Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BANKA MUHASEBESİNE GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Numan ÖZAKPINAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İpek YAYLALI, Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sektörde faaliyet gösteren banka veya diğer mali kuruluşların muhasebe departmanlarının ihtiyacını karşılayacak, bankacılık muhasebesindeki temel bilgilerin ve belgelerin değerlendirilebilmesi, meslek ile ilgili mevzuatın takip edilebilmesi, banka muhasebe kayıtlarını oluşturabilme yeteneğine sahip meslek elemanı olma becerilerinin kazanılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Kavramlar ve Bankacılık Hesap Planı,Dönen Değerler,Krediler,Yatırım Amaçlı Değerler ve Diğer Aktifler,Mevduatlar,Mevduatlar,Diğer Yabancı Kaynaklar,Diğer Yabancı Kaynaklar,Özkaynaklar,Özkaynaklar,Faiz Gelirleri ve Faiz Giderleri,Faiz Gelirleri ve Faiz Giderleri,Faiz Dışı Gelirler ve Giderler,Bilanço Dışı Hesaplar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bankalarda yapılan işlemlerin muhasebeleştirebilecektir | 13, 16, 9 | A |
2. Bankalara özgü tekdüzen hesap planını tanıyacaktır | 13, 16, 9 | A |
3. Bankacılık işlemlerini tanımlayacaktır | 13, 16, 9 | A |
4. Banka muhasebe uygulamalarını kavrayacaktır | 13, 16, 9 | A |
5. Bankalara özgü finansal raporları analiz edecektir | 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar ve Bankacılık Hesap Planı | |
2 | Dönen Değerler | |
3 | Krediler | |
4 | Yatırım Amaçlı Değerler ve Diğer Aktifler | |
5 | Mevduatlar | |
6 | Mevduatlar | |
7 | Diğer Yabancı Kaynaklar | |
8 | Diğer Yabancı Kaynaklar | |
9 | Özkaynaklar | |
10 | Özkaynaklar | |
11 | Faiz Gelirleri ve Faiz Giderleri | |
12 | Faiz Gelirleri ve Faiz Giderleri | |
13 | Faiz Dışı Gelirler ve Giderler | |
14 | Bilanço Dışı Hesaplar |
Kaynak |
Öğretim Görevlisi Ders Notları |
Banka Muhasebesi Prof.Dr.Mehmet Hasan Eken Dr.Hüseyin Selimler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bankacılık ve sigortacılık kavramlarını ve ilgili mevzuatı açıklar, sektöre yön veren kuruluşları tanır. | X | |||||
2 | Bankacılık ve sigortacılıktaki temel düzeydeki faaliyetleri gerçekleştirir, etkili iletişim kurar ve dijital araçları kullanır. | X | |||||
3 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
5 | Mal, hizmet ve hayat sigortaları poliçelerini açıklar ve düzenler. | X | |||||
6 | Finansal piyasalar ve kurumlar hakkında bilgiyi aktarır. | X | |||||
7 | Banka ve sigorta sektöründe faaliyet gösteren kurumlarda gerçekleştirilen işlemlere ait muhasebe kayıtlarını gösterir. | X | |||||
8 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
9 | Sektörde ortaya çıkabilecek risk türlerini ve riskten korunma yöntemlerini açıklar. | X | |||||
10 | Bankacılık ve sigortacılık için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | ||||||
11 | Bankacılık ve sigortacılık alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular. | ||||||
12 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir | ||||||
13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
14 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
16 | Bankacılık ve sigortacılığa dair temel verileri yorumlar, riskleri tanır, sorunları tanımlar ve çözüm önerisi getirir. | X | |||||
17 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
18 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 10 | 1 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 97 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(97/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BANKA MUHASEBESİNE GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Numan ÖZAKPINAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İpek YAYLALI, Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sektörde faaliyet gösteren banka veya diğer mali kuruluşların muhasebe departmanlarının ihtiyacını karşılayacak, bankacılık muhasebesindeki temel bilgilerin ve belgelerin değerlendirilebilmesi, meslek ile ilgili mevzuatın takip edilebilmesi, banka muhasebe kayıtlarını oluşturabilme yeteneğine sahip meslek elemanı olma becerilerinin kazanılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Kavramlar ve Bankacılık Hesap Planı,Dönen Değerler,Krediler,Yatırım Amaçlı Değerler ve Diğer Aktifler,Mevduatlar,Mevduatlar,Diğer Yabancı Kaynaklar,Diğer Yabancı Kaynaklar,Özkaynaklar,Özkaynaklar,Faiz Gelirleri ve Faiz Giderleri,Faiz Gelirleri ve Faiz Giderleri,Faiz Dışı Gelirler ve Giderler,Bilanço Dışı Hesaplar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bankalarda yapılan işlemlerin muhasebeleştirebilecektir | 13, 16, 9 | A |
2. Bankalara özgü tekdüzen hesap planını tanıyacaktır | 13, 16, 9 | A |
3. Bankacılık işlemlerini tanımlayacaktır | 13, 16, 9 | A |
4. Banka muhasebe uygulamalarını kavrayacaktır | 13, 16, 9 | A |
5. Bankalara özgü finansal raporları analiz edecektir | 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar ve Bankacılık Hesap Planı | |
2 | Dönen Değerler | |
3 | Krediler | |
4 | Yatırım Amaçlı Değerler ve Diğer Aktifler | |
5 | Mevduatlar | |
6 | Mevduatlar | |
7 | Diğer Yabancı Kaynaklar | |
8 | Diğer Yabancı Kaynaklar | |
9 | Özkaynaklar | |
10 | Özkaynaklar | |
11 | Faiz Gelirleri ve Faiz Giderleri | |
12 | Faiz Gelirleri ve Faiz Giderleri | |
13 | Faiz Dışı Gelirler ve Giderler | |
14 | Bilanço Dışı Hesaplar |
Kaynak |
Öğretim Görevlisi Ders Notları |
Banka Muhasebesi Prof.Dr.Mehmet Hasan Eken Dr.Hüseyin Selimler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bankacılık ve sigortacılık kavramlarını ve ilgili mevzuatı açıklar, sektöre yön veren kuruluşları tanır. | X | |||||
2 | Bankacılık ve sigortacılıktaki temel düzeydeki faaliyetleri gerçekleştirir, etkili iletişim kurar ve dijital araçları kullanır. | X | |||||
3 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
5 | Mal, hizmet ve hayat sigortaları poliçelerini açıklar ve düzenler. | X | |||||
6 | Finansal piyasalar ve kurumlar hakkında bilgiyi aktarır. | X | |||||
7 | Banka ve sigorta sektöründe faaliyet gösteren kurumlarda gerçekleştirilen işlemlere ait muhasebe kayıtlarını gösterir. | X | |||||
8 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
9 | Sektörde ortaya çıkabilecek risk türlerini ve riskten korunma yöntemlerini açıklar. | X | |||||
10 | Bankacılık ve sigortacılık için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | ||||||
11 | Bankacılık ve sigortacılık alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular. | ||||||
12 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir | ||||||
13 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
14 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
15 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
16 | Bankacılık ve sigortacılığa dair temel verileri yorumlar, riskleri tanır, sorunları tanımlar ve çözüm önerisi getirir. | X | |||||
17 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
18 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |