Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKTA FEN, MATEMATİK VE TEKNOLOJİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merve YÜCEL BASUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersle fen ve teknoloji olaylarının çocuklara somutlaştırılarak anlatılması ve çocuklara basit matematik işlemlerinin, kavram öğreniminin kazandırılma yöntemleri aktarılacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişi,Okul öncesi eğitimde fen programları hakkında bilgi sahibidir.,Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemleri,Fen eğitiminde ailenin ve toplumun rolü,Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri 1,Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri 2,Bilişsel süreç becerileri ve öğretme teknikleri,Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerileri,Ölçme, örüntü, grafik ve problem çözme becerileri,Sayı kavramı, işlem kavramı, geometri ve uzamsal düşünme,Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri 1,Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri 2,Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi 1,Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuklarda öğrenme deneyimlerinin kazanılması tanır. 10, 16, 9A, E
Fen, Matematik ve Teknoloji eğitiminin amacını açıklar. 10, 16, 9A, E
Fen etkinlikleri içerisinde yer alabilecek çalışmaları belirler. 10, 16, 9A, E
Fen, matematik ve teknoloji etkinliklerini uygular.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişiÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Okul öncesi eğitimde fen programları hakkında bilgi sahibidir.Ön hazırlık gerekmemektedir.
3Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Fen eğitiminde ailenin ve toplumun rolüÖn hazırlık gerekmemektedir.
5Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
6Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
7Bilişsel süreç becerileri ve öğretme teknikleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
8Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerileriÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Ölçme, örüntü, grafik ve problem çözme becerileriÖn hazırlık gerekmemektedir.
10Sayı kavramı, işlem kavramı, geometri ve uzamsal düşünmeÖn hazırlık gerekmemektedir.
11Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
12Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Prof. Dr. Berrin Akman, Doç. Dr. Tülin Güler ve Doç. Dr. Gülden Uyanık Balat (Editörler) “Okul Öncesi Eğitimde Fen Eğitimi”. PEGEM Akademi Yayınları, Ankara. 2. Prof. Dr. Gelengül Haktanır. “Okul Öncesi Dönemde Çevre Eğitimi“ İçinde: ”Çevre Eğitimi” Türkiye Çevre Vakfı Yayını No: 178, Ankara. s: 11-34. 3. Prof. Dr. Yaşare Aktaş Arnas (Editör). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. KÖK Yayıncılık. 4. Prof. Dr. Yıldız Güven. Erken Çocukluk Döneminde Sezgisel Düşünce ve Matematik. YA-PA Yayınları. 5. Gözlem Defteri. TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları. 6. TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları (0-8 yaş).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı14114
Toplam İş Yükü (Saat)115
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(115/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKTA FEN, MATEMATİK VE TEKNOLOJİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merve YÜCEL BASUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersle fen ve teknoloji olaylarının çocuklara somutlaştırılarak anlatılması ve çocuklara basit matematik işlemlerinin, kavram öğreniminin kazandırılma yöntemleri aktarılacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişi,Okul öncesi eğitimde fen programları hakkında bilgi sahibidir.,Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemleri,Fen eğitiminde ailenin ve toplumun rolü,Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri 1,Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri 2,Bilişsel süreç becerileri ve öğretme teknikleri,Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerileri,Ölçme, örüntü, grafik ve problem çözme becerileri,Sayı kavramı, işlem kavramı, geometri ve uzamsal düşünme,Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri 1,Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri 2,Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi 1,Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuklarda öğrenme deneyimlerinin kazanılması tanır. 10, 16, 9A, E
Fen, Matematik ve Teknoloji eğitiminin amacını açıklar. 10, 16, 9A, E
Fen etkinlikleri içerisinde yer alabilecek çalışmaları belirler. 10, 16, 9A, E
Fen, matematik ve teknoloji etkinliklerini uygular.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişiÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Okul öncesi eğitimde fen programları hakkında bilgi sahibidir.Ön hazırlık gerekmemektedir.
3Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Fen eğitiminde ailenin ve toplumun rolüÖn hazırlık gerekmemektedir.
5Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
6Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
7Bilişsel süreç becerileri ve öğretme teknikleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
8Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerileriÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Ölçme, örüntü, grafik ve problem çözme becerileriÖn hazırlık gerekmemektedir.
10Sayı kavramı, işlem kavramı, geometri ve uzamsal düşünmeÖn hazırlık gerekmemektedir.
11Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
12Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Prof. Dr. Berrin Akman, Doç. Dr. Tülin Güler ve Doç. Dr. Gülden Uyanık Balat (Editörler) “Okul Öncesi Eğitimde Fen Eğitimi”. PEGEM Akademi Yayınları, Ankara. 2. Prof. Dr. Gelengül Haktanır. “Okul Öncesi Dönemde Çevre Eğitimi“ İçinde: ”Çevre Eğitimi” Türkiye Çevre Vakfı Yayını No: 178, Ankara. s: 11-34. 3. Prof. Dr. Yaşare Aktaş Arnas (Editör). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. KÖK Yayıncılık. 4. Prof. Dr. Yıldız Güven. Erken Çocukluk Döneminde Sezgisel Düşünce ve Matematik. YA-PA Yayınları. 5. Gözlem Defteri. TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları. 6. TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları (0-8 yaş).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45