Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HASTA İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ2+025
Ders Programı Salı 17:30-18:15 Salı 18:30-19:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. İlknur FİL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık kuruluşlarında hasta ilişkileri faaliyetlerini geliştirmek ve hasta ilişkileri yönetiminin boyutlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Hasta İlişkileri Kavramı ve Özellikleri,2.Hasta Tatmini ve Hasta Sadakati Yaratma,3.Hasta İlişkileri ve İlişkisel Pazarlama,4.Satış ve Pazarlamada Toplam Kalite Yönetimi,5.Hasta İçin Değer Yaratma,6.Hasta Yaşam Boyu Değeri,7.Hasta Hizmet Kalitesi-Hasta Hizmet Sistemi,8.Hasta Tutma Modeli,9.Hasta Tutma Programlarının Geliştirilmesi,10.Hasta Şikayetlerini Ele Alma,11.Hasta İlişkilerinin Ölçülmesi,12.Hasta Odaklı Kültürün Yayılması,13.Kültür Değişimindeki Engeller,14.Hasta Odaklı Değişim Yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1, 10, 15, 2A
1. Hasta ilişkileri faaliyetlerini geliştirme yöntemlerini gerçekleştirebilecektir.1, 10, 3A
1.1. Hasta ilişkileri kavram ve özelliklerini açıklar.1, 10, 2, 3A
1.2. Hasta sadakati yaratma faaliyetlerini uygular.1, 10, 2, 3A
1.3. Hasta tatmini oluşturma yöntemlerini örnekler.1, 10, 2, 3A
2. Hastayı kazanma ve tutma faaliyetlerini değerlendirebilecektir.1, 10, 2, 3A
2.1. Hasta tutma modelini tanımlar.1, 10, 3A
2.2. Hasta tutma programlarını geliştirir.1, 10, 2, 3A
2.3. Hasta şikayetlerini örnekler.1, 10, 3A
3. Hasta ilişkileri faaliyetlerinin ölçüm yöntemlerini sıralayabilecektir.1, 15, 2A
3.1. Hasta ilişkileri anketi uygular.1, 10, 3A
3.2. Fokus grup görüşmeleri düzenler.1, 10, 2, 3A
3.3. Kritik olay tekniğini kullanır1, 10, 3A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Hasta İlişkileri Kavramı ve ÖzellikleriDers notlarının okunması
22.Hasta Tatmini ve Hasta Sadakati YaratmaDers notlarının okunması
33.Hasta İlişkileri ve İlişkisel PazarlamaDers notlarının okunması
44.Satış ve Pazarlamada Toplam Kalite YönetimiDers notlarının okunması
55.Hasta İçin Değer YaratmaDers notlarının okunması
66.Hasta Yaşam Boyu DeğeriDers notlarının okunması
77.Hasta Hizmet Kalitesi-Hasta Hizmet SistemiDers notlarının okunması
88.Hasta Tutma ModeliDers notlarının okunması
99.Hasta Tutma Programlarının GeliştirilmesiDers notlarının okunması
1010.Hasta Şikayetlerini Ele AlmaDers notlarının okunması
1111.Hasta İlişkilerinin ÖlçülmesiDers notlarının okunması
1212.Hasta Odaklı Kültürün YayılmasıDers notlarının okunması
1313.Kültür Değişimindeki EngellerDers notlarının okunması
1414.Hasta Odaklı Değişim YönetimiDers notlarının okunması
Kaynak
Öğretim üyesine ait ders notları
Ayla Okay, Sağlık İletişimi, Derin Yayınları,2014 Yavuz Odabaşı, Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Aura Kitapları, 2015

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
0
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
0
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
0
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
0
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
0
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
0
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
0
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
0
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu