verilmemiş yeni bilgi/beceri kazanır.
1.2. Uygulamada hiyerarşik düzeni öğrenir.
2. Staj yaptığı kurumda çeşitli programları kullanarak uygulamalı kazanıma sahip olacaktır.3, 6, 8F, H
2.1. Bilişim sistemlerin çalışma serüvenini öğrenir.
2.2. Bilişim sistemlerinin kullanma avantajlarını öğrenir.
3. Edindiği bilgileri çalıştığı kurumdaki amirlerine resmi bir rapor halinde sunabilecektir.14, 3, 6F, H
3.1. Raporlama yeteneğini geliştirir.
3.2. Resmi raporda nelerin olması gerektiğini öğrenir.
4. Uygulamada karşılaştığı sorunları çözmek için tek başına ya da takım olarak seçenekler üretebilecektir. 14, 2, 5, 6F, H
4.1. Takım çalışmayı uygulamalı olarak öğrenir.
4.2. Çözüm üretme kabiliyetini geliştirir.
5. Staj yapılan kurum/şirkette birimler arasındaki ilişkileri tanımlayabilecektir.16, 6F, H
5.1. Kurumdaki birimlerin işleyişini öğrenir.
5.2. Kurum içi departman farklılıklarını anlar.
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dış Ticaret ile ilgili bilinmesi gereken temel kavram ve uygulama bilgisini tanımlar.
X
2
İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olur.
X
3
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur.
X
4
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanır, pazar araştırmaları yapabilir ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilir.
X
5
Uluslararası ticaret oluşumları, uluslararası pazarlama stratejileri ve uluslararası ticaret politikaları hakkında bilgi sahibi olur.
X
6
Dış ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olur.
X
7
Dış ticaretin finansmanı bilgisine sahip olur.
X
8
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olur.
X
9
Mesleği ile ilgili temel hukuk bilgilerine sahip olur.
X
10
Dış ticaret alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular.
X
11
Yaşam boyu öğrenme tutumu çerçevesinde, sektördeki değişime adapte olması gerektiği bilincine sahiptir.
X
12
Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri paydaş kişi ve kurumları bilgilendirmede kullanır.
X
13
Çalıştığı alanda sosyal sorumluluk ile ilgili proje gerçekleştirir.
X
14
Meslektaşlarıyla iletişiminde ve müşteri ilişkilerinde meslek etik kurallarını uygular.
X
15
Dış ticaret ile ilgili edinmiş olduğu bilgiyi çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 24/11/2022 - 19:51Son Güncelleme Tarihi: 24/11/2022 - 19:59