Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE SPOR-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Selen SUBAŞI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOkul öncesi çocuklarda spor, hareket eğitiminin belirlenmesi, uygulama ve teknik yöntemlerin ve oluşabilecek problemlerin çözümlerini tartışmaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Sporla ilgili kavramlar,Spor / Hareket eğitimi ile ilgili kavramlar ve önemi,Hareket eğitimine hazırlık (giyim, materyal, ortam vs.),Spor / Hareket eğitimi ve güvenlik,Okul öncesi dönemde hareket eğitimi programı, Okul öncesi dönemde hareket eğitimi öğretim yöntemleri,Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, cimnastik, Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, atletizm,Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, ritim ve dans, Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri 1,Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri 2,Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri 3,Hareket eğitiminde değerlendirme 1,Hareket eğitiminde değerlendirme 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Okul öncesi çocuklarda hareket, fiziksel aktivite, spor ve jimnastik kavramlarını tanımlar9A
Okul öncesi çocuklarda hareket eğitimi ve güvenlik önlemlerini açıklar.14, 16, 9A
Okul öncesi dönemde hareket eğitim yöntemlerini aktarır.14, 9A
Okul öncesi çocuklarda spor eğitiminde çocuğun seviyesinin değerlendirilmesini tanımlar14, 16, 9A
Okul öncesi çocuklarda spor eğitiminde alınması gereken önlemleri aktarır.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sporla ilgili kavramlarÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Spor / Hareket eğitimi ile ilgili kavramlar ve önemiÖn hazırlık gerekmemektedir.
3Hareket eğitimine hazırlık (giyim, materyal, ortam vs.)Ön hazırlık gerekmemektedir.
4Spor / Hareket eğitimi ve güvenlikÖn hazırlık gerekmemektedir.
5Okul öncesi dönemde hareket eğitimi programıÖn hazırlık gerekmemektedir.
6 Okul öncesi dönemde hareket eğitimi öğretim yöntemleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
7Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, cimnastikÖn hazırlık gerekmemektedir.
8 Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, atletizmÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, ritim ve dansÖn hazırlık gerekmemektedir.
10 Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
11Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
12Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Hareket eğitiminde değerlendirme 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Hareket eğitiminde değerlendirme 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
1. Prof.Dr. Gül Baltacı, T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Beslenme ve Fiziksel Aktiviteler Daire Başkanlığı Yayın No: 730, Çocuk ve Spor, Ankara, 2008 2. T.C. Millî Eğitim Bakanliği Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, OkulÖncesi Eğitim Programi - Etkinlik Kitabı, Ankara, 2013

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
X
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)46
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(46/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE SPOR-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Selen SUBAŞI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOkul öncesi çocuklarda spor, hareket eğitiminin belirlenmesi, uygulama ve teknik yöntemlerin ve oluşabilecek problemlerin çözümlerini tartışmaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Sporla ilgili kavramlar,Spor / Hareket eğitimi ile ilgili kavramlar ve önemi,Hareket eğitimine hazırlık (giyim, materyal, ortam vs.),Spor / Hareket eğitimi ve güvenlik,Okul öncesi dönemde hareket eğitimi programı, Okul öncesi dönemde hareket eğitimi öğretim yöntemleri,Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, cimnastik, Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, atletizm,Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, ritim ve dans, Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri 1,Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri 2,Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri 3,Hareket eğitiminde değerlendirme 1,Hareket eğitiminde değerlendirme 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Okul öncesi çocuklarda hareket, fiziksel aktivite, spor ve jimnastik kavramlarını tanımlar9A
Okul öncesi çocuklarda hareket eğitimi ve güvenlik önlemlerini açıklar.14, 16, 9A
Okul öncesi dönemde hareket eğitim yöntemlerini aktarır.14, 9A
Okul öncesi çocuklarda spor eğitiminde çocuğun seviyesinin değerlendirilmesini tanımlar14, 16, 9A
Okul öncesi çocuklarda spor eğitiminde alınması gereken önlemleri aktarır.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sporla ilgili kavramlarÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Spor / Hareket eğitimi ile ilgili kavramlar ve önemiÖn hazırlık gerekmemektedir.
3Hareket eğitimine hazırlık (giyim, materyal, ortam vs.)Ön hazırlık gerekmemektedir.
4Spor / Hareket eğitimi ve güvenlikÖn hazırlık gerekmemektedir.
5Okul öncesi dönemde hareket eğitimi programıÖn hazırlık gerekmemektedir.
6 Okul öncesi dönemde hareket eğitimi öğretim yöntemleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
7Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, cimnastikÖn hazırlık gerekmemektedir.
8 Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, atletizmÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, ritim ve dansÖn hazırlık gerekmemektedir.
10 Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
11Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
12Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Hareket eğitiminde değerlendirme 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Hareket eğitiminde değerlendirme 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
1. Prof.Dr. Gül Baltacı, T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Beslenme ve Fiziksel Aktiviteler Daire Başkanlığı Yayın No: 730, Çocuk ve Spor, Ankara, 2008 2. T.C. Millî Eğitim Bakanliği Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, OkulÖncesi Eğitim Programi - Etkinlik Kitabı, Ankara, 2013

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
X
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45