Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MİMARLIK KAVRAMLARI | MRS2110934 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ferdane Esra TANRIKULU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ferdane Esra TANRIKULU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mimari tasarımda, biçim, kütleler, boşluklar, oran, ölçek gibi temel
kavramların tanınması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; FİZİKSEL ÇEVRE,GENEL YAPI KAVRAMI,ÖZEL BİR YAPI EYLEMİ OLARAK MİMARLIK,TOPLUM ÖRGÜTLENMESİ VE İŞLEV KAVRAMI,GELENEKSEL YAPIM MALZEMELERİ VE YAPIM TEKNİKLERİ,GELENEKSEL STRÜKTÜR,GELENEKSEL STRÜKTÜR,GELENEKSEL STRÜKTÜR,YAPI VE BEZEME,GÜZELLİK SANAT VE MİMARLIK,GÜZELLİK SANAT VE MİMARLIK,ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK,ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK,ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK (CUMHURİYET DÖNEMİ MİMARLIĞI- 1930'LAR- 1940'LAR- 1950'LER- 1960 VE 1970'LER- 1980 VE 1990'LAR- 2000'Lİ YILLAR); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Temel mimarlık kavramlarını tanır.
2-Mimarlık kavramları ile ilgili önemli kaynakları (dergiler, kitaplar vb.) tanır.
3-Temel mimarlık kavramları ile ilgili eleştirel bakış açısı kazanır.
4-Fiziksel çevre ve insan gereksinimleri arasındaki ilişkiyi yorumlar.
5-Sunum yapma becerisi gelişir. | 10, 16, 19, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | FİZİKSEL ÇEVRE | |
2 | GENEL YAPI KAVRAMI | |
3 | ÖZEL BİR YAPI EYLEMİ OLARAK MİMARLIK | |
4 | TOPLUM ÖRGÜTLENMESİ VE İŞLEV KAVRAMI | |
5 | GELENEKSEL YAPIM MALZEMELERİ VE YAPIM TEKNİKLERİ | |
6 | GELENEKSEL STRÜKTÜR | |
7 | GELENEKSEL STRÜKTÜR | |
8 | GELENEKSEL STRÜKTÜR | |
9 | YAPI VE BEZEME | |
10 | GÜZELLİK SANAT VE MİMARLIK | |
11 | GÜZELLİK SANAT VE MİMARLIK | |
12 | ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK | |
13 | ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK | |
14 | ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK (CUMHURİYET DÖNEMİ MİMARLIĞI- 1930'LAR- 1940'LAR- 1950'LER- 1960 VE 1970'LER- 1980 VE 1990'LAR- 2000'Lİ YILLAR) | |
Kaynak |
Doğan Kuban, Mimarlık Kavramları, Yem Yayınları, 2010
D. Hasol, Mimarlık Denince, Yem Yayınları, 2019
|
ARCAN, Enis Faik ve Fikret EVCİ (1999). Mimari Tasarıma Yaklaşım 1:
Bina Bilgisi Çalışmaları. İstanbul: Tasarım Yayın Grubu.
BIELEFELD, Bert ve Sebastian EL KHOULI (2010). Adım Adım Tasarım
Fikirleri. İstanbul: YEM Yayınları.
CHING, Francis D. K. (2008). İç Mekan Tasarımı Resimli. İstanbul: YEM
Yayınları.
CHING, Francis D. K. (2004). Mimarlık: Biçim, Mekan ve Düzen. İstanbul:
YEM Yayınları.
HASOL, Doğan (1998). Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü. İstanbul: YEM
Yayınları.
JOMAKKA, Kari, vd. (2012). Adım Adım Tasarım Yöntemleri. İstanbul: YEM
Yayınları.
KUBAN, Doğan (2016). Mimarlık Kavramları. İstanbul: YEM Yayınları.
ONAT, Esen (2010). Mimarlık, Form ve Geometri. Ankara: Efil Yayınevi.
RASMUSSEN, Steen Eiler (2010). Yaşanan Mimari. İstanbul: Remzi
Kitabevi.
SOYGENİŞ, Sema (2015). Mimarlık Düşünmek Düşlemek. İstanbul: YEM
Yayınları.
YÜREKLİ, Ferhan (2016). Mimarlık Mimarlığımız. İstanbul: YEM Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | | | | X | |
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | | | | | |
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | | | | | |
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | | | | | |
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | | | | | |
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | | | | | |
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | | | | | |
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | | | | | |
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | | | | | |
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MİMARLIK KAVRAMLARI | MRS2110934 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ferdane Esra TANRIKULU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ferdane Esra TANRIKULU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mimari tasarımda, biçim, kütleler, boşluklar, oran, ölçek gibi temel
kavramların tanınması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; FİZİKSEL ÇEVRE,GENEL YAPI KAVRAMI,ÖZEL BİR YAPI EYLEMİ OLARAK MİMARLIK,TOPLUM ÖRGÜTLENMESİ VE İŞLEV KAVRAMI,GELENEKSEL YAPIM MALZEMELERİ VE YAPIM TEKNİKLERİ,GELENEKSEL STRÜKTÜR,GELENEKSEL STRÜKTÜR,GELENEKSEL STRÜKTÜR,YAPI VE BEZEME,GÜZELLİK SANAT VE MİMARLIK,GÜZELLİK SANAT VE MİMARLIK,ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK,ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK,ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK (CUMHURİYET DÖNEMİ MİMARLIĞI- 1930'LAR- 1940'LAR- 1950'LER- 1960 VE 1970'LER- 1980 VE 1990'LAR- 2000'Lİ YILLAR); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Temel mimarlık kavramlarını tanır.
2-Mimarlık kavramları ile ilgili önemli kaynakları (dergiler, kitaplar vb.) tanır.
3-Temel mimarlık kavramları ile ilgili eleştirel bakış açısı kazanır.
4-Fiziksel çevre ve insan gereksinimleri arasındaki ilişkiyi yorumlar.
5-Sunum yapma becerisi gelişir. | 10, 16, 19, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | FİZİKSEL ÇEVRE | |
2 | GENEL YAPI KAVRAMI | |
3 | ÖZEL BİR YAPI EYLEMİ OLARAK MİMARLIK | |
4 | TOPLUM ÖRGÜTLENMESİ VE İŞLEV KAVRAMI | |
5 | GELENEKSEL YAPIM MALZEMELERİ VE YAPIM TEKNİKLERİ | |
6 | GELENEKSEL STRÜKTÜR | |
7 | GELENEKSEL STRÜKTÜR | |
8 | GELENEKSEL STRÜKTÜR | |
9 | YAPI VE BEZEME | |
10 | GÜZELLİK SANAT VE MİMARLIK | |
11 | GÜZELLİK SANAT VE MİMARLIK | |
12 | ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK | |
13 | ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK | |
14 | ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK (CUMHURİYET DÖNEMİ MİMARLIĞI- 1930'LAR- 1940'LAR- 1950'LER- 1960 VE 1970'LER- 1980 VE 1990'LAR- 2000'Lİ YILLAR) | |
Kaynak |
Doğan Kuban, Mimarlık Kavramları, Yem Yayınları, 2010
D. Hasol, Mimarlık Denince, Yem Yayınları, 2019
|
ARCAN, Enis Faik ve Fikret EVCİ (1999). Mimari Tasarıma Yaklaşım 1:
Bina Bilgisi Çalışmaları. İstanbul: Tasarım Yayın Grubu.
BIELEFELD, Bert ve Sebastian EL KHOULI (2010). Adım Adım Tasarım
Fikirleri. İstanbul: YEM Yayınları.
CHING, Francis D. K. (2008). İç Mekan Tasarımı Resimli. İstanbul: YEM
Yayınları.
CHING, Francis D. K. (2004). Mimarlık: Biçim, Mekan ve Düzen. İstanbul:
YEM Yayınları.
HASOL, Doğan (1998). Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü. İstanbul: YEM
Yayınları.
JOMAKKA, Kari, vd. (2012). Adım Adım Tasarım Yöntemleri. İstanbul: YEM
Yayınları.
KUBAN, Doğan (2016). Mimarlık Kavramları. İstanbul: YEM Yayınları.
ONAT, Esen (2010). Mimarlık, Form ve Geometri. Ankara: Efil Yayınevi.
RASMUSSEN, Steen Eiler (2010). Yaşanan Mimari. İstanbul: Remzi
Kitabevi.
SOYGENİŞ, Sema (2015). Mimarlık Düşünmek Düşlemek. İstanbul: YEM
Yayınları.
YÜREKLİ, Ferhan (2016). Mimarlık Mimarlığımız. İstanbul: YEM Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | |
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | | | | X | |
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | | | | | |
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | | | | | |
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | | | | | |
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | | | | | |
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | | | | | |
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | | | | | |
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | | | | | |
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | | | | | |
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:58Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:00