Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK VE OYUN | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nurşah YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocuğun gelişiminde ve yaşamında önemli bir yer tutan oyun hakkında kapsamlı bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Oyunun tanımı ve tarihçesi,Oyunla ilgili kuramlar,Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri,Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları,Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları,Oyuncak ve oyun materyalleri,Oyuncak ve oyun materyalleri,Oyuncak ve oyun materyalleri,Oyuncak güvenliği,Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önerme,Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önerme,Oyun Alanı Düzenlemeye Yönelik Öneri Geliştirme,Oyun Alanı Düzenlemeye Yönelik Öneri Geliştirme,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Oyunun tanımı ve tarihçesini açıklar. | 1, 2 | A |
2.Oyun sınıflamalarını bilir. | 1, 2 | A |
3.Oyuncak ve oyun materyalleri ile ilgili fikir sahibidir. | 1, 2 | A |
4.Oyunun ve oyun materyallerinin çocuğun gelişimi üzerini etkisini bilir. | 1, 14, 2 | A |
5.Çocuğun gelişimini destekleyici oyun ve oyun materyalleri seçme ve oluşturmada fikir sahibidir. | 1, 14, 2 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Oyunun tanımı ve tarihçesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Oyunla ilgili kuramlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Oyuncak ve oyun materyalleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Oyuncak ve oyun materyalleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Oyuncak ve oyun materyalleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Oyuncak güvenliği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önerme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önerme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Oyun Alanı Düzenlemeye Yönelik Öneri Geliştirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Oyun Alanı Düzenlemeye Yönelik Öneri Geliştirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Değerlendirme |
Kaynak |
Pehlivan, H., (2012) Oyun ve Öğrenme, Anı Yayıncılık, Ankara Ormanlıoğlı Uluğ, M., (1997) Niçin Oyun?, Göçebe Yayınları, İstanbul Özdoğan, B., (1997) Çocuk ve Oyun,Ertem Basım Yayın Dağıtım, Ankara Aksoy, A., (2014), Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 3, Hedef Yayıncılık ve Mühendislik, Ankara |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
0 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |