Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRENME VE ÖĞRETME TEKNİKLERİ2+024
Ders Programı Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenme, öğretme kuram ve yaklaşımlarına ilişkin temel bilgi, kavram, ilke ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Gelişim ve öğrenme,Gelişim ve öğrenme,Gelişim ve öğrenme,Öğrenme ve kuramları,Öğrenme ve kuramları,Öğrenme ve kuramları,Eğitimde hedef belirleme,Çocuklarda öğretme süreçleri,Etkili öğretim yöntemleri ve teknikleri,Etkili öğretim yöntemleri ve teknikleri,Etkili öğretim yöntemleri ve teknikleri,Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama,Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlama,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Öğrenme, öğretme kuram ve yaklaşımlarını açıklar.1, 10, 14, 15, 19, 2, 21, 4, 8A
2.Öğrenme ile gelişim arasında ilişki kurar.1, 10, 14, 15, 19, 2, 21, 3, 4, 8A
3.Eğitimde gelişimsel hedef belirler.1, 10, 14, 15, 19, 2, 21, 4, 8A
4.Yaşlara göre öğretme süreçlerini bilir.1, 10, 14, 15, 19, 2, 21, 3, 4, 8A
5.Etkili öğretim yöntem ve teknikleri eğitimde kullanır.1, 10, 14, 15, 19, 2, 21, 3, 4, 8A
6.Eğitim planı yapar.1, 10, 14, 15, 19, 21, 3, 4, 8A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 19: Kavram Haritası, 2: Soru - Cevap, 21: Video, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gelişim ve öğrenme
2Gelişim ve öğrenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Gelişim ve öğrenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Öğrenme ve kuramlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Öğrenme ve kuramlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Öğrenme ve kuramlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Eğitimde hedef belirlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Çocuklarda öğretme süreçleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Etkili öğretim yöntemleri ve teknikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Etkili öğretim yöntemleri ve teknikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Etkili öğretim yöntemleri ve teknikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Etkili öğretim yöntem ve teknikleri doğrultusunda plan hazırlamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Değerlendirme
Kaynak
Tan, Ş. (Ed.). (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Hesapçıoğlu, M. (2010). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: Nobel Yayıncılık. Taşpınar, M. (2014). Kuramdan Uygulamaya-Öğretim Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık. Ayers, W., Alexander-Tanner, R. (2014). Öğretmek-Çizgi Romanla Bir Yolculuk. (A. Tüfekçi, Çev.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
0
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
0
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
0
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
0
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
0
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
0
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
0
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
0
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu