Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKLA İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ2+023
Ders Programı Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocukla etkili bir iletişim için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim,İletişim,Çocuk ile iletişimin önemi,Çocuğu dinleme,Çocukla konuşma,Çocuk ile iletişimde empati,Çocuğun sorununu çözme,Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim,Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim,Aile ile etkili iletişim kurma,Aile ile etkili iletişim kurma,Çocukla iletişim etkinlikleri,Çocuk ile iletişimde kurumun yeri ve önemi,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1. Çocuk ile etkili iletişim tekniklerini bilir.1, 10, 12, 18, 2, 21, 3, 6, 7, 8A, C
2. Etkin dinlemenin önemini kavrar.1, 10, 12, 18, 2, 21, 3, 6, 7, 8A, C
3. Aile çocuk arasındaki etkili iletişim teknikleri hakkında farkındalık kazanır.1, 10, 12, 18, 2, 21, 3, 6, 7, 8A, C
4. Aile ile etkili iletişim kurma becerisi hakkında bilgi sahibi olur.1, 10, 12, 18, 2, 21, 3, 6, 7, 8A, C
5. İş yaşamında etkili iletişim yollarını bilir.1, 10, 12, 18, 2, 21, 3, 6, 7, 8A, C
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 21: Video, 3: Tartışma, 6: Gösterip Yapma, 7: Rol Oynama, 8: Grup Çalışması
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, C: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim
2İletişimÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Çocuk ile iletişimin önemiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Çocuğu dinlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Çocukla konuşmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Çocuk ile iletişimde empatiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Çocuğun sorununu çözmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişimÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişimÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Aile ile etkili iletişim kurmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Aile ile etkili iletişim kurmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Çocukla iletişim etkinlikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Çocuk ile iletişimde kurumun yeri ve önemiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Değerlendirme
Kaynak
Öz, İ. (2003). Çocukta Uyum Ve Davranış Bozuklukları, Ailelere Rehber Kitaplar Dizisi. Ankara: Kök Yayıncılık. Önder, A. (2004). Ailede İletişim / Konuşarak ve Dinleyerek Anlaşalım.Ankara: Morpa Kültür Yayınları. Yavuzer, H. (2016). Çocuk Eğitimi El Kitabı. İstanbul: Remzi Kitabevi. Uz-Çetinkaya, A. (2017). Çocuklarla İletişim ve Oyun. İstanbul: P Kitap Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
0
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
0
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
0
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
0
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
0
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
0
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
0
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
0
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu