Öğrencilere dijital kanallar üzerinden güvenli ve etkin bir şekilde ticaret yapma bilincini ve bu bilinç çerçevesinde e-ticaretin işletme ve bireylere sağlayacağı rekabet avantajını edindirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders; E-ticaret'in tanımı ve kapsamı,E-ticaret'in kategorileri ve örnek uygulamalar,E-ticaret için alet çantası modülü ,E-ticarette güvenlik ve ödeme,E-ticarette web sitesi özellikleri ve hizmet kalitesi,E-ticarette karşılaşılan problemler ve alternatif çözüm yolları,E-dönüşüm stratejileri ve SWOT analizi,E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (İKY+MİY),E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (Lojistik ve Tedarik Zinciri),E-ticaret sürecinde pazarlama,E-ticarette veri yönetimi,E-ticaretin üretim yönetimine etkileri / Kurumsal kaynak planlama,E-ticaretin sosyal yaşantıya etkileri,Dijital Dönüşüm; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Fizilsel ve dijital ticareti ilişkilendirebilecektir
16, 9
A
1.1. Fiziksel ve elektronik ticaret arasındaki sistematiği oluşturur
1.2. Kamu ve reel sektörde elektronik ticaret uygulamalarının mantığını tartışır
2. E-Ticarette ihtiyaç analizi yapabilecektir
16, 9
A
2.1. Sistem tasarımı planlar
2.2. Güvenlik ihtiyacını önemser
3. E-Ticarette kullanılan bilgi sistemlerinin temel fonksiyonlarından istifade edebilecektir
16, 9
A
3.1. Bilgi sistemleri arasındaki ilişkileri açıklar
3.2. Sistem tasarımında fayda-maliyet dengesini gözetir
4. Alanında yenilik gereksiniminin farkında olacaktır
16, 9
A
4.1. E-Ticaret alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde görev alır
4.2. Alandaki değişimi değerlendirir
5. Departmanlar arası ilişkileri elektronik olarak yönlendirebilecektir
16, 9
A
5.1. Çıkabilecek sorunları önceden tespit eder
5.2. Muhtemel çözüm önerileri geliştirir
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
E-ticaret'in tanımı ve kapsamı
2
E-ticaret'in kategorileri ve örnek uygulamalar
3
E-ticaret için alet çantası modülü
4
E-ticarette güvenlik ve ödeme
5
E-ticarette web sitesi özellikleri ve hizmet kalitesi
6
E-ticarette karşılaşılan problemler ve alternatif çözüm yolları
7
E-dönüşüm stratejileri ve SWOT analizi
8
E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (İKY+MİY)
9
E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (Lojistik ve Tedarik Zinciri)
10
E-ticaret sürecinde pazarlama
11
E-ticarette veri yönetimi
12
E-ticaretin üretim yönetimine etkileri / Kurumsal kaynak planlama
13
E-ticaretin sosyal yaşantıya etkileri
14
Dijital Dönüşüm
Kaynak
(Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu) E-Ticaret. Şule Özmen. İstabul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Dış Ticaret ile ilgili bilinmesi gereken temel kavram ve uygulama bilgisini tanımlar.
X
2
İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olur.
X
3
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur.
X
4
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanır, pazar araştırmaları yapabilir ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilir.
X
5
Uluslararası ticaret oluşumları, uluslararası pazarlama stratejileri ve uluslararası ticaret politikaları hakkında bilgi sahibi olur.
X
6
Dış ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olur.
X
7
Dış ticaretin finansmanı bilgisine sahip olur.
8
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olur.
X
9
Mesleği ile ilgili temel hukuk bilgilerine sahip olur.
10
Dış ticaret alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular.
X
11
Yaşam boyu öğrenme tutumu çerçevesinde, sektördeki değişime adapte olması gerektiği bilincine sahiptir.
X
12
Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri paydaş kişi ve kurumları bilgilendirmede kullanır.
X
13
Çalıştığı alanda sosyal sorumluluk ile ilgili proje gerçekleştirir.
X
14
Meslektaşlarıyla iletişiminde ve müşteri ilişkilerinde meslek etik kurallarını uygular.
X
15
Dış ticaret ile ilgili edinmiş olduğu bilgiyi çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
1
14
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
3
9
27
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
14
1
14
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
7
2
14
Genel Sınav ve Hazırlığı
14
1
14
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
111
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
E-TİCARET
DŞT2232710
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Cuma 09:00-09:45
Cuma 10:00-10:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Ercan KARAKEÇE
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Yasemin ÇİÇEKÇİSOY KAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencilere dijital kanallar üzerinden güvenli ve etkin bir şekilde ticaret yapma bilincini ve bu bilinç çerçevesinde e-ticaretin işletme ve bireylere sağlayacağı rekabet avantajını edindirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders; E-ticaret'in tanımı ve kapsamı,E-ticaret'in kategorileri ve örnek uygulamalar,E-ticaret için alet çantası modülü ,E-ticarette güvenlik ve ödeme,E-ticarette web sitesi özellikleri ve hizmet kalitesi,E-ticarette karşılaşılan problemler ve alternatif çözüm yolları,E-dönüşüm stratejileri ve SWOT analizi,E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (İKY+MİY),E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (Lojistik ve Tedarik Zinciri),E-ticaret sürecinde pazarlama,E-ticarette veri yönetimi,E-ticaretin üretim yönetimine etkileri / Kurumsal kaynak planlama,E-ticaretin sosyal yaşantıya etkileri,Dijital Dönüşüm; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Fizilsel ve dijital ticareti ilişkilendirebilecektir
16, 9
A
1.1. Fiziksel ve elektronik ticaret arasındaki sistematiği oluşturur
1.2. Kamu ve reel sektörde elektronik ticaret uygulamalarının mantığını tartışır
2. E-Ticarette ihtiyaç analizi yapabilecektir
16, 9
A
2.1. Sistem tasarımı planlar
2.2. Güvenlik ihtiyacını önemser
3. E-Ticarette kullanılan bilgi sistemlerinin temel fonksiyonlarından istifade edebilecektir
16, 9
A
3.1. Bilgi sistemleri arasındaki ilişkileri açıklar
3.2. Sistem tasarımında fayda-maliyet dengesini gözetir
4. Alanında yenilik gereksiniminin farkında olacaktır
16, 9
A
4.1. E-Ticaret alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde görev alır
4.2. Alandaki değişimi değerlendirir
5. Departmanlar arası ilişkileri elektronik olarak yönlendirebilecektir
16, 9
A
5.1. Çıkabilecek sorunları önceden tespit eder
5.2. Muhtemel çözüm önerileri geliştirir
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
E-ticaret'in tanımı ve kapsamı
2
E-ticaret'in kategorileri ve örnek uygulamalar
3
E-ticaret için alet çantası modülü
4
E-ticarette güvenlik ve ödeme
5
E-ticarette web sitesi özellikleri ve hizmet kalitesi
6
E-ticarette karşılaşılan problemler ve alternatif çözüm yolları
7
E-dönüşüm stratejileri ve SWOT analizi
8
E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (İKY+MİY)
9
E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (Lojistik ve Tedarik Zinciri)
10
E-ticaret sürecinde pazarlama
11
E-ticarette veri yönetimi
12
E-ticaretin üretim yönetimine etkileri / Kurumsal kaynak planlama
13
E-ticaretin sosyal yaşantıya etkileri
14
Dijital Dönüşüm
Kaynak
(Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu) E-Ticaret. Şule Özmen. İstabul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Dış Ticaret ile ilgili bilinmesi gereken temel kavram ve uygulama bilgisini tanımlar.
X
2
İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olur.
X
3
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur.
X
4
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanır, pazar araştırmaları yapabilir ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilir.
X
5
Uluslararası ticaret oluşumları, uluslararası pazarlama stratejileri ve uluslararası ticaret politikaları hakkında bilgi sahibi olur.
X
6
Dış ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olur.
X
7
Dış ticaretin finansmanı bilgisine sahip olur.
8
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olur.
X
9
Mesleği ile ilgili temel hukuk bilgilerine sahip olur.
10
Dış ticaret alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular.
X
11
Yaşam boyu öğrenme tutumu çerçevesinde, sektördeki değişime adapte olması gerektiği bilincine sahiptir.
X
12
Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri paydaş kişi ve kurumları bilgilendirmede kullanır.
X
13
Çalıştığı alanda sosyal sorumluluk ile ilgili proje gerçekleştirir.
X
14
Meslektaşlarıyla iletişiminde ve müşteri ilişkilerinde meslek etik kurallarını uygular.
X
15
Dış ticaret ile ilgili edinmiş olduğu bilgiyi çalışmalarında etkin şekilde kullanır.