Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK KURUMLARINDA KALİTE YÖNETİMİ2+022
Ders Programı Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Salih ONARAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Harun GÜLAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık kurumlarında Kalite Yönetim Sistemi şartlarını bilen, uygulamalarına hakim, kalite yönetim sisteminin kuruma sağlayacağı yararlara değer katabilecek çalışanların sisteme kazandırılması
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlık Kurumlarında Sürdürülebilirlik Açısından Kalite ve TKY Felsefesi ve Yaklaşımları,Sağlık Kurumlarında Kalitenin Tarihsel Gelişimi,Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetiminin İçeriği ve Prensipleri,Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetiminin Araçları,Sağlık Kurumlarında TKY Bileşenleri, Kaizen,Yalın Yönetim, Altı Sigma ve Tam Zamanında Üretim,Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları ve Kalite İlişkisi,Sağlık Kurumlarında Kalite Kültürü,Sağlık Kurumlarında Rekabet Avantajı İçin Kalitenin Stratejik Yayılımı,Sağlık Kurumlarında Kalite Kontrol Çemberleri,Sağlık Kurumlarında Kalite Fonksiyon Göçerimi,Sağlık Kurumlarında Kaliteyi Ölçme: ISO,Denetim ve Kalibrasyon,Sağlık Kurumlarında Kalite Maliyetleri ve Kalite Teknikleri,Sağlık Kurumlarında EFQM ve KALDER Mükemmellik Modeli,Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi ve Etik İle Sosyal Sorumluluk; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci toplam kalite yönetimi, kalite yönetim sistemleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur1, 2, 3A
Sağlık sisteminde sürekli iyileştirme ve süreç yönetimini benimser1, 2, 3A
Sağlık kurumlarının verimliliğinde kalite yaklaşımının önemini kavrar1, 2, 3A
Sağlıkta kalite ve akreditasyon ile ilgili standartlar konusunda fikir sahibi olur1, 2, 3A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlık Kurumlarında Sürdürülebilirlik Açısından Kalite ve TKY Felsefesi ve YaklaşımlarıDers notlarının okunması
2Sağlık Kurumlarında Kalitenin Tarihsel GelişimiDers notlarının okunması
3Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetiminin İçeriği ve PrensipleriDers notlarının okunması
4Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetiminin AraçlarıDers notlarının okunması
5Sağlık Kurumlarında TKY Bileşenleri, Kaizen,Yalın Yönetim, Altı Sigma ve Tam Zamanında ÜretimDers notlarının okunması
6Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları ve Kalite İlişkisiDers notlarının okunması
7Sağlık Kurumlarında Kalite KültürüDers notlarının okunması
8Sağlık Kurumlarında Rekabet Avantajı İçin Kalitenin Stratejik YayılımıDers notlarının okunması
9Sağlık Kurumlarında Kalite Kontrol ÇemberleriDers notlarının okunması
10Sağlık Kurumlarında Kalite Fonksiyon GöçerimiDers notlarının okunması
11Sağlık Kurumlarında Kaliteyi Ölçme: ISO,Denetim ve KalibrasyonDers notlarının okunması
12Sağlık Kurumlarında Kalite Maliyetleri ve Kalite TeknikleriDers notlarının okunması
13Sağlık Kurumlarında EFQM ve KALDER Mükemmellik ModeliDers notlarının okunması
14Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi ve Etik İle Sosyal SorumlulukDers notlarının okunması
Kaynak
• Canan Çetin ve M. Lütfi Arslan, Toplam Kalite Yönetimi, 6.Baskı, İstanbul: Beta Yayınevi, 2017. • Jeffrey K. Liner, Toyota Tarzı, 2. Baskı, İstanbul: Optimist Yayınları, 2014. • David L. Goetsch ve Stanley B. Davis, Özlem İpekgil Doğan ve Mert Topayan (Ed.), Toplam Kaliteye Giriş, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2016. • Muhsin Halis, Toplam Kalite Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2013. • Oygur Yamak, Kalite Odaklı Mükemmellik, 1. Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2015. Toplam Kalite Yönetimi alanında yazılan ve derste ele alınan konuları içeren her türlü yayın (kitap, makale v.b.) kaynak olarak izlenebilir.
Ders sunumları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
0
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
0
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
0
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
0
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
0
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
0
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
0
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
0
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu