Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ EĞİTİM II | - | Bahar Dönemi | 3+18 | 7,5 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, öğrencilerin alanları ile ilgili deneyim kazanmalarını sağlamak, öğrenim süreleri içinde kazandıkları bilgi ve deneyimlerini pekiştirme imkânı yaratmak, işyerlerindeki organizasyon yapısını tanıtmak ve iş disiplini kazandırmak, istihdam edilebilirlik yeteneklerini geliştirme imkânı sunmak, mesleki uygulama yaptıkları kurumlarda takım ruhu içerisinde hareket ederek birlikte iş yapabilme alışkanlığı kazandırmak, sektörde yaşanan gelişmeleri takip edebilme imkânı vermek, kısa zamanda sektöre eleman kazandırma misyonu olan meslek yüksekokullarının mesleki uygulama sayesinde öğrencinin sektörle bağ kurmasının ve bu bağı mezuniyet sonrasında devam ettirmesinin önünü açmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Üniversite eğitiminde edindiği teorik bilgilerin pratikteki yansımalarını değerlendirebilecektir. | 10, 6 | E |
2. Edindiği bilgileri çalıştığı kurumdaki amirlerine resmi bir rapor halinde sunabilecektir. | 16, 6 | E |
3. Uygulamada karşılaşılan problemlerin çözümü için tek başına veya takım halinde seçenekler üretebilecektir. | 10, 16, 6 | E |
4. Staj yapılan kurum/firmadaki birimler arasındaki ilişkileri tanımlayabilecektir. | 10, 16, 6 | E |
5. Üniversite eğitiminde verilmeyen yeni bilgi/becerileri staj döneminde kazanabilecektir. | 16, 6, 9 | E |
6. Resmi iletişimde deneyim kazanır. | 6 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
2 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
3 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
4 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
5 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
6 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
7 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
8 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
9 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
10 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
11 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
12 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
13 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
14 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması |
Kaynak |
İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Uygulamalı Eğitimler Yönergesi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bankacılık ve sigortacılık kavramlarını ve ilgili mevzuatı açıklar, sektöre yön veren kuruluşları tanır. | X | |||||
2 | Bankacılık ve sigortacılıktaki temel düzeydeki faaliyetleri gerçekleştirir, etkili iletişim kurar ve dijital araçları kullanır. | X | |||||
3 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
5 | Mal, hizmet ve hayat sigortaları poliçelerini açıklar ve düzenler. | X | |||||
6 | Finansal piyasalar ve kurumlar hakkında bilgiyi aktarır. | X | |||||
7 | Banka ve sigorta sektöründe faaliyet gösteren kurumlarda gerçekleştirilen işlemlere ait muhasebe kayıtlarını gösterir. | X | |||||
8 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
9 | Sektörde ortaya çıkabilecek risk türlerini ve riskten korunma yöntemlerini açıklar. | X | |||||
10 | Bankacılık ve sigortacılık için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | X | |||||
11 | Bankacılık ve sigortacılık alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular. | X | |||||
12 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir | X | |||||
13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
14 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
16 | Bankacılık ve sigortacılığa dair temel verileri yorumlar, riskleri tanır, sorunları tanımlar ve çözüm önerisi getirir. | X | |||||
17 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
18 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 9 | 9 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 20 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 3 | 36 | 108 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 36 | 36 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 5 | 5 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 230 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(230/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ EĞİTİM II | - | Bahar Dönemi | 3+18 | 7,5 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, öğrencilerin alanları ile ilgili deneyim kazanmalarını sağlamak, öğrenim süreleri içinde kazandıkları bilgi ve deneyimlerini pekiştirme imkânı yaratmak, işyerlerindeki organizasyon yapısını tanıtmak ve iş disiplini kazandırmak, istihdam edilebilirlik yeteneklerini geliştirme imkânı sunmak, mesleki uygulama yaptıkları kurumlarda takım ruhu içerisinde hareket ederek birlikte iş yapabilme alışkanlığı kazandırmak, sektörde yaşanan gelişmeleri takip edebilme imkânı vermek, kısa zamanda sektöre eleman kazandırma misyonu olan meslek yüksekokullarının mesleki uygulama sayesinde öğrencinin sektörle bağ kurmasının ve bu bağı mezuniyet sonrasında devam ettirmesinin önünü açmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Üniversite eğitiminde edindiği teorik bilgilerin pratikteki yansımalarını değerlendirebilecektir. | 10, 6 | E |
2. Edindiği bilgileri çalıştığı kurumdaki amirlerine resmi bir rapor halinde sunabilecektir. | 16, 6 | E |
3. Uygulamada karşılaşılan problemlerin çözümü için tek başına veya takım halinde seçenekler üretebilecektir. | 10, 16, 6 | E |
4. Staj yapılan kurum/firmadaki birimler arasındaki ilişkileri tanımlayabilecektir. | 10, 16, 6 | E |
5. Üniversite eğitiminde verilmeyen yeni bilgi/becerileri staj döneminde kazanabilecektir. | 16, 6, 9 | E |
6. Resmi iletişimde deneyim kazanır. | 6 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
2 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
3 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
4 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
5 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
6 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
7 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
8 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
9 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
10 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
11 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
12 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
13 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması | |
14 | Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması |
Kaynak |
İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Uygulamalı Eğitimler Yönergesi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bankacılık ve sigortacılık kavramlarını ve ilgili mevzuatı açıklar, sektöre yön veren kuruluşları tanır. | X | |||||
2 | Bankacılık ve sigortacılıktaki temel düzeydeki faaliyetleri gerçekleştirir, etkili iletişim kurar ve dijital araçları kullanır. | X | |||||
3 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
5 | Mal, hizmet ve hayat sigortaları poliçelerini açıklar ve düzenler. | X | |||||
6 | Finansal piyasalar ve kurumlar hakkında bilgiyi aktarır. | X | |||||
7 | Banka ve sigorta sektöründe faaliyet gösteren kurumlarda gerçekleştirilen işlemlere ait muhasebe kayıtlarını gösterir. | X | |||||
8 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
9 | Sektörde ortaya çıkabilecek risk türlerini ve riskten korunma yöntemlerini açıklar. | X | |||||
10 | Bankacılık ve sigortacılık için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | X | |||||
11 | Bankacılık ve sigortacılık alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular. | X | |||||
12 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir | X | |||||
13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
14 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
16 | Bankacılık ve sigortacılığa dair temel verileri yorumlar, riskleri tanır, sorunları tanımlar ve çözüm önerisi getirir. | X | |||||
17 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
18 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X |