Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİMDE MATERYAL TASARLAMA | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Yeliz Kübra MUCUK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Okul öncesi çocuklarının eğitimleri için araç-gereç geliştirme yeterliliği kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Tanışma, ders tanıtımı ve giriş,2. Eğitim materyali geliştirme süreci,3. Sınıf yönetimi için araç gereç yapma,4. Sınıf yönetimi için araç gereç planlama,5. Eğitici oyuncak planlama – yapma,6. Eğitici oyuncak planlama – yapma,7. Eğitici oyuncak planlama – yapma,8. Kukla planlama – yapma,9. Kukla planlama – yapma,10. Müzik araçları planlama – yapma,11. Müzik araçları planlama – yapma,12. Kostüm ve aksesuar planlama – yapma,13. Kostüm ve aksesuar planlama – yapma,14. Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Eğitim materyalleri hakkında bilgiye sahip olur ve eğitim için uygun eğitim materyalleri seçer. | 1, 10, 14 | A |
2. Okul öncesi çocukların eğitimlerini destekleyecek doğrultuda eğitim materyali planlar, yapar. | 1, 4, 6 | A |
2.1. Sınıf yönetimi için araç gereç planlar, yapar. | 1, 4, 6 | A |
2.2. Eğitici oyuncak planlar, yapar. | 1, 4, 6 | A |
2.3. Kukla planlar, yapar. | 1, 4, 6 | A |
2.4. Müzik araçları planlar, yapar. | 1, 4, 6 | A |
2.5. Kostüm ve aksesuar planlar, yapar. | 1, 4, 6 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 6: Gösterip Yapma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. Tanışma, ders tanıtımı ve giriş | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | 2. Eğitim materyali geliştirme süreci | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | 3. Sınıf yönetimi için araç gereç yapma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | 4. Sınıf yönetimi için araç gereç planlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | 5. Eğitici oyuncak planlama – yapma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | 6. Eğitici oyuncak planlama – yapma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | 7. Eğitici oyuncak planlama – yapma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | 8. Kukla planlama – yapma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | 9. Kukla planlama – yapma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | 10. Müzik araçları planlama – yapma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | 11. Müzik araçları planlama – yapma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | 12. Kostüm ve aksesuar planlama – yapma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | 13. Kostüm ve aksesuar planlama – yapma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | 14. Değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları. |
Sivaslıoğlu, A.,Zembat, R., Gökçen, F.Ç., Baştan Sona Okul Öncesi Eğitim - Kullandığımız Araç ve Gereçler, YA-PA, 2000 Avcı, N.,Kuklalar Okul Öncesi Çocuklar İçin Kukla Yapımı ve Kullanımı, YA-PA, 2003 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
0 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |