Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜKETİCİ MEMNUNİYETİ VE KALİTE-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Neziha HACIHASANOĞLU ÇAKMAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOptisyenlik müesseselerini koruyucu görüş sağlığı kapsamında göz ve görüş giyiminde sağlık, estetik, moda gibi ihtiyaçlarını karşılamak üzere hizmet almaya gelen nihai tüketicilerin güzel görme ve güzel görünme beklentilerini ve memnuniyetlerini en üst düzeyde karşılama becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim Becerileri ve Beden Dili,Tüketici Farklılıkları Analizi ve Stratejik Çözümler,Birden fazla tüketiciye hizmet verme becerileri,Tüketicinin karşılanması ve empati kurma,Reçetenin değerlendirilmesi ve ihtiyaç analizi,Müessesede satışa sunulan markalar ve özellikleri hakkında bilgi edinme,Tüketicinin yüz hatlarına ve reçete diyoptrilerine uygun çerçeve önerimi ve seçimi,Tüketiciye seçilmiş çerçeveye, kullanım koşullarına uygun cam niteliklerinin değerlendirilmesi ve önerimi,Tüketicinin yaşam konforu ve görüş konforu konularında ihtiyaç göz önünde bulundurularak ek ürün önerimi,Tüketiciye seçimi yapılmış çerçevenin yüzde ayarlanması ve ölçülerinin alınması,Tüketiciye hazırlanan görme gereçlerinin garanti koşulları ve kullanma klavuzu anlatılarak teslim edilmesi,Tüketici memnuniyeti kapsamında satış sonrası hizmetler,Tüketici memnuniyeti kapsamında garanti süresi, tamir ve yedek parça temini,Tüketici memnuniyeti ve şikayetleri analizi ve çözüm becerileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Optisyenlik müesseselerinde nihai tüketicilere karşı iletişim becerilerini geliştirerek kişiye özel çerçeve seçimini ve kullanma koşullarına uygun optik cam tavsiyesinde bulunarak hizmet kalitesini yükseltebilmek, optisyenlik müesseselerinde müracaat eden tüketici şikayetleri ve memnuniyetsizliklerine çözüm odaklı yaklaşılarak giderilmesini sağlamak17, 18, 37, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim Becerileri ve Beden Dili
2Tüketici Farklılıkları Analizi ve Stratejik Çözümler
3Birden fazla tüketiciye hizmet verme becerileri
4Tüketicinin karşılanması ve empati kurma
5Reçetenin değerlendirilmesi ve ihtiyaç analizi
6Müessesede satışa sunulan markalar ve özellikleri hakkında bilgi edinme
7Tüketicinin yüz hatlarına ve reçete diyoptrilerine uygun çerçeve önerimi ve seçimi
8Tüketiciye seçilmiş çerçeveye, kullanım koşullarına uygun cam niteliklerinin değerlendirilmesi ve önerimi
9Tüketicinin yaşam konforu ve görüş konforu konularında ihtiyaç göz önünde bulundurularak ek ürün önerimi
10Tüketiciye seçimi yapılmış çerçevenin yüzde ayarlanması ve ölçülerinin alınması
11Tüketiciye hazırlanan görme gereçlerinin garanti koşulları ve kullanma klavuzu anlatılarak teslim edilmesi
12Tüketici memnuniyeti kapsamında satış sonrası hizmetler
13Tüketici memnuniyeti kapsamında garanti süresi, tamir ve yedek parça temini
14Tüketici memnuniyeti ve şikayetleri analizi ve çözüm becerileri
Kaynak
Hocanın ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır.
4
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati224
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)4
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(4/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜKETİCİ MEMNUNİYETİ VE KALİTE-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Neziha HACIHASANOĞLU ÇAKMAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOptisyenlik müesseselerini koruyucu görüş sağlığı kapsamında göz ve görüş giyiminde sağlık, estetik, moda gibi ihtiyaçlarını karşılamak üzere hizmet almaya gelen nihai tüketicilerin güzel görme ve güzel görünme beklentilerini ve memnuniyetlerini en üst düzeyde karşılama becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim Becerileri ve Beden Dili,Tüketici Farklılıkları Analizi ve Stratejik Çözümler,Birden fazla tüketiciye hizmet verme becerileri,Tüketicinin karşılanması ve empati kurma,Reçetenin değerlendirilmesi ve ihtiyaç analizi,Müessesede satışa sunulan markalar ve özellikleri hakkında bilgi edinme,Tüketicinin yüz hatlarına ve reçete diyoptrilerine uygun çerçeve önerimi ve seçimi,Tüketiciye seçilmiş çerçeveye, kullanım koşullarına uygun cam niteliklerinin değerlendirilmesi ve önerimi,Tüketicinin yaşam konforu ve görüş konforu konularında ihtiyaç göz önünde bulundurularak ek ürün önerimi,Tüketiciye seçimi yapılmış çerçevenin yüzde ayarlanması ve ölçülerinin alınması,Tüketiciye hazırlanan görme gereçlerinin garanti koşulları ve kullanma klavuzu anlatılarak teslim edilmesi,Tüketici memnuniyeti kapsamında satış sonrası hizmetler,Tüketici memnuniyeti kapsamında garanti süresi, tamir ve yedek parça temini,Tüketici memnuniyeti ve şikayetleri analizi ve çözüm becerileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Optisyenlik müesseselerinde nihai tüketicilere karşı iletişim becerilerini geliştirerek kişiye özel çerçeve seçimini ve kullanma koşullarına uygun optik cam tavsiyesinde bulunarak hizmet kalitesini yükseltebilmek, optisyenlik müesseselerinde müracaat eden tüketici şikayetleri ve memnuniyetsizliklerine çözüm odaklı yaklaşılarak giderilmesini sağlamak17, 18, 37, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim Becerileri ve Beden Dili
2Tüketici Farklılıkları Analizi ve Stratejik Çözümler
3Birden fazla tüketiciye hizmet verme becerileri
4Tüketicinin karşılanması ve empati kurma
5Reçetenin değerlendirilmesi ve ihtiyaç analizi
6Müessesede satışa sunulan markalar ve özellikleri hakkında bilgi edinme
7Tüketicinin yüz hatlarına ve reçete diyoptrilerine uygun çerçeve önerimi ve seçimi
8Tüketiciye seçilmiş çerçeveye, kullanım koşullarına uygun cam niteliklerinin değerlendirilmesi ve önerimi
9Tüketicinin yaşam konforu ve görüş konforu konularında ihtiyaç göz önünde bulundurularak ek ürün önerimi
10Tüketiciye seçimi yapılmış çerçevenin yüzde ayarlanması ve ölçülerinin alınması
11Tüketiciye hazırlanan görme gereçlerinin garanti koşulları ve kullanma klavuzu anlatılarak teslim edilmesi
12Tüketici memnuniyeti kapsamında satış sonrası hizmetler
13Tüketici memnuniyeti kapsamında garanti süresi, tamir ve yedek parça temini
14Tüketici memnuniyeti ve şikayetleri analizi ve çözüm becerileri
Kaynak
Hocanın ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır.
4
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:43Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:45