Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK EDEBİYATI | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merve YÜCEL BASUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere çocuk kitabının içerik, resimleme ve fiziksel özelliklerinin öğretilmesini ve iyi bir kitabın önemini örneklerle sunarak tartışılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuk Edebiyatı kavramı ve genel özellikleri,Çocuk edebiyatının çocuklara ve topluma katkısı ,Çocuk kitaplarında bulunması gereken dış yapı özellikleri,Çocuk kitaplarında bulunması gereken iç yapı özellikleri ,Çocukların gelişimine uygun kitap seçimi ,Çocukların gelişimine uygun kitap okuma,Öykü, Masal ve hikayeler,Tekerleme, bilmece ve şiirler,Çocuk edebiyatında özel konular,Hikaye anlatma teknikleri ,Örnek çocuk edebiyatı incelemesi ,Örnek çocuk edebiyatı incelemesi,Örnek çocuk edebiyatı incelemesi,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1, 10, 15, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 | A, C, D, F |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri, 6: Gösterip Yapma, 7: Rol Oynama, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
0 | Çocuk Edebiyatı kavramı ve genel özellikleri | |
0 | Çocuk edebiyatının çocuklara ve topluma katkısı | |
0 | Çocuk kitaplarında bulunması gereken dış yapı özellikleri | |
0 | Çocuk kitaplarında bulunması gereken iç yapı özellikleri | |
0 | Çocukların gelişimine uygun kitap seçimi | |
0 | Çocukların gelişimine uygun kitap okuma | |
0 | Öykü, Masal ve hikayeler | |
0 | Tekerleme, bilmece ve şiirler | |
0 | Çocuk edebiyatında özel konular | |
0 | Hikaye anlatma teknikleri | |
0 | Örnek çocuk edebiyatı incelemesi | |
0 | Örnek çocuk edebiyatı incelemesi | |
0 | Örnek çocuk edebiyatı incelemesi | |
0 | Değerlendirme |
Kaynak |
Şirin, M. (1998). Çocuk Edebiyatı. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları. Güleç, H., Geçgel, H. (2006). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Kök Yayıncılık. Sever, S. (2010). Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
0 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |