Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK EDEBİYATI2+024
Ders Programı Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merve YÜCEL BASUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere çocuk kitabının içerik, resimleme ve fiziksel özelliklerinin öğretilmesini ve iyi bir kitabın önemini örneklerle sunarak tartışılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk Edebiyatı kavramı ve genel özellikleri,Çocuk edebiyatının çocuklara ve topluma katkısı ,Çocuk kitaplarında bulunması gereken dış yapı özellikleri,Çocuk kitaplarında bulunması gereken iç yapı özellikleri ,Çocukların gelişimine uygun kitap seçimi ,Çocukların gelişimine uygun kitap okuma,Öykü, Masal ve hikayeler,Tekerleme, bilmece ve şiirler,Çocuk edebiyatında özel konular,Hikaye anlatma teknikleri ,Örnek çocuk edebiyatı incelemesi ,Örnek çocuk edebiyatı incelemesi,Örnek çocuk edebiyatı incelemesi,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1, 10, 15, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8A, C, D, F
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri, 6: Gösterip Yapma, 7: Rol Oynama, 8: Grup Çalışması
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım, F: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Çocuk Edebiyatı kavramı ve genel özellikleri
0Çocuk edebiyatının çocuklara ve topluma katkısı
0Çocuk kitaplarında bulunması gereken dış yapı özellikleri
0Çocuk kitaplarında bulunması gereken iç yapı özellikleri
0Çocukların gelişimine uygun kitap seçimi
0Çocukların gelişimine uygun kitap okuma
0Öykü, Masal ve hikayeler
0Tekerleme, bilmece ve şiirler
0Çocuk edebiyatında özel konular
0Hikaye anlatma teknikleri
0Örnek çocuk edebiyatı incelemesi
0Örnek çocuk edebiyatı incelemesi
0Örnek çocuk edebiyatı incelemesi
0Değerlendirme
Kaynak
Şirin, M. (1998). Çocuk Edebiyatı. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları. Güleç, H., Geçgel, H. (2006). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Kök Yayıncılık. Sever, S. (2010). Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
0
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
0
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
0
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
0
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
0
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
0
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
0
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
0
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu