Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
3 BOYUTLU MODELLEME VE ANİMASYON I | MRS2113784 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Fahrettin Doğan TEKİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fahrettin Doğan TEKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin, mimari bir çizimin, parçadan bütüne giderek tüm projeyi seçilen modelleme programında modelleyebilmesini, 3 boyutlu render alabilmesini, Autocad çizimini modele dönüştürebilmesini sağlamak ve model içinde ve çevresinde kamera ile gezinme, kısa film çekebilme bilgisini kazandırabilmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 3B modelleme araçlarına giriş ,Seçilen modelleme programının ara yüzünün tanıtılması,Seçilen modelleme programının temel komutların öğretilmesi ve uygulanması,Seçilen modelleme programında mimari elemanların çizilmesi ve modellenmesi,Modellenen mimari elemanların katmanlara ayrılması ve malzeme atanması,Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması,Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması,Ara Sınav,Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması ve modellenmesi,Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması ve modellenmesi,3 boyutlu modelin seçilen render programı içine importu ve program içinde düzenlenmesi,3 boyutlu modelin seçilen render programı içine importu ve program içinde düzenlenmesi,Render programı içinde temel ayarların yapılması ve render alınması,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2- Modelleme tekniklerini ve araçlarını kullanarak etkili dijital modeller oluşturur. | | |
1- Farklı modelleme türlerini özelliklerini kullanarak hareketli görüntüler üretir. | | |
3- 3 Boyutlu görüntü oluşturma araçlarını kullanarak özgün tasarımlar yapar. | | |
4- 3B modelleri etkili biçimde ayrıntılandırmak için etkileşimli 3B boyama ve yüzey şekillendirme araçlarını kullanır. | | |
5- Ders kapsamında edindiği bilgiyi disiplinler arası çalışmalar yaparak teorik ve uygulamalı bilgileri ilişkilendirir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 3B modelleme araçlarına giriş | |
2 | Seçilen modelleme programının ara yüzünün tanıtılması | |
3 | Seçilen modelleme programının temel komutların öğretilmesi ve uygulanması | |
4 | Seçilen modelleme programında mimari elemanların çizilmesi ve modellenmesi | |
5 | Modellenen mimari elemanların katmanlara ayrılması ve malzeme atanması | |
6 | Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması | |
7 | Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması ve modellenmesi | |
10 | Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması ve modellenmesi | |
11 | 3 boyutlu modelin seçilen render programı içine importu ve program içinde düzenlenmesi | |
12 | 3 boyutlu modelin seçilen render programı içine importu ve program içinde düzenlenmesi | |
13 | Render programı içinde temel ayarların yapılması ve render alınması | |
14 | Genel Sınav | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | X |
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | | | | | X |
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | X | | | | |
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | X | | | | |
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | | | X | | |
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | X | | | | |
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | | | X | | |
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | | | | | X |
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | | | | | X |
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 6 | 2 | 12 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
3 BOYUTLU MODELLEME VE ANİMASYON I | MRS2113784 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Fahrettin Doğan TEKİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fahrettin Doğan TEKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin, mimari bir çizimin, parçadan bütüne giderek tüm projeyi seçilen modelleme programında modelleyebilmesini, 3 boyutlu render alabilmesini, Autocad çizimini modele dönüştürebilmesini sağlamak ve model içinde ve çevresinde kamera ile gezinme, kısa film çekebilme bilgisini kazandırabilmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 3B modelleme araçlarına giriş ,Seçilen modelleme programının ara yüzünün tanıtılması,Seçilen modelleme programının temel komutların öğretilmesi ve uygulanması,Seçilen modelleme programında mimari elemanların çizilmesi ve modellenmesi,Modellenen mimari elemanların katmanlara ayrılması ve malzeme atanması,Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması,Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması,Ara Sınav,Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması ve modellenmesi,Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması ve modellenmesi,3 boyutlu modelin seçilen render programı içine importu ve program içinde düzenlenmesi,3 boyutlu modelin seçilen render programı içine importu ve program içinde düzenlenmesi,Render programı içinde temel ayarların yapılması ve render alınması,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2- Modelleme tekniklerini ve araçlarını kullanarak etkili dijital modeller oluşturur. | | |
1- Farklı modelleme türlerini özelliklerini kullanarak hareketli görüntüler üretir. | | |
3- 3 Boyutlu görüntü oluşturma araçlarını kullanarak özgün tasarımlar yapar. | | |
4- 3B modelleri etkili biçimde ayrıntılandırmak için etkileşimli 3B boyama ve yüzey şekillendirme araçlarını kullanır. | | |
5- Ders kapsamında edindiği bilgiyi disiplinler arası çalışmalar yaparak teorik ve uygulamalı bilgileri ilişkilendirir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 3B modelleme araçlarına giriş | |
2 | Seçilen modelleme programının ara yüzünün tanıtılması | |
3 | Seçilen modelleme programının temel komutların öğretilmesi ve uygulanması | |
4 | Seçilen modelleme programında mimari elemanların çizilmesi ve modellenmesi | |
5 | Modellenen mimari elemanların katmanlara ayrılması ve malzeme atanması | |
6 | Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması | |
7 | Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması ve modellenmesi | |
10 | Cad programlarında çizilmiş 2 boyutlu çizimlerin 3 boyutlu modelleme yazılımı içine alınması ve modellenmesi | |
11 | 3 boyutlu modelin seçilen render programı içine importu ve program içinde düzenlenmesi | |
12 | 3 boyutlu modelin seçilen render programı içine importu ve program içinde düzenlenmesi | |
13 | Render programı içinde temel ayarların yapılması ve render alınması | |
14 | Genel Sınav | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | X |
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | | | | | X |
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | X | | | | |
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | X | | | | |
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | | | X | | |
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | X | | | | |
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | | | X | | |
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | | | | | X |
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | | | | | X |
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:58Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:00