İç Hastalıkları bilgisini öğrenmek, teorik bilgi ve becerinin yanısıra problem çözme becerisinin kazanılması.
Dersin İçeriği
Bu ders; Temel Kavramlar ve Tanılama Yöntemleri ,Sıvı- Elektrolit, Asit-Baz Dengesizlikleri, Şok Çeşitleri ,Solunum Sistem Hastalıkları ,Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları ,Hematolojik Sistem ve Sindirim Sistem Hastalıkları ,Beslenme- Metabolik- Endokrin Sistem Hastalıkları ,Üro-Genital Sistem Hastalıkları ,Duyu organları- Allerjik Hastalıklar ,Enfeksiyon Hastalıkları- İmmün Sistem Hastalıkları ,Transplantasyon ve Süreci ,İskelet- Kas sistemi- Eklem- Bağ Dokusu Hastalıkları ,Nefrolojik Hastalıklar- Yoğun Bakım Süreci ,Onkolojik Hastalıklar- Geriatri Hastalıkları ,Nörolojik Sistem Hastalıkları- Psikiyatrik Hastalıklar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
İç hastalıkları hemşireliğinin temel ilkelerini, rol ve sorumluluklarını, önemini açıklar
10, 13, 19, 9
A
Sistem hastalıklarıyla ilgili risk faktörlerini ve risk gruplarının tanımlar
10, 13, 9
A
Sistem hastalıklarıyla ilgili oluşabilecek sorunları günlük yaşam aktiviteleri kapsamında belirler
10, 13, 16, 19, 9
A
Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin bütüncül bakım yaklaşımıyla hemşirelik bakımını ve eğitim gereksinimlerini açıklar
10, 13, 16, 9
A
Sağlıklı/hasta bireye uygulanan hemşirelik girişimlerini yerine getirirken etik kurallara dikkat eder
10, 13, 16, 19, 9
Sistem hastalığı olan bireyin hastalığına bağlı gelişen acil durum bakımını tanımlar
10, 16, 19, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Hematolojik Sistem ve Sindirim Sistem Hastalıkları
Ders notu okuma
6
Beslenme- Metabolik- Endokrin Sistem Hastalıkları
Ders notu okuma
7
Üro-Genital Sistem Hastalıkları
Ders notu okuma
8
Duyu organları- Allerjik Hastalıklar
Ders notu okuma
9
Enfeksiyon Hastalıkları- İmmün Sistem Hastalıkları
Ders notu okuma
10
Transplantasyon ve Süreci
Ders notu okuma
11
İskelet- Kas sistemi- Eklem- Bağ Dokusu Hastalıkları
Ders notu okuma
12
Nefrolojik Hastalıklar- Yoğun Bakım Süreci
Ders notu okuma
13
Onkolojik Hastalıklar- Geriatri Hastalıkları
Ders notu okuma
14
Nörolojik Sistem Hastalıkları- Psikiyatrik Hastalıklar
Ders notu okuma
Kaynak
1. Eti Aslan F, Karadokovan A. (2011). Adana. Nobel Tıp Kitabevi.Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım
2. Durna Z. (2012). Kronik Hastalıklarda Bakım. İstanbul. Nobel Tıp kitabevi
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Diyaliz alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Diyaliz alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
6
84
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
3
10
30
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
1
2
2
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
166
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(166/30)
6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
İÇ HASTALIKLARI
-
Güz Dönemi
4+0
4
6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Buse GÖKALP
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Ceren Selma ŞENTÜRK
Dersin Yardımcıları
Anlatım, Soru- cevap, Tartışma, Vaka sunumu
Dersin Amacı
İç Hastalıkları bilgisini öğrenmek, teorik bilgi ve becerinin yanısıra problem çözme becerisinin kazanılması.
Dersin İçeriği
Bu ders; Temel Kavramlar ve Tanılama Yöntemleri ,Sıvı- Elektrolit, Asit-Baz Dengesizlikleri, Şok Çeşitleri ,Solunum Sistem Hastalıkları ,Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları ,Hematolojik Sistem ve Sindirim Sistem Hastalıkları ,Beslenme- Metabolik- Endokrin Sistem Hastalıkları ,Üro-Genital Sistem Hastalıkları ,Duyu organları- Allerjik Hastalıklar ,Enfeksiyon Hastalıkları- İmmün Sistem Hastalıkları ,Transplantasyon ve Süreci ,İskelet- Kas sistemi- Eklem- Bağ Dokusu Hastalıkları ,Nefrolojik Hastalıklar- Yoğun Bakım Süreci ,Onkolojik Hastalıklar- Geriatri Hastalıkları ,Nörolojik Sistem Hastalıkları- Psikiyatrik Hastalıklar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
İç hastalıkları hemşireliğinin temel ilkelerini, rol ve sorumluluklarını, önemini açıklar
10, 13, 19, 9
A
Sistem hastalıklarıyla ilgili risk faktörlerini ve risk gruplarının tanımlar
10, 13, 9
A
Sistem hastalıklarıyla ilgili oluşabilecek sorunları günlük yaşam aktiviteleri kapsamında belirler
10, 13, 16, 19, 9
A
Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin bütüncül bakım yaklaşımıyla hemşirelik bakımını ve eğitim gereksinimlerini açıklar
10, 13, 16, 9
A
Sağlıklı/hasta bireye uygulanan hemşirelik girişimlerini yerine getirirken etik kurallara dikkat eder
10, 13, 16, 19, 9
Sistem hastalığı olan bireyin hastalığına bağlı gelişen acil durum bakımını tanımlar
10, 16, 19, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Hematolojik Sistem ve Sindirim Sistem Hastalıkları
Ders notu okuma
6
Beslenme- Metabolik- Endokrin Sistem Hastalıkları
Ders notu okuma
7
Üro-Genital Sistem Hastalıkları
Ders notu okuma
8
Duyu organları- Allerjik Hastalıklar
Ders notu okuma
9
Enfeksiyon Hastalıkları- İmmün Sistem Hastalıkları
Ders notu okuma
10
Transplantasyon ve Süreci
Ders notu okuma
11
İskelet- Kas sistemi- Eklem- Bağ Dokusu Hastalıkları
Ders notu okuma
12
Nefrolojik Hastalıklar- Yoğun Bakım Süreci
Ders notu okuma
13
Onkolojik Hastalıklar- Geriatri Hastalıkları
Ders notu okuma
14
Nörolojik Sistem Hastalıkları- Psikiyatrik Hastalıklar
Ders notu okuma
Kaynak
1. Eti Aslan F, Karadokovan A. (2011). Adana. Nobel Tıp Kitabevi.Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım
2. Durna Z. (2012). Kronik Hastalıklarda Bakım. İstanbul. Nobel Tıp kitabevi
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Diyaliz alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Diyaliz alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.