Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK HİZMETLERİNDE HALKLA İLİŞKİLER2+024
Ders Programı Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Mehmet CANITATLI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler faaliyetlerini ve halkla ilişkilerin rolünü değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Halkla İlişkilere Giriş,2.Halkla İlişkiler Kavramı,3.Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi,4.Halkla İlişkiler ve İlişkili Olduğu Alanlar,5.Halkla İlişkiler Teorileri,6.Halkla İlişkilerde Hedef Kitle,7.Halkla İlişkilerde Kampanya,8.Kurum İçi İletişim,9.Kurum İçi Halkla İlişkiler,10.Halkla İlişkiler Uzmanının Özellikleri,11.Halkla İlişkilerde Danışman Ajanslar,12.Sorun Yönetimi,13.Kriz Yönetimi,14.İtibar Yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Halkla ilişkiler faaliyetlerinde hedef kitleyi sınıflandırabilecektir.1, 10, 2A
1.1. Halkla ilişkiler faaliyetlerinde dahili ve harici hedef kitleyi açıklar.1, 2, 3A
1.2. Hedef kitleyi belirleme sebeplerini tartışır.1, 10, 2A
1.3. Hedef kitleyi belirlememenin sonuçlarını yorumlar.1, 10, 3A
2. Kriz yönetimini değerlendirebilecektir.1, 10, 3A
2.1. Krizi tanımlar.1, 10, 3A
2.2. Krizi meydana getiren etmenleri sınıflandırır.1, 10, 3A
2.3. Kriz yönetimi adımlarını sıralar.1, 3A, B
3. Halkla ilişkiler kampanyası hazırlayabilecektir.1, 10, 2A
3.1. Halkla ilişkiler kampanyasının aşamalarını sıralar.1, 10, 3A
3.2. Bilgi toplamada kullanılabilecek yöntemleri karşılaştırır.1, 10, 2, 3A
3.3. Halkla ilişkiler kampanyalarının önemini açıklar.1, 10, 3A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Halkla İlişkilere GirişDers notlarının okunması
22.Halkla İlişkiler KavramıDers notlarının okunması
33.Halkla İlişkilerin Tarihsel GelişimiDers notlarının okunması
44.Halkla İlişkiler ve İlişkili Olduğu AlanlarDers notlarının okunması
55.Halkla İlişkiler TeorileriDers notlarının okunması
66.Halkla İlişkilerde Hedef KitleDers notlarının okunması
77.Halkla İlişkilerde KampanyaDers notlarının okunması
88.Kurum İçi İletişimDers notlarının okunması
99.Kurum İçi Halkla İlişkilerDers notlarının okunması
1010.Halkla İlişkiler Uzmanının ÖzellikleriDers notlarının okunması
1111.Halkla İlişkilerde Danışman AjanslarDers notlarının okunması
1212.Sorun YönetimiDers notlarının okunması
1313.Kriz YönetimiDers notlarının okunması
1414.İtibar YönetimiDers notlarının okunması
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları
Okay A. & Okay A. Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul, 2005.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
0
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
0
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
0
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
0
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
0
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
0
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
0
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
0
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu