Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİMPHT2178220Güz Dönemi2+022
Ders Programı

Cuma 09:00-09:45

Cuma 10:00-10:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN
Dersi VerenlerArş.Gör. Duygu GÜRSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİletişimle ilgili temel kavramları öğretmek, hasta ya da sağlıklı bireylerin bakımında ve kişiler arası ilişkilerde kullanılan iletişim becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişime Genel Bakış,İletişim Çeşitleri,Kişiler Arası İletişim,Şirket İçi İletişim,Mobbing- I,Mobbing-II,Kişilerarası İletişim Engelleri,Benlik (Ego) Analizi ve İletişim-I,Benlik (Ego) Analizi ve İletişim-II,Empati ve İletişim- I,Empati ve İletişim- II,İkna edici iletişim- I,Genel Tekrar- I,Genel Tekrar- II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İletişimin temel elementlerini tanımlar9A
İş hayatındaki mevcut düzende iletişim becerilerini açıklar9A
Profesyonel iletişim kurma becerilerini tanımlar9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişime Genel BakışMebis Notu
2İletişim ÇeşitleriMebis Notu
3Kişiler Arası İletişimMebis Notu
4Şirket İçi İletişimMebis Notu
5Mobbing- IMebis Notu
6Mobbing-IIMebis Notu
7Kişilerarası İletişim EngelleriMebis Notu
8Benlik (Ego) Analizi ve İletişim-IMebis Notu
9Benlik (Ego) Analizi ve İletişim-IIMebis Notu
10Empati ve İletişim- IMebis Notu
11Empati ve İletişim- IIMebis Notu
12İkna edici iletişim- IMebis Notu
13Genel Tekrar- IMebis Notu
14Genel Tekrar- IIMebis Notu
Kaynak
Mebis Notu
Öztürk MO, Uluşahin A(2014). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları Olcay Ç, Engin E (2014). Ruh Sağlığı ve Hatalıkları Hemşireliği Taşkın L. (2005). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği Özcan A. (2006). Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim Terakye G (1998). Hemşirelikte iletişim ve hasta-hemşire ilişkileri Kum N (2000). Psikiyatri Hemşireliği El Kitabı Üstün B (2005). Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme111
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)54
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(54/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİMPHT2178220Güz Dönemi2+022
Ders Programı

Cuma 09:00-09:45

Cuma 10:00-10:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN
Dersi VerenlerArş.Gör. Duygu GÜRSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİletişimle ilgili temel kavramları öğretmek, hasta ya da sağlıklı bireylerin bakımında ve kişiler arası ilişkilerde kullanılan iletişim becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişime Genel Bakış,İletişim Çeşitleri,Kişiler Arası İletişim,Şirket İçi İletişim,Mobbing- I,Mobbing-II,Kişilerarası İletişim Engelleri,Benlik (Ego) Analizi ve İletişim-I,Benlik (Ego) Analizi ve İletişim-II,Empati ve İletişim- I,Empati ve İletişim- II,İkna edici iletişim- I,Genel Tekrar- I,Genel Tekrar- II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İletişimin temel elementlerini tanımlar9A
İş hayatındaki mevcut düzende iletişim becerilerini açıklar9A
Profesyonel iletişim kurma becerilerini tanımlar9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişime Genel BakışMebis Notu
2İletişim ÇeşitleriMebis Notu
3Kişiler Arası İletişimMebis Notu
4Şirket İçi İletişimMebis Notu
5Mobbing- IMebis Notu
6Mobbing-IIMebis Notu
7Kişilerarası İletişim EngelleriMebis Notu
8Benlik (Ego) Analizi ve İletişim-IMebis Notu
9Benlik (Ego) Analizi ve İletişim-IIMebis Notu
10Empati ve İletişim- IMebis Notu
11Empati ve İletişim- IIMebis Notu
12İkna edici iletişim- IMebis Notu
13Genel Tekrar- IMebis Notu
14Genel Tekrar- IIMebis Notu
Kaynak
Mebis Notu
Öztürk MO, Uluşahin A(2014). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları Olcay Ç, Engin E (2014). Ruh Sağlığı ve Hatalıkları Hemşireliği Taşkın L. (2005). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği Özcan A. (2006). Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim Terakye G (1998). Hemşirelikte iletişim ve hasta-hemşire ilişkileri Kum N (2000). Psikiyatri Hemşireliği El Kitabı Üstün B (2005). Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:44Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:47