Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HASTA İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı | Salı 17:30-18:15 Salı 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İlknur FİL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık kuruluşlarında hasta ilişkileri faaliyetlerini geliştirmek ve hasta ilişkileri yönetiminin boyutlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Hasta İlişkileri Kavramı ve Özellikleri,2.Hasta Tatmini ve Hasta Sadakati Yaratma,3.Hasta İlişkileri ve İlişkisel Pazarlama,4.Satış ve Pazarlamada Toplam Kalite Yönetimi,5.Hasta İçin Değer Yaratma,6.Hasta Yaşam Boyu Değeri,7.Hasta Hizmet Kalitesi-Hasta Hizmet Sistemi,8.Hasta Tutma Modeli,9.Hasta Tutma Programlarının Geliştirilmesi,10.Hasta Şikayetlerini Ele Alma,11.Hasta İlişkilerinin Ölçülmesi,12.Hasta Odaklı Kültürün Yayılması,13.Kültür Değişimindeki Engeller,14.Hasta Odaklı Değişim Yönetimi; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1, 10, 15, 2 | A | |
1. Hasta ilişkileri faaliyetlerini geliştirme yöntemlerini gerçekleştirebilecektir. | 1, 10, 3 | A |
1.1. Hasta ilişkileri kavram ve özelliklerini açıklar. | 1, 10, 2, 3 | A |
1.2. Hasta sadakati yaratma faaliyetlerini uygular. | 1, 10, 2, 3 | A |
1.3. Hasta tatmini oluşturma yöntemlerini örnekler. | 1, 10, 2, 3 | A |
2. Hastayı kazanma ve tutma faaliyetlerini değerlendirebilecektir. | 1, 10, 2, 3 | A |
2.1. Hasta tutma modelini tanımlar. | 1, 10, 3 | A |
2.2. Hasta tutma programlarını geliştirir. | 1, 10, 2, 3 | A |
2.3. Hasta şikayetlerini örnekler. | 1, 10, 3 | A |
3. Hasta ilişkileri faaliyetlerinin ölçüm yöntemlerini sıralayabilecektir. | 1, 15, 2 | A |
3.1. Hasta ilişkileri anketi uygular. | 1, 10, 3 | A |
3.2. Fokus grup görüşmeleri düzenler. | 1, 10, 2, 3 | A |
3.3. Kritik olay tekniğini kullanır | 1, 10, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1.Hasta İlişkileri Kavramı ve Özellikleri | Ders notlarının okunması |
2 | 2.Hasta Tatmini ve Hasta Sadakati Yaratma | Ders notlarının okunması |
3 | 3.Hasta İlişkileri ve İlişkisel Pazarlama | Ders notlarının okunması |
4 | 4.Satış ve Pazarlamada Toplam Kalite Yönetimi | Ders notlarının okunması |
5 | 5.Hasta İçin Değer Yaratma | Ders notlarının okunması |
6 | 6.Hasta Yaşam Boyu Değeri | Ders notlarının okunması |
7 | 7.Hasta Hizmet Kalitesi-Hasta Hizmet Sistemi | Ders notlarının okunması |
8 | 8.Hasta Tutma Modeli | Ders notlarının okunması |
9 | 9.Hasta Tutma Programlarının Geliştirilmesi | Ders notlarının okunması |
10 | 10.Hasta Şikayetlerini Ele Alma | Ders notlarının okunması |
11 | 11.Hasta İlişkilerinin Ölçülmesi | Ders notlarının okunması |
12 | 12.Hasta Odaklı Kültürün Yayılması | Ders notlarının okunması |
13 | 13.Kültür Değişimindeki Engeller | Ders notlarının okunması |
14 | 14.Hasta Odaklı Değişim Yönetimi | Ders notlarının okunması |
Kaynak |
Öğretim üyesine ait ders notları |
Ayla Okay, Sağlık İletişimi, Derin Yayınları,2014 Yavuz Odabaşı, Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Aura Kitapları, 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |