Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK UYGULAMA II | PHT2278230 | Bahar Dönemi | 2+20 | 12 | 20 |
Ders Programı | Pazartesi 08:00-08:45 Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 12:45-13:30 Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15 Pazartesi 19:30-20:15 Pazartesi 20:30-21:15 Pazartesi 21:30-22:15 Perşembe 17:30-18:15 Perşembe 18:30-19:15 Perşembe 19:30-20:15 Perşembe 20:30-21:15 Perşembe 21:30-22:15 Cuma 12:45-13:30 Cuma 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye teorik bilgilerini ve pratik becerilerini uygulama fırsatı vermektir.Öğrencinin mesleki bilgi ve becerilerini başarı ile kullanması ve arttırması; tüm uygulamalar sırasında mesleki davranışlarını ve tutumunu başarı ile yerine getirmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klinik Uygulama Dersinin Amaçları, Klinik Uygulamada Temel Hedefler,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Brakiyal Pleksus,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Hemipleji,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Parkinson ve Multipl Sklerosis,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Plantar Fasiit,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Servikal Disk Herniasyonu ve Kifoz,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Dekübit Ülser,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Tetik Parmak,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanmas- Romatoid Artrit,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Patellofemoral Ağrı Sendromu,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Distal Radius Kırığı,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Sakroiliak Eklem Disfonksiyonu,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Priformis Sendromu,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kendisini hzmet, eğitim, araştırma ve mesleki gelişim konusunda doğru model oluşturan, etik prensiplere bağlı olarak elektroterapi modalitelerini kullanabilen, gerektiğinde hekim ve fizyoterapiste danışarak tedaviye katkı sağlayan "fizyoterapi teknikeri " olarak adlandırır | 16, 4, 9 | A |
Planlanan elektrofiziksel ajanlar tedavisini hastaya uygular | 16, 4, 9 | A |
Farklı hastalıkları ve temel semptomlarını anlar | 16, 4, 9 | A |
Hastalığı değerlendirir ve analiz eder | 16, 4, 9 | A |
Tedaviyi rapor eder | 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klinik Uygulama Dersinin Amaçları, Klinik Uygulamada Temel Hedefler | Mebis Notu |
2 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Brakiyal Pleksus | Mebis Notu |
3 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Hemipleji | Mebis Notu |
4 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Parkinson ve Multipl Sklerosis | Mebis Notu |
5 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Plantar Fasiit | Mebis Notu |
6 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Servikal Disk Herniasyonu ve Kifoz | Mebis Notu |
7 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Dekübit Ülser | Mebis Notu |
8 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Tetik Parmak | Mebis Notu |
9 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanmas- Romatoid Artrit | Mebis Notu |
10 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Patellofemoral Ağrı Sendromu | Mebis Notu |
11 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Distal Radius Kırığı | Mebis Notu |
12 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Sakroiliak Eklem Disfonksiyonu | Mebis Notu |
13 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Priformis Sendromu | Mebis Notu |
14 | Genel Tekrar | Mebis Notu |
Kaynak |
-Mebis Notları -Tüm uygulamalar, klinik uygulama yürütücüsü gözetiminde İstanbul Medipol Üniversitesi Hastaneler Kompleksi'nde gerçekleştirilmektedir |
-Fizyoterapi Teknikerleri için Fizyoterapiye Giriş, Nobel Tıp Kitabevi, 2017 -Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Algun C, Nobel Tıp Kitabevi, 2018 -Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi, İstanbul Tıp Kitabevleri, 2020 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | X | |||||
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 24 | 336 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 10 | 140 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 604 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(604/30) | 20 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK UYGULAMA II | PHT2278230 | Bahar Dönemi | 2+20 | 12 | 20 |
Ders Programı | Pazartesi 08:00-08:45 Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 12:45-13:30 Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15 Pazartesi 19:30-20:15 Pazartesi 20:30-21:15 Pazartesi 21:30-22:15 Perşembe 17:30-18:15 Perşembe 18:30-19:15 Perşembe 19:30-20:15 Perşembe 20:30-21:15 Perşembe 21:30-22:15 Cuma 12:45-13:30 Cuma 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye teorik bilgilerini ve pratik becerilerini uygulama fırsatı vermektir.Öğrencinin mesleki bilgi ve becerilerini başarı ile kullanması ve arttırması; tüm uygulamalar sırasında mesleki davranışlarını ve tutumunu başarı ile yerine getirmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klinik Uygulama Dersinin Amaçları, Klinik Uygulamada Temel Hedefler,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Brakiyal Pleksus,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Hemipleji,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Parkinson ve Multipl Sklerosis,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Plantar Fasiit,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Servikal Disk Herniasyonu ve Kifoz,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Dekübit Ülser,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Tetik Parmak,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanmas- Romatoid Artrit,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Patellofemoral Ağrı Sendromu,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Distal Radius Kırığı,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Sakroiliak Eklem Disfonksiyonu,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Priformis Sendromu,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kendisini hzmet, eğitim, araştırma ve mesleki gelişim konusunda doğru model oluşturan, etik prensiplere bağlı olarak elektroterapi modalitelerini kullanabilen, gerektiğinde hekim ve fizyoterapiste danışarak tedaviye katkı sağlayan "fizyoterapi teknikeri " olarak adlandırır | 16, 4, 9 | A |
Planlanan elektrofiziksel ajanlar tedavisini hastaya uygular | 16, 4, 9 | A |
Farklı hastalıkları ve temel semptomlarını anlar | 16, 4, 9 | A |
Hastalığı değerlendirir ve analiz eder | 16, 4, 9 | A |
Tedaviyi rapor eder | 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klinik Uygulama Dersinin Amaçları, Klinik Uygulamada Temel Hedefler | Mebis Notu |
2 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Brakiyal Pleksus | Mebis Notu |
3 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Hemipleji | Mebis Notu |
4 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Parkinson ve Multipl Sklerosis | Mebis Notu |
5 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Plantar Fasiit | Mebis Notu |
6 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Servikal Disk Herniasyonu ve Kifoz | Mebis Notu |
7 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Dekübit Ülser | Mebis Notu |
8 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Tetik Parmak | Mebis Notu |
9 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanmas- Romatoid Artrit | Mebis Notu |
10 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Patellofemoral Ağrı Sendromu | Mebis Notu |
11 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Distal Radius Kırığı | Mebis Notu |
12 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Sakroiliak Eklem Disfonksiyonu | Mebis Notu |
13 | Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Priformis Sendromu | Mebis Notu |
14 | Genel Tekrar | Mebis Notu |
Kaynak |
-Mebis Notları -Tüm uygulamalar, klinik uygulama yürütücüsü gözetiminde İstanbul Medipol Üniversitesi Hastaneler Kompleksi'nde gerçekleştirilmektedir |
-Fizyoterapi Teknikerleri için Fizyoterapiye Giriş, Nobel Tıp Kitabevi, 2017 -Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Algun C, Nobel Tıp Kitabevi, 2018 -Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi, İstanbul Tıp Kitabevleri, 2020 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | X | |||||
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |