Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKTA FEN, MATEMATİK VE TEKNOLOJİ2+024
Ders Programı Perşembe 12:00-12:45 Perşembe 12:45-13:30
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merve YÜCEL BASUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersle fen olaylarının çocuklara somutlaştırılarak anlatılması ve çocuklara basit matematik işlemlerinin, kavram öğreniminin kazandırılma yöntemleri aktarılacaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişi,Okul öncesi eğitimde fen programları hakkında bilgi sahibidir.,Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemleri,Fen eğitiminde ailenin ve toplumun rolü,Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri,Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri,Bilişsel süreç becerileri ve öğretme teknikleri,Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerileri,Ölçme, örüntü, grafik ve problem çözme becerileri,Sayı kavramı, işlem kavramı, geometri ve uzamsal düşünme,Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri,Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri,Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fen ve matematik eğitiminin amacını bilecektir. Çocuklarda öğrenme deneyimlerinin kazanılması ile ilgili bilgi sahibi olacaktır. Fen etkinlikleri içerisinde yer alabilecek çalışmaları bilecektir. Fen ve matematik etkinliklerini uygulayabileceklerdir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişi
2Okul öncesi eğitimde fen programları hakkında bilgi sahibidir.
3Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemleri
4Fen eğitiminde ailenin ve toplumun rolü
5Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri
6Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri
7Bilişsel süreç becerileri ve öğretme teknikleri
8Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerileri
9Ölçme, örüntü, grafik ve problem çözme becerileri
10Sayı kavramı, işlem kavramı, geometri ve uzamsal düşünme
11Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri
12Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri
13Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi
14Değerlendirme
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
0
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
0
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
0
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
0
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
0
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
0
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
0
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
0
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
0
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu