Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; okul öncesi dönemde kaynaştırma uygulamalarının kim için, ne zaman, nerede ve nasıl yapılacağı konusunda öğrencilerin bilgi düzeyi ve pratik becerilerini arttırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Hafta: Dersin tanıtımı ve derse giriş,2.Hafta: Kaynaştırma; tanım, türleri, özellikleri,3.Hafta: Okul öncesinde performans değerlendirme,4.Hafta: Okul öncesinde performans değerlendirme,5.Hafta: BEP hazırlama,6.Hafta: BEP hazırlama,7.Hafta: Ara sınav,8.Hafta: Öğretimsel uygulamalar; sınıf düzenlemesi,9.Hafta: Öğretimsel uygulamalar; öğretim yöntemleri,10.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi,11.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi,12.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi,13.Hafta: BEP değerlendirme ve yenileme süreci,14.Hafta: Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1)Kaynaştırma çeşitlerini bilir. | 1, 10, 3 | A |
2)Performans değerlendirmeyi bilir. | 1, 10, 2, 3 | A |
3)Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlar. | 1, 10, 2 | A |
4)Kaynaştırmada kullanılacak destek stratejilerini bilir. | 1, 10, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1.Hafta: Dersin tanıtımı ve derse giriş | |
2 | 2.Hafta: Kaynaştırma; tanım, türleri, özellikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | 3.Hafta: Okul öncesinde performans değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | 4.Hafta: Okul öncesinde performans değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | 5.Hafta: BEP hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | 6.Hafta: BEP hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | 7.Hafta: Ara sınav | |
8 | 8.Hafta: Öğretimsel uygulamalar; sınıf düzenlemesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | 9.Hafta: Öğretimsel uygulamalar; öğretim yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | 10.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | 11.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | 12.Hafta: Problem davranışların kontrol edilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | 13.Hafta: BEP değerlendirme ve yenileme süreci | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | 14.Hafta: Değerlendirme |
Kaynak |
1)Sucuoğlu, B. ve Bakkaloğlu, H. (2013) Okul Öncesinde Kaynaştırma. Kök Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
0 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |