Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İKTİSADA GİRİŞ I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, iktisat biliminin dayandığı temel ilkeleri ve bu ilkeler ışığında birey ve kurumların davranış ve karar alma süreçlerini açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ekonomiye Giriş,Piyasa Ekonomisine Genel Bir Bakış,Arz ve Talep,Esneklik ve Tüketici-Üretici Artığı,Devletin Piyasaya Müdahalesi,Tüketici Tercihi,Üretici Tercihi,Tam Rekabet Piyasası,Monopol Piyasası,Oligopol Piyasası ve Monopolcü Rekabet Piyasası,Dışsallıklar ve Piyasa Başarısızlıkları,Devletin Ekonomideki Rolü ve Kamusal Mallar,Faktör Piyasaları,Gelir Dağılımı ve Yoksulluk; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İktisat biliminin dayandığı temel ilkeleri sıralar. | 10, 16, 9 | A |
2. Ekonomide fiyat ve miktar oluşumunu açıklar. | 10, 16, 9 | A |
3. Tüketici ve firma davranışlarını çözümler | 10, 16, 9 | A |
4. Piyasaları değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
5. Gelir dağılımını ve faktör piyasalarını yorumlar | 10, 16, 9 | A |
6. Piyasalarla ilgili örnekler verir | 10, 12, 13, 16 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ekonomiye Giriş | |
2 | Piyasa Ekonomisine Genel Bir Bakış | |
3 | Arz ve Talep | |
4 | Esneklik ve Tüketici-Üretici Artığı | |
5 | Devletin Piyasaya Müdahalesi | |
6 | Tüketici Tercihi | |
7 | Üretici Tercihi | |
8 | Tam Rekabet Piyasası | |
9 | Monopol Piyasası | |
10 | Oligopol Piyasası ve Monopolcü Rekabet Piyasası | |
11 | Dışsallıklar ve Piyasa Başarısızlıkları | |
12 | Devletin Ekonomideki Rolü ve Kamusal Mallar | |
13 | Faktör Piyasaları | |
14 | Gelir Dağılımı ve Yoksulluk |
Kaynak |
Genel Ekonomi, Prof. Dr. Osman Orhan, Prof. Dr. Seyfettin Erdoğan, Umuttepe yayınları, 7. baskı, Kocaeli, 2013. Ertek, T. (2017). Temel Ekonomi Basından Örneklerle,(5. Baskı). Beta Basım Yayım, Ekim, İstanbul. |
Sharon M. Oster vd, Ekonominin İlkeleri, Palme Yayıncılık, Ankara, 2010. Dinler, Z. (2023). İktisada Giriş.(28. Baskı). Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bankacılık ve sigortacılık kavramlarını ve ilgili mevzuatı açıklar, sektöre yön veren kuruluşları tanır. | X | |||||
2 | Bankacılık ve sigortacılıktaki temel düzeydeki faaliyetleri gerçekleştirir, etkili iletişim kurar ve dijital araçları kullanır. | X | |||||
3 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
5 | Mal, hizmet ve hayat sigortaları poliçelerini açıklar ve düzenler. | ||||||
6 | Finansal piyasalar ve kurumlar hakkında bilgiyi aktarır. | X | |||||
7 | Banka ve sigorta sektöründe faaliyet gösteren kurumlarda gerçekleştirilen işlemlere ait muhasebe kayıtlarını gösterir. | ||||||
8 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
9 | Sektörde ortaya çıkabilecek risk türlerini ve riskten korunma yöntemlerini açıklar. | X | |||||
10 | Bankacılık ve sigortacılık için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | ||||||
11 | Bankacılık ve sigortacılık alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular. | X | |||||
12 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir | ||||||
13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
14 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
16 | Bankacılık ve sigortacılığa dair temel verileri yorumlar, riskleri tanır, sorunları tanımlar ve çözüm önerisi getirir. | X | |||||
17 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
18 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 12 | 12 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 12 | 1 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 12 | 1 | 12 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 119 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(119/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İKTİSADA GİRİŞ I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, iktisat biliminin dayandığı temel ilkeleri ve bu ilkeler ışığında birey ve kurumların davranış ve karar alma süreçlerini açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ekonomiye Giriş,Piyasa Ekonomisine Genel Bir Bakış,Arz ve Talep,Esneklik ve Tüketici-Üretici Artığı,Devletin Piyasaya Müdahalesi,Tüketici Tercihi,Üretici Tercihi,Tam Rekabet Piyasası,Monopol Piyasası,Oligopol Piyasası ve Monopolcü Rekabet Piyasası,Dışsallıklar ve Piyasa Başarısızlıkları,Devletin Ekonomideki Rolü ve Kamusal Mallar,Faktör Piyasaları,Gelir Dağılımı ve Yoksulluk; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İktisat biliminin dayandığı temel ilkeleri sıralar. | 10, 16, 9 | A |
2. Ekonomide fiyat ve miktar oluşumunu açıklar. | 10, 16, 9 | A |
3. Tüketici ve firma davranışlarını çözümler | 10, 16, 9 | A |
4. Piyasaları değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
5. Gelir dağılımını ve faktör piyasalarını yorumlar | 10, 16, 9 | A |
6. Piyasalarla ilgili örnekler verir | 10, 12, 13, 16 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ekonomiye Giriş | |
2 | Piyasa Ekonomisine Genel Bir Bakış | |
3 | Arz ve Talep | |
4 | Esneklik ve Tüketici-Üretici Artığı | |
5 | Devletin Piyasaya Müdahalesi | |
6 | Tüketici Tercihi | |
7 | Üretici Tercihi | |
8 | Tam Rekabet Piyasası | |
9 | Monopol Piyasası | |
10 | Oligopol Piyasası ve Monopolcü Rekabet Piyasası | |
11 | Dışsallıklar ve Piyasa Başarısızlıkları | |
12 | Devletin Ekonomideki Rolü ve Kamusal Mallar | |
13 | Faktör Piyasaları | |
14 | Gelir Dağılımı ve Yoksulluk |
Kaynak |
Genel Ekonomi, Prof. Dr. Osman Orhan, Prof. Dr. Seyfettin Erdoğan, Umuttepe yayınları, 7. baskı, Kocaeli, 2013. Ertek, T. (2017). Temel Ekonomi Basından Örneklerle,(5. Baskı). Beta Basım Yayım, Ekim, İstanbul. |
Sharon M. Oster vd, Ekonominin İlkeleri, Palme Yayıncılık, Ankara, 2010. Dinler, Z. (2023). İktisada Giriş.(28. Baskı). Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bankacılık ve sigortacılık kavramlarını ve ilgili mevzuatı açıklar, sektöre yön veren kuruluşları tanır. | X | |||||
2 | Bankacılık ve sigortacılıktaki temel düzeydeki faaliyetleri gerçekleştirir, etkili iletişim kurar ve dijital araçları kullanır. | X | |||||
3 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
5 | Mal, hizmet ve hayat sigortaları poliçelerini açıklar ve düzenler. | ||||||
6 | Finansal piyasalar ve kurumlar hakkında bilgiyi aktarır. | X | |||||
7 | Banka ve sigorta sektöründe faaliyet gösteren kurumlarda gerçekleştirilen işlemlere ait muhasebe kayıtlarını gösterir. | ||||||
8 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
9 | Sektörde ortaya çıkabilecek risk türlerini ve riskten korunma yöntemlerini açıklar. | X | |||||
10 | Bankacılık ve sigortacılık için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | ||||||
11 | Bankacılık ve sigortacılık alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular. | X | |||||
12 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir | ||||||
13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
14 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
16 | Bankacılık ve sigortacılığa dair temel verileri yorumlar, riskleri tanır, sorunları tanımlar ve çözüm önerisi getirir. | X | |||||
17 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
18 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |