Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİMDE MATERYAL TASARLAMA2+022
Ders Programı Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerArş.Gör. Yeliz Kübra MUCUK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOkul öncesi çocuklarının eğitimleri için araç-gereç geliştirme yeterliliği kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Tanışma, ders tanıtımı ve giriş,2. Eğitim materyali geliştirme süreci,3. Sınıf yönetimi için araç gereç yapma,4. Sınıf yönetimi için araç gereç planlama,5. Eğitici oyuncak planlama – yapma,6. Eğitici oyuncak planlama – yapma,7. Eğitici oyuncak planlama – yapma,8. Kukla planlama – yapma,9. Kukla planlama – yapma,10. Müzik araçları planlama – yapma,11. Müzik araçları planlama – yapma,12. Kostüm ve aksesuar planlama – yapma,13. Kostüm ve aksesuar planlama – yapma,14. Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Eğitim materyalleri hakkında bilgiye sahip olur ve eğitim için uygun eğitim materyalleri seçer.1, 10, 14A
2. Okul öncesi çocukların eğitimlerini destekleyecek doğrultuda eğitim materyali planlar, yapar.1, 4, 6A
2.1. Sınıf yönetimi için araç gereç planlar, yapar.1, 4, 6A
2.2. Eğitici oyuncak planlar, yapar.1, 4, 6A
2.3. Kukla planlar, yapar.1, 4, 6A
2.4. Müzik araçları planlar, yapar.1, 4, 6A
2.5. Kostüm ve aksesuar planlar, yapar.1, 4, 6A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 6: Gösterip Yapma
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Tanışma, ders tanıtımı ve girişÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
22. Eğitim materyali geliştirme süreciÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
33. Sınıf yönetimi için araç gereç yapmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
44. Sınıf yönetimi için araç gereç planlamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
55. Eğitici oyuncak planlama – yapmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
66. Eğitici oyuncak planlama – yapmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
77. Eğitici oyuncak planlama – yapmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
88. Kukla planlama – yapmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
99. Kukla planlama – yapmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1010. Müzik araçları planlama – yapmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1111. Müzik araçları planlama – yapmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1212. Kostüm ve aksesuar planlama – yapmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1313. Kostüm ve aksesuar planlama – yapmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1414. DeğerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
Sivaslıoğlu, A.,Zembat, R., Gökçen, F.Ç., Baştan Sona Okul Öncesi Eğitim - Kullandığımız Araç ve Gereçler, YA-PA, 2000 Avcı, N.,Kuklalar Okul Öncesi Çocuklar İçin Kukla Yapımı ve Kullanımı, YA-PA, 2003

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
0
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
0
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
0
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
0
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
0
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
0
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
0
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
0
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu