Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ | İNŞ2114981 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Özge KARABAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Özge KARABAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere, Akışkanlar Mekaniği ile ilgili temel kavramları, temel denklemleri ve hesaplama yöntemlerini öğretmek, bu bilgiler ile mühendislik problemlerini çözmelerini sağlamak.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Birim Sistemleri,Temel Fiziksel Büyüklüklerin Boyutları ve Boyut homojenliği,Temel Kavramlar,Akışkanların Özellikleri ve Akım Türleri,Akışkan Akımları, İdeal Akışkan ve Viskozite Kavramları,Durgun Sıvılarda Derinlik Basınç Değişimi,Düzlem ve Eğri Yüzeylere Etki Eden Basınç Kuvvetinin Hesabı,Ara Sınav,Yüzen Cisimlerin Denge Durumları,Boru Hidroliği,Laminer ve Türbülanslı Akım Kavramları, Borularda Oluşan Yük Kayıpları,Borulardaki Yük Kayıp Hesapları,Serbest Yüzeyli Akımların Sınıflandırılması,En Uygun Kesit,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Akışkanlar mekaniğinin temel kavramlarını tanır. | 12, 14, 3, 9 | A, E, G |
Akışkanlar mekaniğinin temel kavramlarını mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır. | 12, 14, 3, 9 | A, E, G |
Durağan akışkanlar ile ilgili problemleri çözer. | 12, 14, 3, 9 | A, E, G |
Borulardaki akımda oluşan sürtünme yük kayıplarını hesaplar.
| 12, 14, 3, 9 | A, E, G |
Sıvıların bulunmuş oldukları ortama yapmış oldukları basıncı hesaplar. | 12, 14, 3, 9 | A, E, G |
Açık kanal akımlarının temel hesap ilkelerini uygular. | 12, 14, 3, 9 | A, E, G |
Bir mühendislik denkleminde yer alan büyüklüklerin boyut homojenliğini denetler. | 12, 14, 3, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Birim Sistemleri | |
2 | Temel Fiziksel Büyüklüklerin Boyutları ve Boyut homojenliği | |
3 | Temel Kavramlar | |
4 | Akışkanların Özellikleri ve Akım Türleri | |
5 | Akışkan Akımları, İdeal Akışkan ve Viskozite Kavramları | |
6 | Durgun Sıvılarda Derinlik Basınç Değişimi | |
7 | Düzlem ve Eğri Yüzeylere Etki Eden Basınç Kuvvetinin Hesabı | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yüzen Cisimlerin Denge Durumları | |
10 | Boru Hidroliği | |
11 | Laminer ve Türbülanslı Akım Kavramları, Borularda Oluşan Yük Kayıpları | |
12 | Borulardaki Yük Kayıp Hesapları | |
13 | Serbest Yüzeyli Akımların Sınıflandırılması | |
14 | En Uygun Kesit | |
15 | Final Sınavı | |
Kaynak |
Ders notları, Sunumlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İnşaat Teknolojileri alanında, ihtiyaç duyulan konularda, uygulama ve çözüm önerileri sunar. | | | X | | |
2 | İnşaat Teknolojisi alanında uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | | | X | | |
3 | Mimari ve statik projelerin çiziminde en az bir CAD programı kullanır. | | | | | |
4 | Yapı elemanlarının tasarımı, onarımı ve güçlendirilmesi ile ilgili teknik uygulama becerisi gösterir. | | | | | |
5 | Yapı malzemelerini tanıma ve seçme becerisi gösterir. | | | | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | | |
7 | İnşaat projelerinin hazırlanma ve uygulama aşamalarında aktif rol üstlenir. | | | | | |
8 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | | | |
9 | Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
10 | İnşaat Teknolojisi alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | | | | |
11 | Yapı malzemeleri ve zemin mekaniği alanlarında yapılan gerekli deneyleri uygular ve bu deneylerin raporlarını hazırlar. | | | | | |
12 | Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Rehberli Problem Çözme | 10 | 1 | 10 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 3 | 15 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(109/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ | İNŞ2114981 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Özge KARABAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Özge KARABAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere, Akışkanlar Mekaniği ile ilgili temel kavramları, temel denklemleri ve hesaplama yöntemlerini öğretmek, bu bilgiler ile mühendislik problemlerini çözmelerini sağlamak.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Birim Sistemleri,Temel Fiziksel Büyüklüklerin Boyutları ve Boyut homojenliği,Temel Kavramlar,Akışkanların Özellikleri ve Akım Türleri,Akışkan Akımları, İdeal Akışkan ve Viskozite Kavramları,Durgun Sıvılarda Derinlik Basınç Değişimi,Düzlem ve Eğri Yüzeylere Etki Eden Basınç Kuvvetinin Hesabı,Ara Sınav,Yüzen Cisimlerin Denge Durumları,Boru Hidroliği,Laminer ve Türbülanslı Akım Kavramları, Borularda Oluşan Yük Kayıpları,Borulardaki Yük Kayıp Hesapları,Serbest Yüzeyli Akımların Sınıflandırılması,En Uygun Kesit,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Akışkanlar mekaniğinin temel kavramlarını tanır. | 12, 14, 3, 9 | A, E, G |
Akışkanlar mekaniğinin temel kavramlarını mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır. | 12, 14, 3, 9 | A, E, G |
Durağan akışkanlar ile ilgili problemleri çözer. | 12, 14, 3, 9 | A, E, G |
Borulardaki akımda oluşan sürtünme yük kayıplarını hesaplar.
| 12, 14, 3, 9 | A, E, G |
Sıvıların bulunmuş oldukları ortama yapmış oldukları basıncı hesaplar. | 12, 14, 3, 9 | A, E, G |
Açık kanal akımlarının temel hesap ilkelerini uygular. | 12, 14, 3, 9 | A, E, G |
Bir mühendislik denkleminde yer alan büyüklüklerin boyut homojenliğini denetler. | 12, 14, 3, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Birim Sistemleri | |
2 | Temel Fiziksel Büyüklüklerin Boyutları ve Boyut homojenliği | |
3 | Temel Kavramlar | |
4 | Akışkanların Özellikleri ve Akım Türleri | |
5 | Akışkan Akımları, İdeal Akışkan ve Viskozite Kavramları | |
6 | Durgun Sıvılarda Derinlik Basınç Değişimi | |
7 | Düzlem ve Eğri Yüzeylere Etki Eden Basınç Kuvvetinin Hesabı | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yüzen Cisimlerin Denge Durumları | |
10 | Boru Hidroliği | |
11 | Laminer ve Türbülanslı Akım Kavramları, Borularda Oluşan Yük Kayıpları | |
12 | Borulardaki Yük Kayıp Hesapları | |
13 | Serbest Yüzeyli Akımların Sınıflandırılması | |
14 | En Uygun Kesit | |
15 | Final Sınavı | |
Kaynak |
Ders notları, Sunumlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İnşaat Teknolojileri alanında, ihtiyaç duyulan konularda, uygulama ve çözüm önerileri sunar. | | | X | | |
2 | İnşaat Teknolojisi alanında uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | | | X | | |
3 | Mimari ve statik projelerin çiziminde en az bir CAD programı kullanır. | | | | | |
4 | Yapı elemanlarının tasarımı, onarımı ve güçlendirilmesi ile ilgili teknik uygulama becerisi gösterir. | | | | | |
5 | Yapı malzemelerini tanıma ve seçme becerisi gösterir. | | | | | |
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
| | | | | |
7 | İnşaat projelerinin hazırlanma ve uygulama aşamalarında aktif rol üstlenir. | | | | | |
8 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | | | |
9 | Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
10 | İnşaat Teknolojisi alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | | | | |
11 | Yapı malzemeleri ve zemin mekaniği alanlarında yapılan gerekli deneyleri uygular ve bu deneylerin raporlarını hazırlar. | | | | | |
12 | Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:24Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:26