Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TÜRK DİLİ I | TDL2110200 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY, Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN |
Dersin Yardımcıları | Okutman Mukadder Gezen |
Dersin Amacı | Yerli ve yabancı öğrencilerin Türk Diliyle ilgili eksikliklerini gidermek, Türkçeyi güzel kullanan yazarlardan örnek metinlerle yazılı ve sözlü anlatımlarını geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dilin Tanımı ve İşlevi,Türk Dili'nin Tarihi Dönemleri,Yeryüzündeki Diller,Türkçe'nin Tarihi Süreçte Gelişen Kolları,Yazılı Anlatım: Kompozisyon,Türk Dili'nin Bugünkü Durumu ve Yayılma Alanları,Eski Türk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri,Konuşma Dili - Yazı Dili,"Türkçe Zengin Bir Dil midir?",Türklerin Kullandığı Alfabeler,Ses ve Ses Olayları,Başlıca Yazım Kuralları,Şekil Bilgisi,Yeni Türk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini öğrenerek, yeryüzündeki yayılma alanını tanımlar. | 37, 9 | C |
2. Dilin tanımı ve fonksiyonunu örneklerle kavrar. | 37, 9 | C |
3. Dilin milletlerin hayatındaki önemini vurgulayan yazıları araştırır. | 37, 9 | C |
4. Türkçe'nin dünya dilleri arasındaki dağılışını gözlemler. | 37, 9 | C |
5. Türkçe'nin tarihi devrelerini tartışır. | 37, 9 | C |
6. Türkçeyi doğru konuşur. | 37, 9 | C |
7. Zengin bir kelime hazinesine sahip olmanın yararlarını kavrar. | 37, 9 | C |
8. Türkçe 'de yapılan dil yanlışlarının sebepleri hakkında bilgi sahibi olur. | 37, 9 | C |
9. Dil bozulması hakkında sorgulama yapar. | 37, 9 | C |
10. Türkçenin başka dillere etkisini araştırır. | 37, 9 | C |
11. Yabancı dillerin Türkçe 'ye etkisi hakkında fikir yürütür. | 37, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dilin Tanımı ve İşlevi | 1, 2, 3, 4, 5 |
2 | Türk Dili'nin Tarihi Dönemleri | 1, 2, 3, 4, 5 |
3 | Yeryüzündeki Diller | 1, 2, 3, 4, 5 |
4 | Türkçe'nin Tarihi Süreçte Gelişen Kolları | 1, 2, 3, 4, 5 |
5 | Yazılı Anlatım: Kompozisyon | 1, 2, 3, 4, 5 |
6 | Türk Dili'nin Bugünkü Durumu ve Yayılma Alanları | 1, 2, 3, 4, 5 |
7 | Eski Türk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri | 1, 2, 3, 4, 5 |
8 | Konuşma Dili - Yazı Dili | 1, 2, 3, 4, 5 |
9 | "Türkçe Zengin Bir Dil midir?" | 1, 2, 3, 4, 5 |
10 | Türklerin Kullandığı Alfabeler | 1, 2, 3, 4, 5 |
11 | Ses ve Ses Olayları | 1, 2, 3, 4, 5 |
12 | Başlıca Yazım Kuralları | 1, 2, 3, 4, 5 |
13 | Şekil Bilgisi | 1, 2, 3, 4, 5 |
14 | Yeni Türk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri | 1, 2, 3, 4, 5 |
Kaynak |
1. Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, İstanbul 1986.
2. Rekin Ertem-İsa Kocakaplan, Üniversitelerde Türk Dili ve Kompozisyon, Istanbul 2010.
3. Yakup Karsoy v.dğr. Üniversiteler için Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Konya 2009.
4.Yakup Yılmaz, Türkçede Dil Yanlışları,istanbul 2010.
5.Leyla Karahan, Türkçede Söz Dizimi, Ankara 1999. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bankacılık ve sigortacılık ile ilgili bilinmesi gereken temel kavram ve uygulama bilgisini tanımlar. | | | X | | |
2 | Sektörle ilgili uygulamada gerçekleştirilen güncel bilgileri kaydeder. | | X | | | |
3 | Uluslararası Bankacılık ve Finans uygulamalarında temel kavram bilgilerini listeler. | | X | | | |
4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur | | | | | |
5 | Banka ve sigorta işlemleri ile ilgili izlenecek usul ve esasları açıklar. | | X | | | |
6 | Finansal piyasalar ve kurumlar hakkında bilgiyi aktarır. | | X | | | |
7 | Banka ve sigorta sektöründe faaliyet gösteren kurumlarda gerçekleştirilen işlemlere ait muhasebe kayıtlarını gösterir. | | X | | | |
8 | Her iki sektörde hizmet alan ve hizmet veren taraflarla ilgili oluşabilecek riski rasyonel bir şekilde saptar. | | X | | | |
9 | Sektörde ortaya çıkabilecek risk türlerini ve riskten korunma yöntemlerini açıklar. | | X | | | |
11 | Bankacılık ve sigortacılık için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | | | | | |
12 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla
değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir | | | | | |
12 | Bankacılık ve sigortacılık alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular. | | | X | | |
13 | Yaşam boyu öğrenme tutumu çerçevesinde, sektördeki değişime adapte olması gerektiği bilincine sahiptir. | | X | | | |
16 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri paydaş kişi ve kurumları bilgilendirmede kullanır | X | | | | |
17 | Çalıştığı alanda sosyal sorumluluk ile ilgili proje gerçekleştirir. | | | X | | |
17 | Bankacılık ve sigortacılık alanıyla ilgili edinmiş olduğu bilgiyi çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | | X | | | |
18 | Sektörde ortaya çıkabilecek asimetrik bilgi sorunlarını ve bunun önlenmesi için alınması gereken tedbirleri gösterir. | | X | | | |
18 | Meslektaşlarıyla iletişiminde ve müşteri ilişkilerinde meslek etik kurallarını uygular. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 20 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 80 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 5 | 5 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 9 | 9 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 48 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TÜRK DİLİ I | TDL2110200 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY, Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN |
Dersin Yardımcıları | Okutman Mukadder Gezen |
Dersin Amacı | Yerli ve yabancı öğrencilerin Türk Diliyle ilgili eksikliklerini gidermek, Türkçeyi güzel kullanan yazarlardan örnek metinlerle yazılı ve sözlü anlatımlarını geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dilin Tanımı ve İşlevi,Türk Dili'nin Tarihi Dönemleri,Yeryüzündeki Diller,Türkçe'nin Tarihi Süreçte Gelişen Kolları,Yazılı Anlatım: Kompozisyon,Türk Dili'nin Bugünkü Durumu ve Yayılma Alanları,Eski Türk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri,Konuşma Dili - Yazı Dili,"Türkçe Zengin Bir Dil midir?",Türklerin Kullandığı Alfabeler,Ses ve Ses Olayları,Başlıca Yazım Kuralları,Şekil Bilgisi,Yeni Türk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini öğrenerek, yeryüzündeki yayılma alanını tanımlar. | 37, 9 | C |
2. Dilin tanımı ve fonksiyonunu örneklerle kavrar. | 37, 9 | C |
3. Dilin milletlerin hayatındaki önemini vurgulayan yazıları araştırır. | 37, 9 | C |
4. Türkçe'nin dünya dilleri arasındaki dağılışını gözlemler. | 37, 9 | C |
5. Türkçe'nin tarihi devrelerini tartışır. | 37, 9 | C |
6. Türkçeyi doğru konuşur. | 37, 9 | C |
7. Zengin bir kelime hazinesine sahip olmanın yararlarını kavrar. | 37, 9 | C |
8. Türkçe 'de yapılan dil yanlışlarının sebepleri hakkında bilgi sahibi olur. | 37, 9 | C |
9. Dil bozulması hakkında sorgulama yapar. | 37, 9 | C |
10. Türkçenin başka dillere etkisini araştırır. | 37, 9 | C |
11. Yabancı dillerin Türkçe 'ye etkisi hakkında fikir yürütür. | 37, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dilin Tanımı ve İşlevi | 1, 2, 3, 4, 5 |
2 | Türk Dili'nin Tarihi Dönemleri | 1, 2, 3, 4, 5 |
3 | Yeryüzündeki Diller | 1, 2, 3, 4, 5 |
4 | Türkçe'nin Tarihi Süreçte Gelişen Kolları | 1, 2, 3, 4, 5 |
5 | Yazılı Anlatım: Kompozisyon | 1, 2, 3, 4, 5 |
6 | Türk Dili'nin Bugünkü Durumu ve Yayılma Alanları | 1, 2, 3, 4, 5 |
7 | Eski Türk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri | 1, 2, 3, 4, 5 |
8 | Konuşma Dili - Yazı Dili | 1, 2, 3, 4, 5 |
9 | "Türkçe Zengin Bir Dil midir?" | 1, 2, 3, 4, 5 |
10 | Türklerin Kullandığı Alfabeler | 1, 2, 3, 4, 5 |
11 | Ses ve Ses Olayları | 1, 2, 3, 4, 5 |
12 | Başlıca Yazım Kuralları | 1, 2, 3, 4, 5 |
13 | Şekil Bilgisi | 1, 2, 3, 4, 5 |
14 | Yeni Türk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri | 1, 2, 3, 4, 5 |
Kaynak |
1. Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, İstanbul 1986.
2. Rekin Ertem-İsa Kocakaplan, Üniversitelerde Türk Dili ve Kompozisyon, Istanbul 2010.
3. Yakup Karsoy v.dğr. Üniversiteler için Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Konya 2009.
4.Yakup Yılmaz, Türkçede Dil Yanlışları,istanbul 2010.
5.Leyla Karahan, Türkçede Söz Dizimi, Ankara 1999. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bankacılık ve sigortacılık ile ilgili bilinmesi gereken temel kavram ve uygulama bilgisini tanımlar. | | | X | | |
2 | Sektörle ilgili uygulamada gerçekleştirilen güncel bilgileri kaydeder. | | X | | | |
3 | Uluslararası Bankacılık ve Finans uygulamalarında temel kavram bilgilerini listeler. | | X | | | |
4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur | | | | | |
5 | Banka ve sigorta işlemleri ile ilgili izlenecek usul ve esasları açıklar. | | X | | | |
6 | Finansal piyasalar ve kurumlar hakkında bilgiyi aktarır. | | X | | | |
7 | Banka ve sigorta sektöründe faaliyet gösteren kurumlarda gerçekleştirilen işlemlere ait muhasebe kayıtlarını gösterir. | | X | | | |
8 | Her iki sektörde hizmet alan ve hizmet veren taraflarla ilgili oluşabilecek riski rasyonel bir şekilde saptar. | | X | | | |
9 | Sektörde ortaya çıkabilecek risk türlerini ve riskten korunma yöntemlerini açıklar. | | X | | | |
11 | Bankacılık ve sigortacılık için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | | | | | |
12 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla
değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir | | | | | |
12 | Bankacılık ve sigortacılık alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular. | | | X | | |
13 | Yaşam boyu öğrenme tutumu çerçevesinde, sektördeki değişime adapte olması gerektiği bilincine sahiptir. | | X | | | |
16 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri paydaş kişi ve kurumları bilgilendirmede kullanır | X | | | | |
17 | Çalıştığı alanda sosyal sorumluluk ile ilgili proje gerçekleştirir. | | | X | | |
17 | Bankacılık ve sigortacılık alanıyla ilgili edinmiş olduğu bilgiyi çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | | X | | | |
18 | Sektörde ortaya çıkabilecek asimetrik bilgi sorunlarını ve bunun önlenmesi için alınması gereken tedbirleri gösterir. | | X | | | |
18 | Meslektaşlarıyla iletişiminde ve müşteri ilişkilerinde meslek etik kurallarını uygular. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 20 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 80 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:36Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:37