Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ2+023
Ders Programı Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Elif BAYKAL
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Halil YORULMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİşletme kavramını ve çevresini öğretmek, işletmeyi organize edip nasıl yönetileceğini belirlemek, küresel ekonomide işletmelerin önemini vurgulamak ve işletmeler için önemli iç ve dış etkenlerin incelenmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İşletme Biliminin Tarihi Gelişimi,İşletme İle İlgili Temel Kavramlar,İşletme Türleri,İşletmenin Kuruluş Analizi Ve Planlama Çalışmaları,Yönetim Biliminin Doğuşu ve Tarihsel Gelişimi, yönetim süreci ve yönetim fonksiyonları,İşletmelerde Üretim Yönetimi,İşletmelerde Pazarlama Yönetimi,İşletmelerde İnsan Kaynakları Yönetimi,İşletmelerde Muhasebe Yönetimi,İşletmelerde Finans Yönetimi,İşletme Çevresi, Büyüme Güdüleri ve Çevresel Faktörlerin Yönetilmesi,İşletmelerde Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik,Çağdaş Yaklaşımlar ve Yeni Gelişmeler,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Temel İşletme Fonksiyonları Hakkında bilgi edinir1A
3.Yönetimin temel ilkeleri hakkında bilgi edinir1A
7.Finans ve muhasebe fonksiyonları konusunda bilgi edinir1A
2. Yöneticiliğin temel fonksiyonlarını ve mahiyetini öğrenir1A
4. İnsan kaynakları fonksiyonu hakkında bilgi edinir1A
5. Pazarlama fonksiyonu hakkında bilgi edinir1A
6. Üretim ve tedarik süreçleri hakkında bilgi edinir1A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşletme Biliminin Tarihi GelişimiDers notunun okunması
2İşletme İle İlgili Temel KavramlarDers notunun okunması
3İşletme TürleriDers notunun okunması
4İşletmenin Kuruluş Analizi Ve Planlama ÇalışmalarıDers notunun okunması
5Yönetim Biliminin Doğuşu ve Tarihsel Gelişimi, yönetim süreci ve yönetim fonksiyonlarıDers notunun okunması
6İşletmelerde Üretim YönetimiDers notunun okunması
7İşletmelerde Pazarlama YönetimiDers notunun okunması
8İşletmelerde İnsan Kaynakları YönetimiDers notunun okunması
9İşletmelerde Muhasebe YönetimiDers notunun okunması
10İşletmelerde Finans YönetimiDers notunun okunması
11İşletme Çevresi, Büyüme Güdüleri ve Çevresel Faktörlerin YönetilmesiDers notunun okunması
12İşletmelerde Sosyal Sorumluluk ve SürdürülebilirlikDers notunun okunması
13Çağdaş Yaklaşımlar ve Yeni GelişmelerDers notunun okunması
14Genel TekrarDers notunun okunması
Kaynak
Ders Notları, Konu İle İlgili Web Siteleri, power point
İşletme Bilimine Giriş Prof. Dr. Esin Can, Meslek Yüksek Okulları İçin Temel İşletmeciliğe Giriş Prof Dr. Canan Çetin, İşletme Prof. Dr. Kadri Mirze

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
0
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
0
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
0
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
0
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
0
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
0
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
0
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
0
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu