Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
TÜKETİCİ MEMNUNİYETİ VE KALİTE 2+0 2 4
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler İletişim Becerileri
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üye. Neziha HACIHASANOĞLU ÇAKMAK
Dersi Verenler Öğr.Gör. Naz Esin BAŞKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Optisyenlik müesseselerini koruyucu görüş sağlığı kapsamında göz ve görüş giyiminde sağlık, estetik, moda gibi ihtiyaçlarını karşılamak üzere hizmet almaya gelen nihai tüketicilerin güzel görme ve güzel görünme beklentilerini ve memnuniyetlerini en üst düzeyde karşılama becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Bu ders; İletişim Becerileri ve Beden Dili,Tüketici Farklılıkları Analizi ve Stratejik Çözümler,Birden fazla tüketiciye hizmet verme becerileri,Tüketicinin karşılanması ve empati kurma,Reçetenin değerlendirilmesi ve ihtiyaç analizi,Müessesede satışa sunulan markalar ve özellikleri hakkında bilgi edinme,Tüketicinin yüz hatlarına ve reçete diyoptrilerine uygun çerçeve önerimi ve seçimi,Tüketiciye seçilmiş çerçeveye, kullanım koşullarına uygun cam niteliklerinin değerlendirilmesi ve önerimi,Tüketicinin yaşam konforu ve görüş konforu konularında ihtiyaç göz önünde bulundurularak ek ürün önerimi,Tüketiciye seçimi yapılmış çerçevenin yüzde ayarlanması ve ölçülerinin alınması,Tüketiciye hazırlanan görme gereçlerinin garanti koşulları ve kullanma klavuzu anlatılarak teslim edilmesi,Tüketici memnuniyeti kapsamında satış sonrası hizmetler,Tüketici memnuniyeti kapsamında garanti süresi, tamir ve yedek parça temini,Tüketici memnuniyeti ve şikayetleri analizi ve çözüm becerileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Optisyenlik müesseselerinde nihai tüketicilere karşı iletişim becerilerini geliştirerek kişiye özel çerçeve seçimini ve kullanma koşullarına uygun optik cam tavsiyesinde bulunarak hizmet kalitesini yükseltebilmek, optisyenlik müesseselerinde müracaat eden tüketici şikayetleri ve memnuniyetsizliklerine çözüm odaklı yaklaşılarak giderilmesini sağlamak 1, 11, 13, 21, 4 A
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 11: Seminer, 13: Deney / Laboratuvar, 21: Video, 4: Alıştırma ve Uygulama
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 İletişim Becerileri ve Beden Dili
2 Tüketici Farklılıkları Analizi ve Stratejik Çözümler
3 Birden fazla tüketiciye hizmet verme becerileri
4 Tüketicinin karşılanması ve empati kurma
5 Reçetenin değerlendirilmesi ve ihtiyaç analizi
6 Müessesede satışa sunulan markalar ve özellikleri hakkında bilgi edinme
7 Tüketicinin yüz hatlarına ve reçete diyoptrilerine uygun çerçeve önerimi ve seçimi
8 Tüketiciye seçilmiş çerçeveye, kullanım koşullarına uygun cam niteliklerinin değerlendirilmesi ve önerimi
9 Tüketicinin yaşam konforu ve görüş konforu konularında ihtiyaç göz önünde bulundurularak ek ürün önerimi
10 Tüketiciye seçimi yapılmış çerçevenin yüzde ayarlanması ve ölçülerinin alınması
11 Tüketiciye hazırlanan görme gereçlerinin garanti koşulları ve kullanma klavuzu anlatılarak teslim edilmesi
12 Tüketici memnuniyeti kapsamında satış sonrası hizmetler
13 Tüketici memnuniyeti kapsamında garanti süresi, tamir ve yedek parça temini
14 Tüketici memnuniyeti ve şikayetleri analizi ve çözüm becerileri
Kaynaklar
Hocanın ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
0
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
0
Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır.
0
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
0
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
0
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
0
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
0
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
0
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 2 2 4
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Genel Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu