Bu dersin temel amacı, öğrencilerin alanları ile ilgili deneyim kazanmalarını sağlamak, öğrenim süreleri içinde kazandıkları bilgi ve deneyimlerini pekiştirme imkânı yaratmak, işyerlerindeki organizasyon yapısını tanıtmak ve iş disiplini kazandırmak, istihdam edilebilirlik yeteneklerini geliştirme imkânı sunmak, mesleki uygulama yaptıkları kurumlarda takım ruhu içerisinde hareket ederek birlikte iş yapabilme alışkanlığı kazandırmak, sektörde yaşanan gelişmeleri takip edebilme imkânı vermek, kısa zamanda sektöre eleman kazandırma misyonu olan meslek yüksekokullarının mesleki uygulama sayesinde öğrencinin sektörle bağ kurmasının ve bu bağı mezuniyet sonrasında devam ettirmesinin önünü açmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Üniversite eğitiminde edindiği teorik bilgilerin pratikteki yansımalarını değerlendirebilecektir.
10, 6
E
2. Edindiği bilgileri çalıştığı kurumdaki amirlerine resmi bir rapor halinde sunabilecektir.
16, 6
E
3. Uygulamada karşılaşılan problemlerin çözümü için tek başına veya takım halinde seçenekler üretebilecektir.
10, 16, 6
E
4. Staj yapılan kurum/firmadaki birimler arasındaki ilişkileri tanımlayabilecektir.
10, 16, 6
E
5. Üniversite eğitiminde verilmeyen yeni bilgi/becerileri staj döneminde kazanabilecektir.
16, 6, 9
E
6. Resmi iletişimde deneyim kazanır.
6
E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması
2
Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması
3
Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması
4
Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması
5
Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması
6
Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması
7
Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması
8
Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması
9
Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması
10
Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması
11
Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması
12
Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması
13
Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması
14
Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması
Kaynak
İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Uygulamalı Eğitimler Yönergesi
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Bankacılık ve sigortacılık ile ilgili bilinmesi gereken temel kavram ve uygulama bilgisini tanımlar.
X
2
Sektörle ilgili uygulamada gerçekleştirilen güncel bilgileri kaydeder.
X
3
Uluslararası Bankacılık ve Finans uygulamalarında temel kavram bilgilerini listeler.
X
4
Banka ve sigorta işlemleri ile ilgili izlenecek usul ve esasları açıklar.
X
5
Finansal piyasalar ve kurumlar hakkında bilgiyi aktarır.
X
6
Banka ve sigorta sektöründe faaliyet gösteren kurumlarda gerçekleştirilen işlemlere ait muhasebe kayıtlarını gösterir.
X
7
Her iki sektörde hizmet alan ve hizmet veren taraflarla ilgili oluşabilecek riski rasyonel bir şekilde saptar.
X
8
Sektörde ortaya çıkabilecek risk türlerini ve riskten korunma yöntemlerini açıklar.
X
9
Bankacılık ve sigortacılık alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular.
X
10
Yaşam boyu öğrenme tutumu çerçevesinde, sektördeki değişime adapte olması gerektiği bilincine sahiptir.
X
11
Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri paydaş kişi ve kurumları bilgilendirmede kullanır
X
12
Çalıştığı alanda sosyal sorumluluk ile ilgili proje gerçekleştirir.
X
13
Meslektaşlarıyla iletişiminde ve müşteri ilişkilerinde meslek etik kurallarını uygular.
X
14
Bankacılık ve sigortacılık alanıyla ilgili edinmiş olduğu bilgiyi çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
15
Sektörde ortaya çıkabilecek asimetrik bilgi sorunlarını ve bunun önlenmesi için alınması gereken tedbirleri gösterir.
X
Değerlendirme Sistemi
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
1
9
9
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
20
20
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
3
36
108
Proje Sunumu / Seminer
1
10
10
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
36
36
Performans Görevi, Bakım Planı
1
5
5
Toplam İş Yükü (Saat)
230
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(230/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
MESLEKİ EĞİTİM II
BNK2213515
Bahar Dönemi
3+18
7,5
8
Ders Programı
Cumartesi 07:00-07:45
Cumartesi 08:00-08:45
Cumartesi 09:00-09:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı, öğrencilerin alanları ile ilgili deneyim kazanmalarını sağlamak, öğrenim süreleri içinde kazandıkları bilgi ve deneyimlerini pekiştirme imkânı yaratmak, işyerlerindeki organizasyon yapısını tanıtmak ve iş disiplini kazandırmak, istihdam edilebilirlik yeteneklerini geliştirme imkânı sunmak, mesleki uygulama yaptıkları kurumlarda takım ruhu içerisinde hareket ederek birlikte iş yapabilme alışkanlığı kazandırmak, sektörde yaşanan gelişmeleri takip edebilme imkânı vermek, kısa zamanda sektöre eleman kazandırma misyonu olan meslek yüksekokullarının mesleki uygulama sayesinde öğrencinin sektörle bağ kurmasının ve bu bağı mezuniyet sonrasında devam ettirmesinin önünü açmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması,Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Üniversite eğitiminde edindiği teorik bilgilerin pratikteki yansımalarını değerlendirebilecektir.
10, 6
E
2. Edindiği bilgileri çalıştığı kurumdaki amirlerine resmi bir rapor halinde sunabilecektir.
16, 6
E
3. Uygulamada karşılaşılan problemlerin çözümü için tek başına veya takım halinde seçenekler üretebilecektir.
10, 16, 6
E
4. Staj yapılan kurum/firmadaki birimler arasındaki ilişkileri tanımlayabilecektir.
10, 16, 6
E
5. Üniversite eğitiminde verilmeyen yeni bilgi/becerileri staj döneminde kazanabilecektir.
16, 6, 9
E
6. Resmi iletişimde deneyim kazanır.
6
E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması
2
Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması
3
Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması
4
Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması
5
Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması
6
Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması
7
Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması
8
Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması
9
Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması
10
Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması
11
Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması
12
Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması
13
Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması
14
Mesleki eğitimin yerinde öğrenilmesi ve uygulanması
Kaynak
İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Uygulamalı Eğitimler Yönergesi
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Bankacılık ve sigortacılık ile ilgili bilinmesi gereken temel kavram ve uygulama bilgisini tanımlar.
X
2
Sektörle ilgili uygulamada gerçekleştirilen güncel bilgileri kaydeder.
X
3
Uluslararası Bankacılık ve Finans uygulamalarında temel kavram bilgilerini listeler.
X
4
Banka ve sigorta işlemleri ile ilgili izlenecek usul ve esasları açıklar.
X
5
Finansal piyasalar ve kurumlar hakkında bilgiyi aktarır.
X
6
Banka ve sigorta sektöründe faaliyet gösteren kurumlarda gerçekleştirilen işlemlere ait muhasebe kayıtlarını gösterir.
X
7
Her iki sektörde hizmet alan ve hizmet veren taraflarla ilgili oluşabilecek riski rasyonel bir şekilde saptar.
X
8
Sektörde ortaya çıkabilecek risk türlerini ve riskten korunma yöntemlerini açıklar.
X
9
Bankacılık ve sigortacılık alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular.
X
10
Yaşam boyu öğrenme tutumu çerçevesinde, sektördeki değişime adapte olması gerektiği bilincine sahiptir.
X
11
Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri paydaş kişi ve kurumları bilgilendirmede kullanır
X
12
Çalıştığı alanda sosyal sorumluluk ile ilgili proje gerçekleştirir.
X
13
Meslektaşlarıyla iletişiminde ve müşteri ilişkilerinde meslek etik kurallarını uygular.
X
14
Bankacılık ve sigortacılık alanıyla ilgili edinmiş olduğu bilgiyi çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
15
Sektörde ortaya çıkabilecek asimetrik bilgi sorunlarını ve bunun önlenmesi için alınması gereken tedbirleri gösterir.