Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE FEN VE MATEMATİK | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Feryal SAVCI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersle fen olaylarının çocuklara somutlaştırılarak anlatılması ve çocuklara basit matematik işlemlerinin, kavram öğreniminin kazandırılma yöntemleri aktarılacaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişi,Okul öncesi eğitimde fen programları hakkında bilgi sahibidir.,Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemleri,Fen eğitiminde ailenin ve toplumun rolü,Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri,Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri,Bilişsel süreç becerileri ve öğretme teknikleri,Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerileri,Ölçme, örüntü, grafik ve problem çözme becerileri,Sayı kavramı, işlem kavramı, geometri ve uzamsal düşünme,Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri,Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri,Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Fen ve matematik eğitiminin amacını bilecektir. | 16, 19, 9 | A |
2.Çocuklarda öğrenme deneyimlerinin kazanılması ile ilgili bilgi sahibi olacaktır. | 14, 16, 9 | A |
3.Fen etkinlikleri içerisinde yer alabilecek çalışmaları bilecektir. | 16, 19, 9 | A |
4.Fen ve matematik etkinliklerini uygulayabileceklerdir. | 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Okul öncesi eğitimde fen programları hakkında bilgi sahibidir. | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Fen eğitiminde ailenin ve toplumun rolü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Bilişsel süreç becerileri ve öğretme teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Ölçme, örüntü, grafik ve problem çözme becerileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Sayı kavramı, işlem kavramı, geometri ve uzamsal düşünme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Şahin, F. Okulöncesi Fen Bilgisi Öğretimi ve Aktivite Örnekleri, Lind, K.K. (1991) Exploring Science in Early Childhood,Güven, Y. Erken Çocukluk Döneminde Sezgisel Düşünme ve Matematik,Snith, S.S.Early Childhood Mathematics. Şahin, F. Okulöncesi Fen Bilgisi Öğretimi ve Aktivite Örnekleri Güven, Y. Erken Çocukluk Döneminde |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE FEN VE MATEMATİK | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Feryal SAVCI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersle fen olaylarının çocuklara somutlaştırılarak anlatılması ve çocuklara basit matematik işlemlerinin, kavram öğreniminin kazandırılma yöntemleri aktarılacaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişi,Okul öncesi eğitimde fen programları hakkında bilgi sahibidir.,Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemleri,Fen eğitiminde ailenin ve toplumun rolü,Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri,Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri,Bilişsel süreç becerileri ve öğretme teknikleri,Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerileri,Ölçme, örüntü, grafik ve problem çözme becerileri,Sayı kavramı, işlem kavramı, geometri ve uzamsal düşünme,Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri,Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri,Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Fen ve matematik eğitiminin amacını bilecektir. | 16, 19, 9 | A |
2.Çocuklarda öğrenme deneyimlerinin kazanılması ile ilgili bilgi sahibi olacaktır. | 14, 16, 9 | A |
3.Fen etkinlikleri içerisinde yer alabilecek çalışmaları bilecektir. | 16, 19, 9 | A |
4.Fen ve matematik etkinliklerini uygulayabileceklerdir. | 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Okul öncesi eğitimde fen programları hakkında bilgi sahibidir. | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Fen eğitiminde ailenin ve toplumun rolü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Bilişsel süreç becerileri ve öğretme teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Ölçme, örüntü, grafik ve problem çözme becerileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Sayı kavramı, işlem kavramı, geometri ve uzamsal düşünme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Şahin, F. Okulöncesi Fen Bilgisi Öğretimi ve Aktivite Örnekleri, Lind, K.K. (1991) Exploring Science in Early Childhood,Güven, Y. Erken Çocukluk Döneminde Sezgisel Düşünme ve Matematik,Snith, S.S.Early Childhood Mathematics. Şahin, F. Okulöncesi Fen Bilgisi Öğretimi ve Aktivite Örnekleri Güven, Y. Erken Çocukluk Döneminde |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |