Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK EDEBİYATI-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merve YÜCEL BASUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere iyi çocuk kitabı özelliklerinin ve kitabın öneminin öğretilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk Edebiyatı kavramı ve genel özellikleri,Çocuk edebiyatının çocuklara ve topluma katkısı ,Çocuk kitaplarında bulunması gereken dış yapı özellikleri,Çocuk kitaplarında bulunması gereken iç yapı özellikleri ,Çocukların gelişimine uygun kitap seçimi ,Çocukların gelişimine uygun kitap okuma,Öykü, Masal ve hikayeler,Tekerleme, bilmece ve şiirler,Çocuk edebiyatında özel konular,Hikaye anlatma teknikleri ,Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 1,Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 2,Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 3,Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 4; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk edebiyatı türlerini açıklar.
Yaş gruplarına ve gelişim özelliklerine uygun kitapları kullanır.
Çocuk kitaplarında bulunması gereken nitelikleri tanır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk Edebiyatı kavramı ve genel özellikleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Çocuk edebiyatının çocuklara ve topluma katkısı Ön hazırlık gerekmemektedir.
3Çocuk kitaplarında bulunması gereken dış yapı özellikleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Çocuk kitaplarında bulunması gereken iç yapı özellikleri Ön hazırlık gerekmemektedir.
5Çocukların gelişimine uygun kitap seçimi Ön hazırlık gerekmemektedir.
6Çocukların gelişimine uygun kitap okumaÖn hazırlık gerekmemektedir.
7Öykü, Masal ve hikayelerÖn hazırlık gerekmemektedir.
8Tekerleme, bilmece ve şiirlerÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Çocuk edebiyatında özel konularÖn hazırlık gerekmemektedir.
10Hikaye anlatma teknikleri Ön hazırlık gerekmemektedir.
11Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
12Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 4Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Şirin, M. (1998). Çocuk Edebiyatı. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları. Güleç, H., Geçgel, H. (2006). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Kök Yayıncılık. Sever, S. (2010). Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14114
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı12020
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı14228
Toplam İş Yükü (Saat)115
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(115/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK EDEBİYATI-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merve YÜCEL BASUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere iyi çocuk kitabı özelliklerinin ve kitabın öneminin öğretilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk Edebiyatı kavramı ve genel özellikleri,Çocuk edebiyatının çocuklara ve topluma katkısı ,Çocuk kitaplarında bulunması gereken dış yapı özellikleri,Çocuk kitaplarında bulunması gereken iç yapı özellikleri ,Çocukların gelişimine uygun kitap seçimi ,Çocukların gelişimine uygun kitap okuma,Öykü, Masal ve hikayeler,Tekerleme, bilmece ve şiirler,Çocuk edebiyatında özel konular,Hikaye anlatma teknikleri ,Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 1,Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 2,Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 3,Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 4; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk edebiyatı türlerini açıklar.
Yaş gruplarına ve gelişim özelliklerine uygun kitapları kullanır.
Çocuk kitaplarında bulunması gereken nitelikleri tanır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk Edebiyatı kavramı ve genel özellikleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Çocuk edebiyatının çocuklara ve topluma katkısı Ön hazırlık gerekmemektedir.
3Çocuk kitaplarında bulunması gereken dış yapı özellikleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Çocuk kitaplarında bulunması gereken iç yapı özellikleri Ön hazırlık gerekmemektedir.
5Çocukların gelişimine uygun kitap seçimi Ön hazırlık gerekmemektedir.
6Çocukların gelişimine uygun kitap okumaÖn hazırlık gerekmemektedir.
7Öykü, Masal ve hikayelerÖn hazırlık gerekmemektedir.
8Tekerleme, bilmece ve şiirlerÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Çocuk edebiyatında özel konularÖn hazırlık gerekmemektedir.
10Hikaye anlatma teknikleri Ön hazırlık gerekmemektedir.
11Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
12Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 4Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Şirin, M. (1998). Çocuk Edebiyatı. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları. Güleç, H., Geçgel, H. (2006). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Kök Yayıncılık. Sever, S. (2010). Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
8
uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45