Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK VE SPOR | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Selen SUBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Okul öncesi çocuklarda spor, hareket eğitiminin belirlenmesi, uygulama ve teknik yöntemlerin ve oluşabilecek problemlerin çözümlerini tartışmaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Hafta: Tanışma,2. Hafta: Spor / Hareket eğitimi ile ilgili kavramlar ve önemi,3. Hafta: Hareket eğitimine hazırlık (giyim, materyal, ortam vs.),4. Hafta: Spor / Hareket eğitimi ve güvenlik,5. Hafta: Okul öncesi dönemde hareket eğitimi programı,6. Hafta: Okul öncesi dönemde hareket eğitimi öğretim yöntemleri,7. Hafta: Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, cimnastik,8. Hafta: Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, atletizm,9. Hafta: Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, ritim ve dans,10. Hafta: Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri,11. Hafta: Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri,12. Hafta: Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri,13. Hafta: Hareket eğitiminde değerlendirme,14. Hafta: Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Okul öncesi çocuklarda hareket, spor, jimnastik kavramlarını tartışabilecektir. | 1, 15, 3 | A |
1.2. Okul öncesi çocuklarda hareket eğitimine hazırlık basamaklarını özetler | 1, 10, 14 | A |
1.3. Okul öncesi çocuklarda hareket eğitimi ve güvenlik önlemlerini adlandırır | 1, 14, 2 | A |
2. Okul öncesi çocuklarda hareket eğitim yöntemlerini tartışabilecektir. | 1, 10, 2 | A |
2.1. Okul öncesi dönemde hareket eğitim yöntemlerini özetler | 1, 10, 14 | A |
2.2. Okul öncesi dönemde jimnastik eğitimin yöntemlerini tanımlar | 1, 14, 2 | A |
2.3. Okul öncesi dönemde ritim, dans, atletizm eğitim yöntemlerini ayırt eder | 1, 14, 4 | A |
3. Okul öncesi çocuklarda spor eğitimini tartışabilecektir. | 1, 10, 3 | A |
1.1. Okul öncesi çocuklarda hareket, fiziksel aktivite, spor ve jimnastik kavramlarını tanımlar | 1, 10, 4 | A |
3.1. Okul öncesi çocuklarda spor eğitiminde çocuğun seviyesinin değerlendirilmesini tanımlar | 1, 14, 2 | A |
3.2. Okul öncesi çocuklarda spor eğitim uygulama örneklerini özetler | 1, 14, 4 | A |
3.3. Okul öncesi çocuklarda spor eğitiminin katkılarını özetler | 1, 10, 14 | A |
3.4. Okul öncesi çocuklarda spor eğitiminde alınması gereken önlemleri anlatır | 1, 10, 2 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1.Hafta: Tanışma | |
2 | 2. Hafta: Spor / Hareket eğitimi ile ilgili kavramlar ve önemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | 3. Hafta: Hareket eğitimine hazırlık (giyim, materyal, ortam vs.) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | 4. Hafta: Spor / Hareket eğitimi ve güvenlik | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | 5. Hafta: Okul öncesi dönemde hareket eğitimi programı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | 6. Hafta: Okul öncesi dönemde hareket eğitimi öğretim yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | 7. Hafta: Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, cimnastik | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | 8. Hafta: Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, atletizm | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | 9. Hafta: Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, ritim ve dans | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | 10. Hafta: Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | 11. Hafta: Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | 12. Hafta: Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | 13. Hafta: Hareket eğitiminde değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | 14. Hafta: Değerlendirme |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları. |
1. Prof.Dr. Gül Baltacı, T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Beslenme ve Fiziksel Aktiviteler Daire Başkanlığı Yayın No: 730, Çocuk ve Spor, Ankara, 2008 2. T.C. Millî Eğitim Bakanliği Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, OkulÖncesi Eğitim Programi - Etkinlik Kitabı, Ankara, 2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
0 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |