Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE SPOR2+022
Ders Programı Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Selen SUBAŞI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOkul öncesi çocuklarda spor, hareket eğitiminin belirlenmesi, uygulama ve teknik yöntemlerin ve oluşabilecek problemlerin çözümlerini tartışmaktır
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Hafta: Tanışma,2. Hafta: Spor / Hareket eğitimi ile ilgili kavramlar ve önemi,3. Hafta: Hareket eğitimine hazırlık (giyim, materyal, ortam vs.),4. Hafta: Spor / Hareket eğitimi ve güvenlik,5. Hafta: Okul öncesi dönemde hareket eğitimi programı,6. Hafta: Okul öncesi dönemde hareket eğitimi öğretim yöntemleri,7. Hafta: Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, cimnastik,8. Hafta: Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, atletizm,9. Hafta: Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, ritim ve dans,10. Hafta: Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri,11. Hafta: Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri,12. Hafta: Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri,13. Hafta: Hareket eğitiminde değerlendirme,14. Hafta: Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Okul öncesi çocuklarda hareket, spor, jimnastik kavramlarını tartışabilecektir.1, 15, 3A
1.2. Okul öncesi çocuklarda hareket eğitimine hazırlık basamaklarını özetler1, 10, 14A
1.3. Okul öncesi çocuklarda hareket eğitimi ve güvenlik önlemlerini adlandırır1, 14, 2A
2. Okul öncesi çocuklarda hareket eğitim yöntemlerini tartışabilecektir.1, 10, 2A
2.1. Okul öncesi dönemde hareket eğitim yöntemlerini özetler1, 10, 14A
2.2. Okul öncesi dönemde jimnastik eğitimin yöntemlerini tanımlar1, 14, 2A
2.3. Okul öncesi dönemde ritim, dans, atletizm eğitim yöntemlerini ayırt eder1, 14, 4A
3. Okul öncesi çocuklarda spor eğitimini tartışabilecektir.1, 10, 3A
1.1. Okul öncesi çocuklarda hareket, fiziksel aktivite, spor ve jimnastik kavramlarını tanımlar1, 10, 4A
3.1. Okul öncesi çocuklarda spor eğitiminde çocuğun seviyesinin değerlendirilmesini tanımlar1, 14, 2A
3.2. Okul öncesi çocuklarda spor eğitim uygulama örneklerini özetler1, 14, 4A
3.3. Okul öncesi çocuklarda spor eğitiminin katkılarını özetler1, 10, 14A
3.4. Okul öncesi çocuklarda spor eğitiminde alınması gereken önlemleri anlatır1, 10, 2A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Hafta: Tanışma
22. Hafta: Spor / Hareket eğitimi ile ilgili kavramlar ve önemiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
33. Hafta: Hareket eğitimine hazırlık (giyim, materyal, ortam vs.)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
44. Hafta: Spor / Hareket eğitimi ve güvenlikÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
55. Hafta: Okul öncesi dönemde hareket eğitimi programıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
66. Hafta: Okul öncesi dönemde hareket eğitimi öğretim yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
77. Hafta: Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, cimnastikÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
88. Hafta: Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, atletizmÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
99. Hafta: Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, ritim ve dansÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1010. Hafta: Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1111. Hafta: Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1212. Hafta: Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1313. Hafta: Hareket eğitiminde değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1414. Hafta: Değerlendirme
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
1. Prof.Dr. Gül Baltacı, T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Beslenme ve Fiziksel Aktiviteler Daire Başkanlığı Yayın No: 730, Çocuk ve Spor, Ankara, 2008 2. T.C. Millî Eğitim Bakanliği Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, OkulÖncesi Eğitim Programi - Etkinlik Kitabı, Ankara, 2013

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
0
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
0
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
0
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
0
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
0
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
0
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
0
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
0
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu