Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SPOR VE SAĞLIKPHT2278260Bahar Dönemi2+022
Ders Programı

Cuma 11:00-11:45

Cuma 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık ve fiziksel aktivite kavramlarını tanıtmak, aktivite ve egzersizlerin sağlıklı yaşamdaki önemini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel Sağlık Kavramlarına Genel Bakış,Sağlığın Tanımı,Fiziksel Aktivite,Kronik Hastalıklarda Egzersiz Seçimi- I,Kronik Hastalıklarda Egzersiz Seçimi- II,Fiziksel Uygunluk ve Performansın Değerlendirilmesi- I,Fiziksel Uygunluk ve Performansın Değerlendirilmesi- II,Spor Yaralanmalarının Önlenmesi-I,Spor Yaralanmalarının Önlenmesi-II,Sport Injuries,Spor yaralanmalarında tedavi yaklaşımları- I,Spor yaralanmalarında tedavi yaklaşımları- II,Genel tekrar- I,Genel Tekrar- II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlıkla ilgili temel kavramları açıklar16, 9A
Sağlığın temel unsurlarını açıklar16, 9A
Sağlığı etkileyen faktörleri açıklar16, 9A
Sağlığın temel uygulamalarını ifade eder16, 9A
Fiziksel aktivitenin sağlıklı yaşam üzerindeki yerini tartışır16, 9A
Fiziksel aktivite, egzersiz ve spor kavramlarını tanır16, 9A
Fiziksel uygunluk kavramını ve unsurlarını tanımlar16, 9A
Fiziksel uygunluğun değerlendirme yöntemlerini örnekler16, 9A
Yaralanmalarda acil müdahile prensiplerini tanımlar16, 9A
Farklı ortamlarda egzersizin etkilerini tartışır16, 9A
Yüksek ve alçak rakımda egzersizleri tanımlar16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel Sağlık Kavramlarına Genel BakışMebis Notu
2Sağlığın TanımıMebis Notu
3Fiziksel AktiviteMebis Notu
4Kronik Hastalıklarda Egzersiz Seçimi- IMebis Notu
5Kronik Hastalıklarda Egzersiz Seçimi- IIMebis Notu
6Fiziksel Uygunluk ve Performansın Değerlendirilmesi- IMebis Notu
6Fiziksel Uygunluk ve Performansın Değerlendirilmesi- IIMebis Notu
7Spor Yaralanmalarının Önlenmesi-IMebis Notu
9Spor Yaralanmalarının Önlenmesi-IIMebis Notu
10Sport InjuriesMebis Notu
11Spor yaralanmalarında tedavi yaklaşımları- IMebis Notu
12Spor yaralanmalarında tedavi yaklaşımları- IIMebis Notu
13Genel tekrar- IMebis Notu
14Genel Tekrar- IIMebis Notu
Kaynak
Mebis Notu
1-Egzersiz ve Spor Fizyolojisi, 6. baskı, N. Akgün, Ege Üniv. Basımevi, 1996 2-Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, İlkeler ve Uygulamalar C:1, 4. Baskı (Bölüm-17), Güneş Tıp Kitapevleri, Ankara, 2007

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme5315
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)68
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(68/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SPOR VE SAĞLIKPHT2278260Bahar Dönemi2+022
Ders Programı

Cuma 11:00-11:45

Cuma 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık ve fiziksel aktivite kavramlarını tanıtmak, aktivite ve egzersizlerin sağlıklı yaşamdaki önemini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel Sağlık Kavramlarına Genel Bakış,Sağlığın Tanımı,Fiziksel Aktivite,Kronik Hastalıklarda Egzersiz Seçimi- I,Kronik Hastalıklarda Egzersiz Seçimi- II,Fiziksel Uygunluk ve Performansın Değerlendirilmesi- I,Fiziksel Uygunluk ve Performansın Değerlendirilmesi- II,Spor Yaralanmalarının Önlenmesi-I,Spor Yaralanmalarının Önlenmesi-II,Sport Injuries,Spor yaralanmalarında tedavi yaklaşımları- I,Spor yaralanmalarında tedavi yaklaşımları- II,Genel tekrar- I,Genel Tekrar- II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlıkla ilgili temel kavramları açıklar16, 9A
Sağlığın temel unsurlarını açıklar16, 9A
Sağlığı etkileyen faktörleri açıklar16, 9A
Sağlığın temel uygulamalarını ifade eder16, 9A
Fiziksel aktivitenin sağlıklı yaşam üzerindeki yerini tartışır16, 9A
Fiziksel aktivite, egzersiz ve spor kavramlarını tanır16, 9A
Fiziksel uygunluk kavramını ve unsurlarını tanımlar16, 9A
Fiziksel uygunluğun değerlendirme yöntemlerini örnekler16, 9A
Yaralanmalarda acil müdahile prensiplerini tanımlar16, 9A
Farklı ortamlarda egzersizin etkilerini tartışır16, 9A
Yüksek ve alçak rakımda egzersizleri tanımlar16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel Sağlık Kavramlarına Genel BakışMebis Notu
2Sağlığın TanımıMebis Notu
3Fiziksel AktiviteMebis Notu
4Kronik Hastalıklarda Egzersiz Seçimi- IMebis Notu
5Kronik Hastalıklarda Egzersiz Seçimi- IIMebis Notu
6Fiziksel Uygunluk ve Performansın Değerlendirilmesi- IMebis Notu
6Fiziksel Uygunluk ve Performansın Değerlendirilmesi- IIMebis Notu
7Spor Yaralanmalarının Önlenmesi-IMebis Notu
9Spor Yaralanmalarının Önlenmesi-IIMebis Notu
10Sport InjuriesMebis Notu
11Spor yaralanmalarında tedavi yaklaşımları- IMebis Notu
12Spor yaralanmalarında tedavi yaklaşımları- IIMebis Notu
13Genel tekrar- IMebis Notu
14Genel Tekrar- IIMebis Notu
Kaynak
Mebis Notu
1-Egzersiz ve Spor Fizyolojisi, 6. baskı, N. Akgün, Ege Üniv. Basımevi, 1996 2-Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, İlkeler ve Uygulamalar C:1, 4. Baskı (Bölüm-17), Güneş Tıp Kitapevleri, Ankara, 2007

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:44Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:47