Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME TEKNİKLERİ | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenme, öğretme kuram ve yaklaşımlarına ilişkin temel bilgi, kavram, ilke ve becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gelişim ve öğrenme,Gelişim ve öğrenme,Gelişim ve öğrenme,Öğrenme ve kuramları,Öğrenme ve kuramları,Öğrenme ve kuramları,Eğitimde hedef belirleme,Çocuklarda öğretme süreçleri,Etkili öğretim yöntemleri ve teknikleri,Etkili öğretim yöntemleri ve teknikleri,Etkili öğretim yöntemleri ve teknikleri,Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama,Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Öğrenme, öğretme kuram ve yaklaşımlarını açıklar. | 1, 10, 14, 15, 19, 2, 21, 4, 8 | A |
2.Öğrenme ile gelişim arasında ilişki kurar. | 1, 10, 14, 15, 19, 2, 21, 3, 4, 8 | A |
3.Eğitimde gelişimsel hedef belirler. | 1, 10, 14, 15, 19, 2, 21, 4, 8 | A |
4.Yaşlara göre öğretme süreçlerini bilir. | 1, 10, 14, 15, 19, 2, 21, 3, 4, 8 | A |
5.Etkili öğretim yöntem ve teknikleri eğitimde kullanır. | 1, 10, 14, 15, 19, 2, 21, 3, 4, 8 | A |
6.Eğitim planı yapar. | 1, 10, 14, 15, 19, 21, 3, 4, 8 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 19: Kavram Haritası, 2: Soru - Cevap, 21: Video, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Gelişim ve öğrenme | |
2 | Gelişim ve öğrenme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Gelişim ve öğrenme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Öğrenme ve kuramları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Öğrenme ve kuramları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Öğrenme ve kuramları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Eğitimde hedef belirleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Çocuklarda öğretme süreçleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Etkili öğretim yöntemleri ve teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Etkili öğretim yöntemleri ve teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Etkili öğretim yöntemleri ve teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Değerlendirme |
Kaynak |
Tan, Ş. (Ed.). (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Hesapçıoğlu, M. (2010). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: Nobel Yayıncılık. Taşpınar, M. (2014). Kuramdan Uygulamaya-Öğretim Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık. Ayers, W., Alexander-Tanner, R. (2014). Öğretmek-Çizgi Romanla Bir Yolculuk. (A. Tüfekçi, Çev.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
0 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |