Kalite bilincini oluşturmak ve sağlık hizmetlerinin kalitesini iyileştirmede kullanılan teknikleri vermektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sağlık Kurumlarında Sürdürülebilirlik Açısından Kalite ve TKY Felsefesi ve Yaklaşımları,Sağlık Kurumlarında Kalitenin Tarihsel Gelişimi,Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetiminin İçeriği ve Prensipleri,Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetiminin Araçları,Sağlık Kurumlarında TKY Bileşenleri, Kaizen,Yalın Yönetim, Altı Sigma ve Tam Zamanında Üretim,Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları ve Kalite İlişkisi,Sağlık Kurumlarında Kalite Kültürü,Sağlık Kurumlarında Rekabet Avantajı İçin Kalitenin Stratejik Yayılımı,Sağlık Kurumlarında Kalite Kontrol Çemberleri,Sağlık Kurumlarında Kalite Fonksiyon Göçerimi,Sağlık Kurumlarında Kaliteyi Ölçme: ISO,Denetim ve Kalibrasyon,Sağlık Kurumlarında Kalite Maliyetleri ve Kalite Teknikleri,Sağlık Kurumlarında EFQM ve KALDER Mükemmellik Modeli,Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi ve Etik İle Sosyal Sorumluluk; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Kalite ve kalite ile ilgili kavramları açıklayabilecektir.
16, 9
A
1.1. Kalitenin türlerini ve kaliteyi etkileyen faktörleri anlatır.
Sağlık Kurumlarında Sürdürülebilirlik Açısından Kalite ve TKY Felsefesi ve Yaklaşımları
Ders notlarının okunması
2
Sağlık Kurumlarında Kalitenin Tarihsel Gelişimi
Ders notlarının okunması
3
Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetiminin İçeriği ve Prensipleri
Ders notlarının okunması
4
Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetiminin Araçları
Ders notlarının okunması
5
Sağlık Kurumlarında TKY Bileşenleri, Kaizen,Yalın Yönetim, Altı Sigma ve Tam Zamanında Üretim
Ders notlarının okunması
6
Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları ve Kalite İlişkisi
Ders notlarının okunması
7
Sağlık Kurumlarında Kalite Kültürü
Ders notlarının okunması
8
Sağlık Kurumlarında Rekabet Avantajı İçin Kalitenin Stratejik Yayılımı
Ders notlarının okunması
9
Sağlık Kurumlarında Kalite Kontrol Çemberleri
Ders notlarının okunması
10
Sağlık Kurumlarında Kalite Fonksiyon Göçerimi
Ders notlarının okunması
11
Sağlık Kurumlarında Kaliteyi Ölçme: ISO,Denetim ve Kalibrasyon
Ders notlarının okunması
12
Sağlık Kurumlarında Kalite Maliyetleri ve Kalite Teknikleri
Ders notlarının okunması
13
Sağlık Kurumlarında EFQM ve KALDER Mükemmellik Modeli
Ders notlarının okunması
14
Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi ve Etik İle Sosyal Sorumluluk
Ders notlarının okunması
Kaynak
Canan Çetin ve M. Lütfi Arslan, Toplam Kalite Yönetimi, 6.Baskı, İstanbul: Beta Yayınevi, 2017.
Toplam Kaliteye Giriş, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2016.
Oygur Yamak, Kalite Odaklı Mükemmellik, 1. Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2015.
Jeffrey K. Liner, Toyota Tarzı, 2. Baskı, İstanbul: Optimist Yayınları, 2014.
Ders sunumları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
13
2
26
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
12
12
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
14
14
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
52
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(52/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SAĞLIK KURUMLARINDA KALİTE YÖNETİMİ
-
Bahar Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Salih ONARAN
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Harun GÜLAY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Kalite bilincini oluşturmak ve sağlık hizmetlerinin kalitesini iyileştirmede kullanılan teknikleri vermektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sağlık Kurumlarında Sürdürülebilirlik Açısından Kalite ve TKY Felsefesi ve Yaklaşımları,Sağlık Kurumlarında Kalitenin Tarihsel Gelişimi,Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetiminin İçeriği ve Prensipleri,Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetiminin Araçları,Sağlık Kurumlarında TKY Bileşenleri, Kaizen,Yalın Yönetim, Altı Sigma ve Tam Zamanında Üretim,Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları ve Kalite İlişkisi,Sağlık Kurumlarında Kalite Kültürü,Sağlık Kurumlarında Rekabet Avantajı İçin Kalitenin Stratejik Yayılımı,Sağlık Kurumlarında Kalite Kontrol Çemberleri,Sağlık Kurumlarında Kalite Fonksiyon Göçerimi,Sağlık Kurumlarında Kaliteyi Ölçme: ISO,Denetim ve Kalibrasyon,Sağlık Kurumlarında Kalite Maliyetleri ve Kalite Teknikleri,Sağlık Kurumlarında EFQM ve KALDER Mükemmellik Modeli,Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi ve Etik İle Sosyal Sorumluluk; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Kalite ve kalite ile ilgili kavramları açıklayabilecektir.
16, 9
A
1.1. Kalitenin türlerini ve kaliteyi etkileyen faktörleri anlatır.
Sağlık Kurumlarında Sürdürülebilirlik Açısından Kalite ve TKY Felsefesi ve Yaklaşımları
Ders notlarının okunması
2
Sağlık Kurumlarında Kalitenin Tarihsel Gelişimi
Ders notlarının okunması
3
Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetiminin İçeriği ve Prensipleri
Ders notlarının okunması
4
Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetiminin Araçları
Ders notlarının okunması
5
Sağlık Kurumlarında TKY Bileşenleri, Kaizen,Yalın Yönetim, Altı Sigma ve Tam Zamanında Üretim
Ders notlarının okunması
6
Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları ve Kalite İlişkisi
Ders notlarının okunması
7
Sağlık Kurumlarında Kalite Kültürü
Ders notlarının okunması
8
Sağlık Kurumlarında Rekabet Avantajı İçin Kalitenin Stratejik Yayılımı
Ders notlarının okunması
9
Sağlık Kurumlarında Kalite Kontrol Çemberleri
Ders notlarının okunması
10
Sağlık Kurumlarında Kalite Fonksiyon Göçerimi
Ders notlarının okunması
11
Sağlık Kurumlarında Kaliteyi Ölçme: ISO,Denetim ve Kalibrasyon
Ders notlarının okunması
12
Sağlık Kurumlarında Kalite Maliyetleri ve Kalite Teknikleri
Ders notlarının okunması
13
Sağlık Kurumlarında EFQM ve KALDER Mükemmellik Modeli
Ders notlarının okunması
14
Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi ve Etik İle Sosyal Sorumluluk
Ders notlarının okunması
Kaynak
Canan Çetin ve M. Lütfi Arslan, Toplam Kalite Yönetimi, 6.Baskı, İstanbul: Beta Yayınevi, 2017.
Toplam Kaliteye Giriş, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2016.
Oygur Yamak, Kalite Odaklı Mükemmellik, 1. Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2015.
Jeffrey K. Liner, Toyota Tarzı, 2. Baskı, İstanbul: Optimist Yayınları, 2014.
Ders sunumları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.