Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEMEL KLİNİK BİYOKİMYA | TLT2218080 | Bahar Dönemi | 2+4 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Neziha HACIHASANOĞLU ÇAKMAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Neziha HACIHASANOĞLU ÇAKMAK |
Dersin Yardımcıları |
- |
Dersin Amacı | Klinik Biyokimya laboratuvarındaki uygulamalarda yetkin teknisyenler yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kan Analizleri (I),Kan Analizleri (II),Kan analizleri (III),Vücut sıvıları Analizleri (I),Vücut Sıvıları Analizleri (II),Enzim Analizleri,Plazma Proteinleri,Karaciğer Fonksiyon Testleri,Böbrek Fonksiyon Testleri,Pankreas Fonksiyon Testleri,İdrar Analizleri (I),İdrar Analizleri (II),Üriner Sistem Taşları Analizleri,Kanser Markırları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Laboratuvar ölçüm metodlarını tanımlar.
| 16, 6, 9 | A, C |
Numune kabülü, numune alma yöntemleri, numune saklama koşullarını özetler. | 16, 6, 9 | A, C |
Kan analizleri, idrar analizleri, karaciğer, pankreas ve böbrek fonksiyon testlerinin nasıl yapıldığını aktarır. | 16, 6, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kan Analizleri (I) | İlgili kaynağın ilgili bölümü |
2 | Kan Analizleri (II) | İlgili kaynağın ilgili bölümü |
3 | Kan analizleri (III) | İlgili kaynağın ilgili bölümü |
4 | Vücut sıvıları Analizleri (I) | İlgili kaynağın ilgili bölümü |
5 | Vücut Sıvıları Analizleri (II) | İlgili kaynağın ilgili bölümü |
6 | Enzim Analizleri | İlgili kaynağın ilgili bölümü |
7 | Plazma Proteinleri | İlgili kaynağın ilgili bölümü |
8 | Karaciğer Fonksiyon Testleri | İlgili kaynağın ilgili bölümü |
9 | Böbrek Fonksiyon Testleri | İlgili kaynağın ilgili bölümü |
10 | Pankreas Fonksiyon Testleri | İlgili kaynağın ilgili bölümü |
11 | İdrar Analizleri (I) | İlgili kaynağın ilgili bölümü |
12 | İdrar Analizleri (II) | İlgili kaynağın ilgili bölümü |
13 | Üriner Sistem Taşları Analizleri | İlgili kaynağın ilgili bölümü |
14 | Kanser Markırları | İlgili kaynağın ilgili bölümü |
Kaynak |
Sağlık Bilimleri için Biyokimya ( Dr. Öğr. Üyesi Neziha HACIHASANOĞLU ÇAKMAK) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programı ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | Tıbbi laboratuvar Teknikleri programı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | X | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | X | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 6 | 84 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 42 | 42 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 165 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(165/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEMEL KLİNİK BİYOKİMYA | TLT2218080 | Bahar Dönemi | 2+4 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Neziha HACIHASANOĞLU ÇAKMAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Neziha HACIHASANOĞLU ÇAKMAK |
Dersin Yardımcıları |
- |
Dersin Amacı | Klinik Biyokimya laboratuvarındaki uygulamalarda yetkin teknisyenler yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kan Analizleri (I),Kan Analizleri (II),Kan analizleri (III),Vücut sıvıları Analizleri (I),Vücut Sıvıları Analizleri (II),Enzim Analizleri,Plazma Proteinleri,Karaciğer Fonksiyon Testleri,Böbrek Fonksiyon Testleri,Pankreas Fonksiyon Testleri,İdrar Analizleri (I),İdrar Analizleri (II),Üriner Sistem Taşları Analizleri,Kanser Markırları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Laboratuvar ölçüm metodlarını tanımlar.
| 16, 6, 9 | A, C |
Numune kabülü, numune alma yöntemleri, numune saklama koşullarını özetler. | 16, 6, 9 | A, C |
Kan analizleri, idrar analizleri, karaciğer, pankreas ve böbrek fonksiyon testlerinin nasıl yapıldığını aktarır. | 16, 6, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kan Analizleri (I) | İlgili kaynağın ilgili bölümü |
2 | Kan Analizleri (II) | İlgili kaynağın ilgili bölümü |
3 | Kan analizleri (III) | İlgili kaynağın ilgili bölümü |
4 | Vücut sıvıları Analizleri (I) | İlgili kaynağın ilgili bölümü |
5 | Vücut Sıvıları Analizleri (II) | İlgili kaynağın ilgili bölümü |
6 | Enzim Analizleri | İlgili kaynağın ilgili bölümü |
7 | Plazma Proteinleri | İlgili kaynağın ilgili bölümü |
8 | Karaciğer Fonksiyon Testleri | İlgili kaynağın ilgili bölümü |
9 | Böbrek Fonksiyon Testleri | İlgili kaynağın ilgili bölümü |
10 | Pankreas Fonksiyon Testleri | İlgili kaynağın ilgili bölümü |
11 | İdrar Analizleri (I) | İlgili kaynağın ilgili bölümü |
12 | İdrar Analizleri (II) | İlgili kaynağın ilgili bölümü |
13 | Üriner Sistem Taşları Analizleri | İlgili kaynağın ilgili bölümü |
14 | Kanser Markırları | İlgili kaynağın ilgili bölümü |
Kaynak |
Sağlık Bilimleri için Biyokimya ( Dr. Öğr. Üyesi Neziha HACIHASANOĞLU ÇAKMAK) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programı ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | Tıbbi laboratuvar Teknikleri programı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | X | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | X | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:08Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:09