Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TARİHİ YAPILARDA STRÜKTÜREL PROBLEMLER | MRS2245440 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sevgi SIRMA |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Sevgi Sırma |
Dersin Amacı | Tarihi yapılarda kullanılmış olan geleneksel strüktürel sistemler, teknikleri ve malzemeleri; bu tekniklerin tanımlı mimari dönem ve stillerle ilişkileri; strüktürel bozulma türleri ve sebepleri; strüktürel bozulmaların saptanmasına yönelik teknik ve yöntemler; strüktürel sistemlerin problemlerinin giderilmesinde ve iyileştirilmesinde kullanılan yöntemler bu dersin kapsamını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Amacının Açıklanması, Başarı Koşullarının Açıklanması,Giriş, Strüktür kavramı ve ,Geleneksel Yapılarda Kullanılan Malzemeler Ve Özellikleri,Yığma yapılarda strüktürel elemanlar; Doğrusal elemanlar (sütun,ayak, duvar vb.), eğrisel elemanlar (kemerler, tonozlar, kubbeler).,Teknik arazi gezisi ,Yapısal dengesizlikler, malzeme bozulmaları.,Hasar Tespit Yöntemleri,Yığma yapılarda strüktürel sağlamlaştırma teknikleri ,Teknik arazi gezisi ,Malzeme‐zemin‐strüktür bozulma analizleri.,Strüktürel bozulmanın iyileştirilmesinde kullanılacak yöntemler ,Strüktürel bozulma analizleri ve restorasyon teknikleri.,Örnek çalışmaların incelenmesi ve Uygulama A lıştırmaları,Teknik arazi gezisi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tarihi yapılarda kullanılmış olan geleneksel strüktürel sistemler, teknikleri ve malzemeleri ile ilgili konularda bilgi ve kavrayışa sahip olacaktır. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 8, 9 | A, D, E |
3. Strüktürel sistemlerin problemlerinin giderilmesinde ve iyileştirilmesinde kullanılan yöntemler için gerekli bilişsel ve pratik bilgileri kazanacaktır. | 10, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 5, 9 | A, D, E |
2. Strüktürel bozulma türleri ve sebepleri; strüktürel bozulmaların saptanmasına yönelik teknik ve yöntemler ile ilgili ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olacaktır. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 8, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Amacının Açıklanması, Başarı Koşullarının Açıklanması | |
2 | Giriş, Strüktür kavramı ve | |
3 | Geleneksel Yapılarda Kullanılan Malzemeler Ve Özellikleri | |
4 | Yığma yapılarda strüktürel elemanlar; Doğrusal elemanlar (sütun,ayak, duvar vb.), eğrisel elemanlar (kemerler, tonozlar, kubbeler). | |
5 | Teknik arazi gezisi | |
6 | Yapısal dengesizlikler, malzeme bozulmaları. | |
7 | Hasar Tespit Yöntemleri | |
8 | Yığma yapılarda strüktürel sağlamlaştırma teknikleri | |
9 | Teknik arazi gezisi | |
10 | Malzeme‐zemin‐strüktür bozulma analizleri. | |
11 | Strüktürel bozulmanın iyileştirilmesinde kullanılacak yöntemler | |
12 | Strüktürel bozulma analizleri ve restorasyon teknikleri. | |
13 | Örnek çalışmaların incelenmesi ve Uygulama A lıştırmaları | |
14 | Teknik arazi gezisi | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | X |
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | | | X | | |
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | | | | | X |
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | | X | | | |
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | X | | | | |
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | | | | | |
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | X | | | | |
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | | | | | |
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | | | | X | |
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 2 | 14 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 28 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(28/30) | 1 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TARİHİ YAPILARDA STRÜKTÜREL PROBLEMLER | MRS2245440 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sevgi SIRMA |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Sevgi Sırma |
Dersin Amacı | Tarihi yapılarda kullanılmış olan geleneksel strüktürel sistemler, teknikleri ve malzemeleri; bu tekniklerin tanımlı mimari dönem ve stillerle ilişkileri; strüktürel bozulma türleri ve sebepleri; strüktürel bozulmaların saptanmasına yönelik teknik ve yöntemler; strüktürel sistemlerin problemlerinin giderilmesinde ve iyileştirilmesinde kullanılan yöntemler bu dersin kapsamını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Amacının Açıklanması, Başarı Koşullarının Açıklanması,Giriş, Strüktür kavramı ve ,Geleneksel Yapılarda Kullanılan Malzemeler Ve Özellikleri,Yığma yapılarda strüktürel elemanlar; Doğrusal elemanlar (sütun,ayak, duvar vb.), eğrisel elemanlar (kemerler, tonozlar, kubbeler).,Teknik arazi gezisi ,Yapısal dengesizlikler, malzeme bozulmaları.,Hasar Tespit Yöntemleri,Yığma yapılarda strüktürel sağlamlaştırma teknikleri ,Teknik arazi gezisi ,Malzeme‐zemin‐strüktür bozulma analizleri.,Strüktürel bozulmanın iyileştirilmesinde kullanılacak yöntemler ,Strüktürel bozulma analizleri ve restorasyon teknikleri.,Örnek çalışmaların incelenmesi ve Uygulama A lıştırmaları,Teknik arazi gezisi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tarihi yapılarda kullanılmış olan geleneksel strüktürel sistemler, teknikleri ve malzemeleri ile ilgili konularda bilgi ve kavrayışa sahip olacaktır. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 8, 9 | A, D, E |
3. Strüktürel sistemlerin problemlerinin giderilmesinde ve iyileştirilmesinde kullanılan yöntemler için gerekli bilişsel ve pratik bilgileri kazanacaktır. | 10, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 5, 9 | A, D, E |
2. Strüktürel bozulma türleri ve sebepleri; strüktürel bozulmaların saptanmasına yönelik teknik ve yöntemler ile ilgili ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olacaktır. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 8, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Amacının Açıklanması, Başarı Koşullarının Açıklanması | |
2 | Giriş, Strüktür kavramı ve | |
3 | Geleneksel Yapılarda Kullanılan Malzemeler Ve Özellikleri | |
4 | Yığma yapılarda strüktürel elemanlar; Doğrusal elemanlar (sütun,ayak, duvar vb.), eğrisel elemanlar (kemerler, tonozlar, kubbeler). | |
5 | Teknik arazi gezisi | |
6 | Yapısal dengesizlikler, malzeme bozulmaları. | |
7 | Hasar Tespit Yöntemleri | |
8 | Yığma yapılarda strüktürel sağlamlaştırma teknikleri | |
9 | Teknik arazi gezisi | |
10 | Malzeme‐zemin‐strüktür bozulma analizleri. | |
11 | Strüktürel bozulmanın iyileştirilmesinde kullanılacak yöntemler | |
12 | Strüktürel bozulma analizleri ve restorasyon teknikleri. | |
13 | Örnek çalışmaların incelenmesi ve Uygulama A lıştırmaları | |
14 | Teknik arazi gezisi | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | X |
3 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır. | | | X | | |
5 | Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | | | | | X |
6 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır. | | X | | | |
7 | Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir. | X | | | | |
8 | Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir. | | | | | |
9 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır. | X | | | | |
10 | Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır. | | | | | |
11 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır. | | | | X | |
12 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:58Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:00