Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUKLA İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocukla etkili bir iletişim için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim,İletişim,Çocuk ile iletişimin önemi,Çocuğu dinleme,Çocukla konuşma,Çocuk ile iletişimde empati,Çocuğun sorununu çözme,Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim,Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim,Aile ile etkili iletişim kurma,Aile ile etkili iletişim kurma,Çocukla iletişim etkinlikleri,Çocuk ile iletişimde kurumun yeri ve önemi,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | ||
1. Çocuk ile etkili iletişim tekniklerini bilir. | 1, 10, 12, 18, 2, 21, 3, 6, 7, 8 | A, C |
2. Etkin dinlemenin önemini kavrar. | 1, 10, 12, 18, 2, 21, 3, 6, 7, 8 | A, C |
3. Aile çocuk arasındaki etkili iletişim teknikleri hakkında farkındalık kazanır. | 1, 10, 12, 18, 2, 21, 3, 6, 7, 8 | A, C |
4. Aile ile etkili iletişim kurma becerisi hakkında bilgi sahibi olur. | 1, 10, 12, 18, 2, 21, 3, 6, 7, 8 | A, C |
5. İş yaşamında etkili iletişim yollarını bilir. | 1, 10, 12, 18, 2, 21, 3, 6, 7, 8 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 21: Video, 3: Tartışma, 6: Gösterip Yapma, 7: Rol Oynama, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İletişim | |
2 | İletişim | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Çocuk ile iletişimin önemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Çocuğu dinleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Çocukla konuşma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Çocuk ile iletişimde empati | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Çocuğun sorununu çözme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Aile ile etkili iletişim kurma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Aile ile etkili iletişim kurma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Çocukla iletişim etkinlikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Çocuk ile iletişimde kurumun yeri ve önemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Değerlendirme |
Kaynak |
Öz, İ. (2003). Çocukta Uyum Ve Davranış Bozuklukları, Ailelere Rehber Kitaplar Dizisi. Ankara: Kök Yayıncılık. Önder, A. (2004). Ailede İletişim / Konuşarak ve Dinleyerek Anlaşalım.Ankara: Morpa Kültür Yayınları. Yavuzer, H. (2016). Çocuk Eğitimi El Kitabı. İstanbul: Remzi Kitabevi. Uz-Çetinkaya, A. (2017). Çocuklarla İletişim ve Oyun. İstanbul: P Kitap Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
0 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | ||||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |