Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÜNCEL KİMYASALLAR VE İLAÇLAR | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ümit Can ERİM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ümit Can ERİM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık bilimleri ve kimya alanlarında insanlık ve bilim tarihini değiştiren, bazı, ilaç, biyolojik makromolekül, kimyasal ara ürün veya benzeri seçilmiş yapıların, keşiflerinden başlayarak özellik, önem ve fonksiyonları hakkında genel bilgilerin vurgulanması ve aktarılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Atomlar, moleküller, sentez ve hayatımızdaki kimyasalların önemi,2. Ürik asit, asetik asit, glukoz, aspirin, kafur, terpineol, tropinon,3. Haemin, kinin, morfin,4. Steroidler ve doğum kontrol,5. Striknin, penisilin ve antibiyotikler I,6. Antibiyotikler II,7. Prostoglandinler, lökotrienler ve analjezikler,8. Vitaminler ve beslenme destekleri,9. Fitoterapötikler,10. Santral Sinir Sistemi depresanları, stimülanları ve bağımlılık,11. Taxol, amfoterisin, siklosporin ve kanser ilaçları,12. Nükleik asitler ve enzimler,13. Sunum,14. Sunum; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kimyasalların hayatın her alanında gösterdikleri fonksiyonları ve önemini ifade edebilecektir. | 1, 12, 2 | A |
2. Mesleki alanında kullandığı kimyasal yapıları tanıyabilecektir. | 1, 12, 2 | A |
3. Kimyasal yapıları adlandırabilecektir. | 1, 2, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. Atomlar, moleküller, sentez ve hayatımızdaki kimyasalların önemi | Sunumlar |
2 | 2. Ürik asit, asetik asit, glukoz, aspirin, kafur, terpineol, tropinon | Sunumlar |
3 | 3. Haemin, kinin, morfin | Sunumlar |
4 | 4. Steroidler ve doğum kontrol | Sunumlar |
5 | 5. Striknin, penisilin ve antibiyotikler I | Sunumlar |
6 | 6. Antibiyotikler II | Sunumlar |
7 | 7. Prostoglandinler, lökotrienler ve analjezikler | Sunumlar |
8 | 8. Vitaminler ve beslenme destekleri | Sunumlar |
9 | 9. Fitoterapötikler | Sunumlar |
10 | 10. Santral Sinir Sistemi depresanları, stimülanları ve bağımlılık | Sunumlar |
11 | 11. Taxol, amfoterisin, siklosporin ve kanser ilaçları | Sunumlar |
12 | 12. Nükleik asitler ve enzimler | Sunumlar |
13 | 13. Sunum | Sunumlar |
14 | 14. Sunum | Sunumlar |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
Molecules That Changed The World, K. C. Nicolaou, T. Montagnon, Wiley Publications, 2008 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |