Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAKET ATÖLYESİ | İNŞ2114982 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Fatma Bengü YOĞURTÇU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatma Bengü YOĞURTÇU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders; örnek bir mimari plana göre ölçekli maket oluşturulması, arazi maketi yapılması, çatı konstrüksiyon tasarımına göre ölçekli bir maketin oluşturulması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanım ve Mimarlıkta ve Mühendislik Alanında Maketin Kullanımı,Maket yapımında kullanılan malzemeler hakkında genel bilgi verilmesi ve maket malzemesi alışverişi,Makette Ölçek Kavramı Bu Ölçeklerin Uygulama Alanları 1/500 Arazi Çalışma maketleri ,1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi ,1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi ,1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi ,1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi ,Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması ,Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması ,Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması ,Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması ,Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması ,Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması ,Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Maket uygulamaları aracılığı ile üç boyutlu düşünmeyi öğrenir. | 10, 12, 19, 5, 6, 8 | H |
Maket yapmak icin gerekli olan farklı türde malzemelerin kullanımının mümkün olacağını anlayabilir. | 10, 12, 19, 5, 6, 8 | H |
Farklı yapım teknolojileri, dış ve iç cephe kaplama malzemeleri ve sistemleri, geri dönüştürülmüş malzemelerinin kullanımı ve renk uyumu konusunda bilgi ve fikir sahibi olunacaktır. | 10, 12, 19, 5, 6, 8 | H |
Tasarımın temeli olan düşünsel ifade oluşabilir ve aynı zamanda kendini sunum yoluyla sözlü olarak ifade etme becerisi gelişebilir. | 10, 12, 19, 5, 6, 8 | H |
Grup çalışması sayesinde ekip olmayı deneyimleyebilir. | 10, 16, 19, 5, 6, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanım ve Mimarlıkta ve Mühendislik Alanında Maketin Kullanımı | |
2 | Maket yapımında kullanılan malzemeler hakkında genel bilgi verilmesi ve maket malzemesi alışverişi | |
3 | Makette Ölçek Kavramı Bu Ölçeklerin Uygulama Alanları 1/500 Arazi Çalışma maketleri | |
4 | 1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi | |
5 | 1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi | |
6 | 1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi | |
7 | 1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi | |
8 | Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması | |
9 | Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması | |
10 | Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması | |
11 | Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması | |
12 | Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması | |
13 | Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması | |
14 | Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnşaat Teknolojileri alanında, ihtiyaç duyulan konularda, uygulama ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
2 | İnşaat Teknolojisi alanında uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | X | |||||
3 | Mimari ve statik projelerin çiziminde en az bir CAD programı kullanır. | ||||||
4 | Yapı elemanlarının tasarımı, onarımı ve güçlendirilmesi ile ilgili teknik uygulama becerisi gösterir. | ||||||
5 | Yapı malzemelerini tanıma ve seçme becerisi gösterir. | ||||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | İnşaat projelerinin hazırlanma ve uygulama aşamalarında aktif rol üstlenir. | X | |||||
8 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
9 | Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
10 | İnşaat Teknolojisi alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
11 | Yapı malzemeleri ve zemin mekaniği alanlarında yapılan gerekli deneyleri uygular ve bu deneylerin raporlarını hazırlar. | ||||||
12 | Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 4 | 4 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 3 | 10 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 3 | 10 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAKET ATÖLYESİ | İNŞ2114982 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Fatma Bengü YOĞURTÇU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatma Bengü YOĞURTÇU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders; örnek bir mimari plana göre ölçekli maket oluşturulması, arazi maketi yapılması, çatı konstrüksiyon tasarımına göre ölçekli bir maketin oluşturulması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanım ve Mimarlıkta ve Mühendislik Alanında Maketin Kullanımı,Maket yapımında kullanılan malzemeler hakkında genel bilgi verilmesi ve maket malzemesi alışverişi,Makette Ölçek Kavramı Bu Ölçeklerin Uygulama Alanları 1/500 Arazi Çalışma maketleri ,1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi ,1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi ,1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi ,1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi ,Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması ,Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması ,Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması ,Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması ,Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması ,Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması ,Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Maket uygulamaları aracılığı ile üç boyutlu düşünmeyi öğrenir. | 10, 12, 19, 5, 6, 8 | H |
Maket yapmak icin gerekli olan farklı türde malzemelerin kullanımının mümkün olacağını anlayabilir. | 10, 12, 19, 5, 6, 8 | H |
Farklı yapım teknolojileri, dış ve iç cephe kaplama malzemeleri ve sistemleri, geri dönüştürülmüş malzemelerinin kullanımı ve renk uyumu konusunda bilgi ve fikir sahibi olunacaktır. | 10, 12, 19, 5, 6, 8 | H |
Tasarımın temeli olan düşünsel ifade oluşabilir ve aynı zamanda kendini sunum yoluyla sözlü olarak ifade etme becerisi gelişebilir. | 10, 12, 19, 5, 6, 8 | H |
Grup çalışması sayesinde ekip olmayı deneyimleyebilir. | 10, 16, 19, 5, 6, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanım ve Mimarlıkta ve Mühendislik Alanında Maketin Kullanımı | |
2 | Maket yapımında kullanılan malzemeler hakkında genel bilgi verilmesi ve maket malzemesi alışverişi | |
3 | Makette Ölçek Kavramı Bu Ölçeklerin Uygulama Alanları 1/500 Arazi Çalışma maketleri | |
4 | 1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi | |
5 | 1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi | |
6 | 1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi | |
7 | 1/500 Arazi Çalışma maketlerinin atölyede gerçekleştirilmesi | |
8 | Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması | |
9 | Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması | |
10 | Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması | |
11 | Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması | |
12 | Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması | |
13 | Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması | |
14 | Örnek bir 3+1 dairenin mimari planını 1/50 ölçekli olarak çatı,duvar,ara bölme ve peyzaj dahil olacak şekilde stüdyoda çalışma maketinin yapılması |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnşaat Teknolojileri alanında, ihtiyaç duyulan konularda, uygulama ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
2 | İnşaat Teknolojisi alanında uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | X | |||||
3 | Mimari ve statik projelerin çiziminde en az bir CAD programı kullanır. | ||||||
4 | Yapı elemanlarının tasarımı, onarımı ve güçlendirilmesi ile ilgili teknik uygulama becerisi gösterir. | ||||||
5 | Yapı malzemelerini tanıma ve seçme becerisi gösterir. | ||||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle inşaat teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | İnşaat projelerinin hazırlanma ve uygulama aşamalarında aktif rol üstlenir. | X | |||||
8 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
9 | Sorumluluk bilinciyle şantiye ekibi ve diğer yardımcı birimlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
10 | İnşaat Teknolojisi alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
11 | Yapı malzemeleri ve zemin mekaniği alanlarında yapılan gerekli deneyleri uygular ve bu deneylerin raporlarını hazırlar. | ||||||
12 | Yapı metraj, maliyet ve hak ediş hesaplarını yaparak, gerekli raporları hazırlar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |