Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE OYUN3+036
Ders Programı Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nurşah YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuğun gelişiminde ve yaşamında önemli bir yer tutan oyun hakkında kapsamlı bilgi vermek.
Dersin İçeriğiBu ders; Oyunun tanımı ve tarihçesi,Oyunla ilgili kuramlar,Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri,Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları,Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları,Oyuncak ve oyun materyalleri,Oyuncak ve oyun materyalleri,Oyuncak ve oyun materyalleri,Oyuncak güvenliği,Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önerme,Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önerme,Oyun Alanı Düzenlemeye Yönelik Öneri Geliştirme,Oyun Alanı Düzenlemeye Yönelik Öneri Geliştirme,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Oyunun tanımı ve tarihçesini açıklar.1, 2A
2.Oyun sınıflamalarını bilir.1, 2A
3.Oyuncak ve oyun materyalleri ile ilgili fikir sahibidir.1, 2A
4.Oyunun ve oyun materyallerinin çocuğun gelişimi üzerini etkisini bilir.1, 14, 2A
5.Çocuğun gelişimini destekleyici oyun ve oyun materyalleri seçme ve oluşturmada fikir sahibidir.1, 14, 2A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 2: Soru - Cevap
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Oyunun tanımı ve tarihçesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Oyunla ilgili kuramlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkılarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkılarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Oyuncak ve oyun materyalleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Oyuncak ve oyun materyalleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Oyuncak ve oyun materyalleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Oyuncak güvenliğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/ÖnermeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/ÖnermeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Oyun Alanı Düzenlemeye Yönelik Öneri GeliştirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Oyun Alanı Düzenlemeye Yönelik Öneri GeliştirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Değerlendirme
Kaynak
Pehlivan, H., (2012) Oyun ve Öğrenme, Anı Yayıncılık, Ankara Ormanlıoğlı Uluğ, M., (1997) Niçin Oyun?, Göçebe Yayınları, İstanbul Özdoğan, B., (1997) Çocuk ve Oyun,Ertem Basım Yayın Dağıtım, Ankara Aksoy, A., (2014), Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 3, Hedef Yayıncılık ve Mühendislik, Ankara

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
0
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
0
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
0
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
0
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
0
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
0
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
0
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
0
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu